Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spreekt de bijbel zichzelf tegen?

• Ellen-Josee

Net zo als dat van jou dus….

Ellen :)

• Houtm035

Hoi Elia,

> Mja, dat zijn in mijn ogen verwarrende filosofieën waar ik me niet mee onledig houd.

is ook zo, heeft niets te maken met het pad wat Jezus verlichtte

> Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal

> zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël.

Ok, maar dat is pas nadat alles vernieuwd is.. dus ik denk niet dat Hij bedoeld heeft ‘recht te spreken’ vanuit de staat waarin eenieder nu verkeert.

Dus ik blijf erbij dat Jezus nooit gezegd heeft als mens recht te mogen spreken over de medemens..

Het OT daarentegen is nogal tweeslachtig erin. Vandaar dat de slimmerikken het uitleggen als goddelijke en menselijke wet. Datzelfde principe van 2 wetten heeft de Quran trouwens ook?!

Dank je voor de link, maar ik gebruik Biblija ook regelmatig,

Houtm035

• Houtm035

Jee, ben een tijdje niet geweest hier, maar de spanning is om te snijden of niet :S

Maar, ' vind jouw reactie keurig :) (tu)

• Ellen-Josee

Houtm035 Schreef:

——————————————————-

> Hoi Elia,

>

> > Mja, dat zijn in mijn ogen verwarrende

> filosofieën waar ik me niet mee onledig houd.

> is ook zo, heeft niets te maken met het pad wat

> Jezus verlichtte

Oh is dat zo? Toevallig is Jezus wel het licht op mijn pad hoor.

Alles wat ik schrijf of zeg heb ik van Hem.

>

> > Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie:

> wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd

> wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit

> zal

> > zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij

> gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en

> rechtspreken over de twaalf stammen van Israël.

> Ok, maar dat is pas nadat alles vernieuwd is.. dus

> ik denk niet dat Hij bedoeld heeft 'recht te

> spreken' vanuit de staat waarin eenieder nu

> verkeert.

> Dus ik blijf erbij dat Jezus nooit gezegd heeft

> als mens recht te mogen spreken over de

> medemens..

Ja oké maar nu ga je over tot het nieuwe Testament en we discussieren hier over twee teksten uit het oude Testament die elkaar z.g. tegen spreken. Als ik wat meer tijd had zou ik voor jullie wel wat dieper in die rechtspraak - rechtvaardigheid materie duiken, maar ik heb het razend druk. Kan alleen tussendoor even kijken wat jullie doen… :)

> Het OT daarentegen is nogal tweeslachtig erin.

> Vandaar dat de slimmerikken het uitleggen als

> goddelijke en menselijke wet.

Dank je. Maar ik vind het niet tweeslachtig, het is wat mij betreft volkomen duidelijk - geen speld tussen te krijgen.

Datzelfde principe

> van 2 wetten heeft de Quran trouwens ook?!

Ik heb niet echt veel verstand van de Koran. Op andere prikborden discussieer ik wel met moslims, maar dan gaat het meestal over de Bijbel .

>

> Dank je voor de link, maar ik gebruik Biblija ook

> regelmatig,

Heel goed van jou.

Ellen

>

> Houtm035

• CU

Omdat je het zo vriendelijk vraagt :D

Van wie moest David een volkstelling houden?

Van God?

2 Samuel 24:1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.

Of van satan?

1 Kronieken 21:1 Toen stond de satan op tegen Israël, en hij porde David aan, dat hij Israël telde.

• Frederik D

Laat ik strijkijzeren.

In feite is God ook Satan. Dus er is geen sprake van een contradictie in de Bijbel. Je moet gewoon aanvaarden dat God een Janus is, een God met twee gezichten, dat van Onze Lieve Heer en dat van de Slechte Satan. Ook weer opgelost.

• Gonnie

Hoezo keurig, dat Elia mij betichte dat ik zou aborteren met breinaalden, of is dat wel toe gestaan als je maar in onze lieve Heer gelooft. Als jij commentaar geeft lees dan haar eerdere berichten.

• ­­¥ Lotje ­­¥

je hebt het vast verkeerd gelezen B)-

• Gonnie

Nee Lotje ik heb het heel goed gelezen.

Op mijn vraag of zij mij soms wou betichten of ik voor aborteren was, kreeg ik dit als antwoord.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14571822/14572732/re-dorenbos-naar-auschwitz-met-seminar-auschwitz-en-abortus#msg-14572732

• ­­¥ Lotje ­­¥

waar staat dat het over aborteren gaat ? ze kan ook bedoelen ga breien .