Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Om over na te denken

• LeSage

Het zou het gebed vanuit “God” voor zijn mensen kunnen zijn?

• LeSage

Als God al de Allerhoogste is, waarom moeten mensen ‘Hem’ dan als zodanig erkennen?

• LeSage

Lotje waar zie je dat dan aan dat God de Allerhoogste is?

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Als God al de Allerhoogste is, waarom moeten mensen ‘Hem’ dan als zodanig erkennen?

Omdat Hij geen andere goden/idolen naast Zich duld. Het zou ons namelijk van Hem wegtrekken.

• Stefan

Dat gebed zal er anders uit zien. Zoals de Zoon bidt voor ‘zijn mensen’;

9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen, die Gij Mij gegegeven hebt, want zij zijn Uwe.

10 En al het Mijne is Uwe, en het Uwe is Mijne; en Ik ben in hen verheerlijkt.

11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom tot U.

Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, gelijk als Wij.

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelf.

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, zoals Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

18 Gelijk Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

19 En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

21 Opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

• perihelium

Het volgende filmpje (Engels) geeft stof tot nadenken. Deze jongeman zegt dat atheisten alleen christenen kunnen zijn (ben ik het denk ik niet mee eens maar let eens op zijn uitleg) en hij heeft het ook over het “onze Vader”.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iNtfw22bb_w

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Het volgende filmpje (Engels) geeft stof tot nadenken. Deze jongeman zegt dat atheisten alleen christenen kunnen zijn (ben ik het denk ik niet

> mee eens maar let eens op zijn uitleg) en hij heeft het ook over het “onze Vader”.

>

> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd

> ed&v=iNtfw22bb_w

Een heel interessante benadering, om over na te denken.

• Stefan

Zie het verschil in ‘'richting’' van het topic, en in deze beschrijving;

Als mens echter is uw denken begrensd en nooit zult u zodanige wijsheden kunnen begrijpen. Maar in uw onvolmaaktheid zult u ook al de verbinding met Mij tot stand kunnen brengen en u gelukkig laten maken: u zult kunnen bidden, u zult samen met Mij kunnen spreken en de straal van mijn liefde kan in u binnenstromen, ofschoon als slechts een geringe stroom van kracht, omdat u nog onvolmaakt bent. Maar ook dit beetje stroom van kracht zal u gelukkig maken en u zelf zult hem kunnen doen toenemen, zodra de liefde tot Mij in u ontgloeit en steeds helderder opvlamt. Dan is er al een stil verlangen in u dat Ik vervul, en dit zal tot gevolg hebben dat uw verlangen naar de aanstraling van mijn liefde steeds sterker wordt en u ook voelt dat dit beantwoord wordt, al naar de graad van uw liefde. U zult Mij gewaarworden, u zult u van mijn aanwezigheid bewust worden en toch zult u Mij met uw verstand niet kunnen vatten, omdat mijn Wezen voor u een geheim is en blijven zal. En toch openbaar Ik Mij aan u.

U zult Mij kunnen herkennen als een Wezen dat in zich liefde, wijsheid en macht is. En u zult Mij dan ook steeds meer liefhebben en het u gelukkig maken heeft steeds en steeds weer plaats, want nooit zult u - als u eens door Mij gelukkig gemaakt bent - deze gelukzaligheid willen missen. De vonk die uit Mij werd uitgestraald als zelfstandig wezen, zal voortdurend aansturen op de vuurzee van mijn liefde.

En dit streven om bij Mij te zijn zal eeuwig niet eindigen, eeuwig zal de liefde zich wegschenken, eeuwig zullen de zielen zich openen en eeuwig de straal van mijn liefde in zich opnemen. En steeds zal het verlangen naar Mij en het voortdurend vervullen ervan, gelukzaligheid bereiden die nooit meer zal eindigen.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14640220/14643104/re-woont-god-op-n-bepaalde-plaats-#msg-14643104

• LeSage

Okay, misscien is dat zo, maar voor God Zelf maakt het verder toch niks uit?

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Okay, misscien is dat zo, maar voor God Zelf maakt het verder toch niks uit?

Niet voor Hem persoonlijk, maar Hij wil natuurlijk niet dat iemand verloren gaat.