Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Spreekt de bijbel zichzelf tegen?

• Ellen-Josee

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Als jou vader achteraf een moordenaar blijkt, laat

Mijn vader heeft in WO2 wel eens iemand vermoord om zijn eigen leven daarmee te redden.

> jij je wel voor hem levenslang opsluiten?

Nu heb je het weer over mensenrecht en daar geldt dus niet voor dat de zoon, voor de vader moet boeten.

Je haalt het door mekaar.

Ellen

• Richard II

Haal ik dingen door elkaar?

Of haal jij dingen uit elkaar?

• Ellen-Josee

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Haal ik dingen door elkaar?

>

> Of haal jij dingen uit elkaar?

Dit was de vraag: Is Ezechiël 18:20, waar staat dat ’een zoon geen schuld zal dragen wegens de dwaling van de vader’, in tegenspraak met Exodus 20:5, waar staat dat Jehovah „straf voor de dwaling van vaders brengt over zonen”?

Ik zei 1 is een menselijke berechting, 2 is een goddelijke berechting.

Als jij dan vraagt of ik voor een moord van mijn vader jaren de bak in wil, hebben we het over een menselijke berechting.

Dan haal ik inderdaad de dingen uit elkaar, want de vraag is of de teksten in tegenspraak zijn. Je bent een beste man, maar op dit gebied heb je geen onderscheidend vermogen.

Gr Ellen

Je had moeten vragen of God mij voor die mistap van mijn vader zou laten boeten, b.v. met ziekte of weet ik wat en niet menselijke berechting.

• Gonnie

Elia Schreef:

——————————————————-

> Richard II Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Haal ik dingen door elkaar?

> >

> > Of haal jij dingen uit elkaar?

>

> Dit was de vraag: Is Ezechiël 18:20, waar staat

> dat ’een zoon geen schuld zal dragen wegens de

> dwaling van de vader’, in tegenspraak met Exodus

> 20:5, waar staat dat Jehovah „straf voor de

> dwaling van vaders brengt over zonen”?

>

> Ik zei 1 is een menselijke berechting, 2 is een

> goddelijke berechting.

>

> Als jij dan vraagt of ik voor een moord van mijn

> vader jaren de bak in wil, hebben we het over een

> menselijke berechting.

>

> Dan haal ik inderdaad de dingen uit elkaar, want

> de vraag is of de teksten in tegenspraak zijn. Je

> bent een beste man, maar op dit gebied heb je geen

> onderscheidend vermogen.

>

> Gr Ellen

>

> Je had moeten vragen of God mij voor die mistap

> van mijn vader zou laten boeten, b.v. met ziekte

> of weet ik wat en niet menselijke berechting.

Let op jij verdraaid alles weer.

Re: Spreekt de bijbel zichzelf tegen?

Gepost door: Elia ()

Datum: 06 oktober 2011 00:34

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Jij vindt het wel goed van God als hij jou straft

> voor wat je vader heft gedaan?

Sterker nog; ik zal alles in het werk stellen om datgene wat mijn vader of moeder heeft misdaan te vergoeden, en dat zijn niet alleen maar woorden.

• Richard II

Het interesseert mij niet zo erg of een berechting van god komt of van mensen.

Het gaat erom of een berechting rechtvaardig is.

In dit geval is het eerste wel rechtvaardig en het tweede niet.

Daardoor zal het wel komen dat ik meer affiniteit heb met humanisme dan met christendom.

Voor jou is kennelijk voor je vader de bak in niet rechtvaardig en een ernstige ziekte die je van God krijgt vanwege misstappen van je vader wel. Het is een opvatting.

• Johanan

Veel woorden zonder inhoud,nogmaals geef eens een voorbeeld,of tegensspraken,zo als

jij beweerd dat ze er zijn.

Johanan.

• Johanan

Klaarblijkelijk sloten de zonen van Korach zich in de opstand niet bij hun vader aan, want het bijbelse verslag zegt: „De zonen van Korach stierven echter niet” (Nu 26:9-11;…) En de zonen van Eliab: Nemuël en Dathan en Abiram. Deze Dathan en Abiram waren opgeroepenen van de vergadering, die strijd voerden tegen Mozes en Aäron in de vergadering van Korach, toen zij strijd voerden tegen Jehovah. 10 Toen opende de aarde haar mond en verzwolg hen.

Wat Korach betreft,hij stierf bij de dood van de vergadering, toen het vuur tweehonderd vijftig mannen verteerde. En zij werden een symbool. 11 De zonen van Korach stierven echter niet.

Korachs nakomelingen speelden later een belangrijke rol in de levietendienst.

Deze zonen van Korach werden later de Korachieten genoemd;..Van behorend tot Korach.

Een nakomeling van Korach, die in de dagen van Mozes in opstand kwam. De Korachieten vormden een vaderlijk huis van de Kehathitische levieten en stamden van Korach af via zijn drie zonen Assir, Elkana en Abiasaf Ex 6:18, 21, 24; Nu 16:1-3. ’De zonen van Korach stierven dus niet samen met hun vader Nu 26:10, 11, kennelijk omdat zij zich niet bij hem in zijn opstand hadden aangesloten.

Bij de telling van de Israëlieten in de vlakten van Moab werd de familie der Korachieten met de levitische families ingeschreven Nu 26:57, 58. Toen David nog aan de beperkingen onderworpen was die koning Saul hem had opgelegd, bevonden zich onder de sterke mannen die zich te Ziklag bij hem aansloten, ook zekere Korachieten 1Kr 12:1, 6.

De levitische zanger Heman en de profeet Samuël waren Korachieten 1Kr 6:33-38, en koning David organiseerde leden van de familie van Heman als zangers 1Kr 15:16, 17; 16:37, 41, 42; 25:1, 4-6. Onder de poortwachters voor het huis van Jehovah bevonden zich Korachieten 1Kr 26:1-9, 19), en in de tijd van Josafat „stonden de levieten uit de zonen van de Kehathieten en uit de zonen van de Korachieten op om Jehovah, de God van Israël, met een buitengewoon luide stem te loven” wegens de beloofde bevrijding uit de hand van de verenigde strijdkrachten van Moab, Ammon en Seïr. 2Kr 20:14-19.

De opschriften van Psalm 42, 44–49, 84, 85, 87 en 88 maken specifiek melding van de zonen van Korach. Hoewel hun voorvader opstandig was geweest, riep Jehovah de zonen van Korach niet voor diens dwaling ter verantwoording, en wegens hun getrouwheid werden zij met het voorrecht van tempeldienst gezegend en geëerd.

Dus Richard als je een paar schriftplaatsen neer zet geef dan ook aan waarom.

Johanan.

• Richard II

Ik laat alleen maar zien dat de bijbel zichzelf tegenspreekt.

Of Korach nou in die plotselinge breuk in de aarde verdwenen is of pas later door goddelijke brandbommen is gedood, er staat in ieder geval wel dat alle mensen van Korach in de aarde verdwenen. Dat is dus inclusief zijn zonen.

Dat ze later toch nog blijken te leven, maakt mij verder niet uit. Maar het is wel tegenstrijdig. Het is het een of het ander.

• Richard II

Die behoor je als christen gewoon te weten.

• Ellen-Josee

Gonnie, je hebt een topic geopend maar je bent zelf de ergste stalkster.

Toen ik jou vroeg waarom je zo verguld was met het antwoord van Frans (omdat ik er dan misschien wat van kon leren) kreeg ik helemaal geen normaal antwoord. In tegendeel, jij vond het normaal dat er op mijn seksleven werd ingegaan en dat ik een oude toverknol werd genoemd en dan zit je nu met dat je het toch zo erg vind dat je gediscrimineerd wordt op je ouderdom? Je bent heel gevoelig voor jezelf en keihard voor wie je niet mag. Daarbij doe je er alles aan om mij (en gelijken) in kwaad daglicht te stellen. Waarom hoepel jij niet op?

Ellen