Het is een mooi beschrijving, maar dat ‘en toch openbaar ik mij aan u’ laat allerlei alarmbellen in mij rinkelen…..
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlLeSage Schreef:
——————————————————-
> Eigenlijk is dat gebed een zeer bijzondere liefdesverklaring van “God” aan “zijn” mensheid.
> Tennminste - zo zie ik het. Begrijp je het nu?
Ik heb geprobeerd er in te lezen wat jij blijkbaar zag, maar ten eerste is iets omdraaien altijd mogelijk, alleen in dit geval krijg je dat wel erg veel tegenstellingen.
We kijken ieder een andere richting uit geloof ik; Gaat het om Zijn wil, of die van de mens.
Gaat het om de Liefde uit Hem, of die wij willen dat Hij regelt voor ons.
Gaat het om alles van ons geven aan Hem, of om alles vragen van Hem voor ons.
Dat spreekt voor mij uit het topic; waar kan ik groot van worden door Hem te gebruiken.
thomas Schreef:
——————————————————-
> We kijken ieder een andere richting uit geloof ik;
> Gaat het om Zijn wil, of die van de mens.
>
Om de onze natuurlijk.
Er is geen “Hem”. Heb je het over “God”, dan heb je het m.i. over het Al en het is dan belachelijk om wel aan iets mannelijks en niet aan iets vrouwelijks te denken. Je zou overigens eerder aan een “Haar” denken omdat voortbrengen een vrouwelijke eigenschap is, en vrouwen (in zekere zin) geschapen zijn om voort te brengen.
> Gaat het om de Liefde uit Hem, of die wij willen
> dat Hij regelt voor ons.
Er is geen andere Liefde dan iefde uit God, ofschoon de gradaties verschillen.
Vandaar dat het eigenlijk niets uit maakt of het nu om onze glorie gaat of om “Gods” glorie, dwz. de majesteit van het Al
>
> Gaat het om alles van ons geven aan Hem, of om
> alles vragen van Hem voor ons.
uiteraard om het vragen van alles, vanuit God. Wie weet hoe te vragen zal ontvangen. Wie niet weet hoe te vragen kan bidden tot hij een ons weegt.
De juiste manier van vragen is eigenlijk een sublieme vorm van “liefhebben van God-boven-alles.”
Vragen (maar dan wel op de juiste manier) is belangrijker dan geven.
>
> Dat spreekt voor mij uit het topic; waar kan ik
> groot van worden door Hem te gebruiken.
Wat je hiermee bedoelt begrijp ik niet, Thomas.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?