Frans Schreef:
——————————————————-
> Florin Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Frans Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> Ik mis een vierde visie:
>
> De bijbel is het ware woord van God en door God
> geïnspireerd, vervolgens weergegeven door de
> feilbare menselijke hersenen van de profeten en
> apostelen.
>
> >
> > Ook jouw visie klopt niet Frans, toen de
> profeten de Boeken uit de Bijbel schreven waren ze
> 100 % Goddelijk geinspiereerd.
>
> Dat zeg ik ook, dus dat klopt dan wel.
>
> > Dat de Bijbel voor een klein gedeelte niet meer
> is zoals het geweest is, hebben we ten eerste aan
> orthodoxe farizeeérs te maken.
>
> Door bewuste vervalsing of toch door hun
> feilbaarheid ?
>
> > Echter door seieuse Bijbelstudies te verrichten
> kun je achterkomen wat er oorspronkelijk wel in
> het Woord van God, de Bijbel alleen, heeft
> gestaan.
> >
> > Florin
>
> Welke bronnen (niet geïnspireerd) buiten de
> bijbel ga je daar dan voor gebruiken ?
Om het eens te beantwoorden voor jezelf… lees dan
http://www.amerigo.nl/uitgeverij/pelikaan/9071608123.html eens.
Zo zijn er nog hoor, maar waarom denk jij in hemelsnaam dat er maar een keer “het Woord” verkondigd is op aarde?
Zowel voor Jezus Christus al erna, door alle tijden heen is het levende Woord aanwezig geweest op aarde in gerealiseerde mensen.
Indien je bijbelstudie gaat doen kan je het beter thuis prive doen. Zo blijf vrij van doctrines, van onzuivere gedachtegang.
Het is als Jezus zei, wordt als een kind. (of verwijzingen in die richting toch)
Wat bedoelde hij daarmee?
Hij bedoelde dat we alles los moeten laten aan concepten en denkbeelden om te vinden………………….
Onbevangen gaan zoeken, met de Focus op de Vader gericht….zal U vele malen verder helpen dan interpretaties van andere mensen.
Het is hetzelfde als het gif van de schoolsystemen op aarde. Ze misvormen het vrije, de vrijheid om onbevangen te onderzoeken.
Hier kan je geen (bijbel)onderwijs genieten zonder als mens te worden misvormd?
Concepten en denkbeelden worden ingeprent waar hij de mens later nog maar heel moeilijk weer los van zal kunnen komen. Ondertussen is het leed geschied, en de mens “gevormd” noemen ze dat dan in onze maatschappij..(Uhmmm) en gereed gemaakt om in de wereld der slavernij, (de wereld van lucifer) inzetbaar te zijn opdat hij braaf zal blijven en de misvorming voor heel zijn leven bij zich zal dragen.
Zo ontstaan misconcepten in veel georganiseerde religies, en de mensen hebben het zelf niet eens door!
De zoekers hebben goede bedoelingen, maar zijn gebrainwashed in de wereld van Lucifer en komen op een dwaalspoor soms.
Je kan nog beter zonder bijbel en voorgangers op zoek gaan naar God..dan vanuit een doctrineleer. Het laatste is veel zwaarder om te doorbreken.
Niemand heeft een voorganger priester deken diaken kapelaan paus rabijn abt of weet ik veel wat voor een goede mensen nodig….om zich tot God te richten in innerlijke stilte.
Daarmee doen mijn woorden geen afbreuk aan de bijbel op zich, maar de stelling is dat het geen must is voor mensen om de belofte van God om ons te bevrijden uit waar in zitten, te gaan ervaren als we Hem ook willen dienen.
Daarna is het lezen van de bijbel heel aangenaam, en steeds boeiender, en het doet je dan ook nog wat meer ook.
Maar iemand die het liever met de bijbel doet , natuurlijk is dat ook goed en even mooi! Maar probeer te begrijpen wat hier de essentie is…Het Ware Zoeken, en gevonden Worden door Hem ten gevolge van onze toenadering tot Hem.
ZO simpel is het nu in feite….ZO simpel, en voor hele volksstammen schijnt is het precies zo moeilijk….lijkt het, omdat het denken, en hun concepten erover in de weg zitten, of dat ze niet werkelijk op zoek zijn in hun diepste wezen. Het is geen moeten natuurlijk, maar het verklaard wel e.e.a.
Lezen als je nog niet gevonden hebt, je hart nog niet geopend is…, het is geen enkele garantie dat je het daardoor (door dat lezen) het wel zal vinden hoor.
Naar mijn aanvoelen is het de innerlijke drang om Hem te willen vinden in je leven, en niets anders dat nodig is om te vinden. NIETS ANDERS of in de plaats van!
Zet een stap naar Hem, en Hij komt tien stappen naar jou.
Nergens staat dat je eerst geslaagd moet zijn in bijbelstudie, en ik ken nog mensen bij wie het precies zo gegaan is zoals ik schrijf hier.
In tunnelvisie zal een mens ook nooit aanvaarden dat er mensen op de wereld zijn die vanuit een andere benadering die OOK God gevonden hebben in hun leven.
Waarom heb je daar iemand bij nodig..stel je die vraag?
Waarom moet iets uitgelegd worden (en dan vaak nog niet juist ook) op een bijbelstudie, terwijl de Meester Jezelf wil onderwijzen als je Hem zoekt?