Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

over binnenkomende gedachten en het ego

• bart.klinton

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> bart.klinton Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > God vraagt geen “systeem” maar toenadering

> vanuit

> > het hart, en de wil om Zijn wil te leren

> kennen,

>

> Bs'd

>

> Hoe kom je daarbij? Heeft God je dat verteld?

Bart; In iets modernere woorden kunnen we meer over Gods Wezen lezen hier bijvoorbeeld http://www.berthadudde.net/Register/REG.8/BD.8006.html

>

> > Dat zeer krampachtige naam accent dat ze willen

> > leggen voelt ook niet lekker. Je kan de Vader

> > gewoon aanspreken met Vader. PUNT

> > Dat deed Jezus ook

>

> "Voorts zeide God tot Mozes: Aldus zult gij tot de

> Israëlieten zeggen: J-H-W-H, de God uwer vaderen,

> de God van Abraham, de God van Isaak en de God van

> Jakob, heeft mij tot u gezonden; dit is mijn naam

> voor eeuwig en zo wil Ik aangeroepen worden van

> geslacht tot geslacht." Ex 3:15

>

> Of is dit weer “letterknechterij”?

> Zou God een grapje gemaakt hebben toen Hij dit

> zei?

>

> Of zou Hij dit gewoon helemaal niet gezegd hebben,

> en is de bijbel niet van goddelijke oorsprong?

Bart

Neen, dit staat inderdaad te lezen in het oude testament.

Stel we gaan zonder een letter te betwisten want dat is niet nodig, eens twee geschriften grondig met elkaar vergelijken. Het nieuwe en oude testament.

En voordat we beginnen lezen we eerst nog even Johannes 8:53,

De vraag die we ons stellen voor het onderzoek “Praten we wel over dezelfde god overal in die twee geschriften” ,en hoe rijm je dat voor jezelf ?

Dat vraagt een insteek die niet ondersteund of gepromoot zal worden vermoedelijk maar het is de plicht om als mens ons verstand te gebruiken wat we gekregen hebben, en geen enkele wereldse doctrine ons zuivere denken te laten beinvloeden.

Het is geen hoogstaand iets wat hier gevraagd wordt, het hart en het verstand zullen hiertoe perfect toe in staat zijn als je het jezelf onbevangen toelaat.

Zou het kunnen dat de god van Mozes … verantwoordelijk is dat het grootste deel van de mensheid hier is………..?

Laat die vraag eens diep op je inwerken, vraag God de Vader om de Waarheid, en niet aan de god van Joden, die uit het oude testament.

Er zijn machten en krachten werkzaam binnen religies die trachten te voorkomen dat de mens de Ware God zal vinden.

De vervormde boodschap van Jezus wordt in dat soort geloof naar beneden gehaald naar een hemel op aarde scenario (zoals bij de Jehova's) maar daar heeft Jezus nooit over gesproken!

De eerste val van ons oorspronkelijke wezen uit het oergeestenrijk doordat zeer velen Satanael gevolgd waren is belangrijk om te weten.Uit heel die grote groep gaf de Almachtige God de twee sterkste zielen (adam en eva) een kans om relatief makkelijke deze groep geestelijke wezens voor een tweede val te behoeden. Adam en Eva hoefde slechts te luisteren naar God, en het was hun echt niet te moeilijk gemaakt. om alsnog terug te kunnen komen in het rijk waaruit zij verbannen waren. Toen eva voor de slang bezweek.. en later adam meesleurde was er wederom sprake van een ernstige wispelturigheid aangaande het vertrouwen in de Liefde en wijsheid van de Vader.

In de tweede val kreeg de mens een nog grofstoffelijker lichaam, en kreeg Satanael nog meer macht over de mens van God omdat dit nu eenmaal de enige weg was om te ervaren hoe groot de Liefde van de Vader is, eens de ziel zich opnieuw naar Hem richt, en naar Hem alleen.

Geen zonde is te groot, geen kloof te breed, dure genade waarbij de fout diep doorleefd is zal altijd worden vergeven, en de mens zal dit kunnen ervaren.

Hopelijk is de aandacht er nog bij en ligt de uitdaging dus nu bij ieder die aanvoelt dat het de moeite waard is om dit eens zelf te onderzoeken.

We zijn er niet om een ander te overtuigen, wel om iets aan te reiken dat aanleiding kan vormen tot een eigen objectieve beeldvorming.

Probeer dus eens aan te voelen… en verstandelijk op een rijtje te zetten , en de vergelijking te maken tussen

- de eigenschappen van de Vader waar Jezus zich op verschillende plaatsen in de bijbel zich over uitlaat, en de wijze waarop de god van het oude testament zich aan Mozes laat kennen.

Een god om te vrezen, een jaloerse god, een god die nergens van Goddelijke Liefde getuigd, van onwetendheid soms ook (dus niet alwetend!)

Moge niet de letter onze focus zijn en blijven, maar God zelf! Enkel dan kan de inhoud van de bijbel meer brengen dan enkel woorden. Ware toenadering is een eerste vereiste, de rest zal U gegeven worden stap voor stap.

• BOAZ

Bertha Dudde is een valse profetes die boodschappen door gaf via channeling.

Een manifestatie van demonie!

Verder hebben jouw reactie's een groot new-age spiriwiri gehalte.

Spreuken 10:19 In veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet,

maar wie zijn lippen bedwingt, is verstandig.

Heeft jouw god een naam?

Boaz.

• samuel

Een mooie spreuk op Bijbelse letterlijkheid gebaseert, zie verzoeking in de woestijn.

• Stefan

Ja, en zie dit; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14640220/14643222/re-woont-god-op-n-bepaalde-plaats-#msg-14643222

• samuel

Nee ik zie de link die je geeft niet, je hebt al een antwoord gekregen, daar moet je genoegen mee nemen thomas.

• Stefan

Dat hemelse spijzen hemelse spijzen zijn.

En geen letters..;)

• samuel

Lees Ezechiël eens thomas!

Je weet niet wat hemelse spijzen zijn.

• Stefan

Het toont zich doorheen de letters Samuel; ik lees het als het mij toevalt.

Ik ga geen discussie houden over wat niet benoemd kan worden, maar innerlijk ervaren. En dat is bij ieder voor zich, en God voor ons allen.

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Lees Ezechiël eens thomas!

Bs'd

Thomas leest de bijbel niet, want de bijbel bestaat uit letters, en de letter doodt.

Daarom heeft Thomas zijn bijbel verbrand.

Levensgevaarlijk zo'n ding met dodende letters!

• Eliyahu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het toont zich doorheen de letters Samuel; ik lees

> het als het mij toevalt.

>

> Ik ga geen discussie houden over wat niet benoemd

> kan worden, maar innerlijk ervaren. En dat is bij

> ieder voor zich, en God voor ons allen.

Bs'd

Hij heeft de bijbel afgeschaft en gaat bij wat voor hem goed voelt.