Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Drie visies op de Bijbel

• ­­¥ Lotje ­­¥

hierin moet ik je gelijk geven . pas nog meegemaakt met theo . dan ineens kan je niet discuseren en je begrijpt het niet was zijn antwoord elders . aan mij .Voor theo zou ik ook een weesgegeroetje bidden

• Boris

(td)

• ­­¥ Lotje ­­¥

ga naar je eigen bord plakken en vervuil een ander bord niet met die achterlijke duimen. moderator .

• Boris

(td)(td)

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Boaz liegt. Niet alleen over mij. Maar ook over

> Theo. Theo is geen atheïst. En moslims zijn ook

> geen atheïsten.

Jij bent een goddeloze, lieg ik dan?

Boaz.

• Florin

Frans Schreef:

——————————————————-

> Ik mis een vierde visie:

>

> De bijbel is het ware woord van God en door God

> geïnspireerd, vervolgens weergegeven door de

> feilbare menselijke hersenen van de profeten en

> apostelen.

Ook jouw visie klopt niet Frans, toen de profeten de Boeken uit de Bijbel schreven waren ze 100 % Goddelijk geinspiereerd. Dat de Bijbel voor een klein gedeelte niet meer is zoals het geweest is, hebben we ten eerste aan orthodoxe farizeeérs te maken. Echter door seieuse Bijbelstudies te verrichten kun je achterkomen wat er oorspronkelijk wel in het Woord van God, de Bijbel alleen, heeft gestaan.

Florin

• Florin

Geen 1 van jouw 3 punten kloppen. In de Bijbel zijn zowel teksten die je letterlijk moet nemen en beeldspraak die we door de Bijbel serieus te bestuderen moeten zien te ontcijferen.

We hebben ok nog te maken met teksten/woordjes die de rabbijnen bewust, om allerlei redenen, niet betrouwbaar hebben overgeleverd. Echter zijn er genoeg bronnen om te achterhalen wat er oorspronkelijk wel heeft gestaan. Als ik vele dingen heb kunnen achterhalen, dan kan een ieder die het werkelijk wil ook.

Een andere lastige zaak is het feit dat we soms ook nog te maken hebben met een lastig paar duizend jaar oude taal gebruik , die we dus ook naar hedendaags begrijpelijk taal moeten zien te vertalen om dan te begrijpen wat er bedoeld wordt.

Wat een ieder behoort te weten om behouden te worden is duidelijk taal, de keus is aan de mens zelfs of hij het gelooft en daar naar handelt of niet.

Florin

Zij zullen Mij ten eigendom zijn, zegt de HERE der heerscharen, op de dag die Ik bereiden zal. En Ik zal hen sparen, zoals iemand zijn zoon spaart, die hem dient. Dan zult gij tot inkeer komen en het onderscheid zien tussen de rechtvaardige en de goddeloze; tussen wie God dient, en wie Hem niet dient. Maleachi 3:17-18

Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij. Johannes 14:6

• Frederik D

Noem eens een voorbeeld.

• Frederik D

Het ging over Theo. Jij liegt over Theo dat hij een atheïst is. Jouw gelieg is erger dan Theo's afwijzing van de nogal bespottelijke scheppingsmythe.

• Frederik D

Prachtig, Lotje, prachtig. Hoe verzin je het? Heb je van DD zijn dikke duim geleend?

Jij kunt niet discussiëren. Jij bent het probleem. Niet Theo.