De juiste manier van vragen is eigenlijk een sublieme vorm van “liefhebben van God-boven-alles.”
En dat is door alles te geven wat je liefhebt boven Hem…
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl'k Ben het wel met LeSage eens thomas, dat Hem krijg ik bijna niet meer door m'n strot……….pfff..Het is teveel van te weinig?
Een juiste manier van vragen bestaat niet, wel een juiste manier van beantwoorden. Wat ook al moeilijk is, want 1 dwaas kan meer vragen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Welnu, patstelling geboren;) Van vragen word je wijs.
Douce
Ik moet in deze vragen of geven discussie steeds denken aan die piramide, of berg, die de mens in wezen heeft te beklimmen.
Wat vraag ik, wat geef ik. Wat laat ik los, en wat ontvang ik, aan beloften.
Op deze manier bekeken; vanuit de nederige mens richting overgave aan God; wat wilt U dat ik doe, in plaats van; wat wil ik dat U doet.
En op een gegeven moment, bij het gekend worden door God van de mens die hier naar toe heeft geleefd, naar zijn Wil zal God inderdaad als in het topic gaan werken.
Maar wie kan al zeggen dat het Licht in hem is ontstoken? Dat hij de Christus is, zoals Johannes Christus ontmoette?
Dat hij uberhaupt een Johannes is, een getuigen van het Licht, maar nog niet het Licht zelf?
Het is te diepgaand voor de mens om zichzelf, vanuit zichzelf op die plek van de Christus te plaatsen, en alles wat hij over moet geven overslaat en zich een ware Christen waant.
Dat is een beetje wat voor mijn idee de topic wil voorstaan; ‘'je bent er al, vraag maar raak en ga leven.’'
Ik herken het ook in de Efeze 4 tekst, waarin dit min of meer staat;
1 Zo bid ik u dan, ik, de gevangene in de Heere, dat gij wandelt waardig de roeping, met welke gij geroepen zijt;
2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;
3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door de band des vredes.
4 Eén lichaam is het, en één Geest, gelijk gij ook geroepen zijt tot één hoop uwer roeping;
5 Eén Heere, één geloof, één doop,
6 Eén God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.
7 Maar aan elk van ons is de genade gegeven, naar de maat van de gave van Christus.
8 Daarom zegt Hij: Als Hij opgevaren is in de hoogte, heeft Hij de gevangenis gevangen genomen, en heeft de mensen gaven gegeven.
9 Nu dit: Hij is opgevaren; wat is het, dan dat Hij ook eerst is neergedaald in de nederste delen der aarde?
10 Die neergedaald is, is Dezelfde ook, Die opgevaren is ver boven al de hemelen, opdat Hij alle dingen vervullen zou.
11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing van het lichaam van Christus;
13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van de Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de maat van de grootte der volheid van Christus;
14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met alle wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listig tot dwaling te brengen;
15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
16 Uit Wie het gehele lichaam, bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een ieder deel in zijn maat, de wasdom van het lichaam bekomt, tot opbouwing van zichzelf in de liefde.
Maar is ‘'wat zware kost’' geef ik toe.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?