Hoi Samuel
ik ben druk bezig met een stuk dat ik af wil maken, maar kom uitgebreid terug op je posting.
Natuurlijk heb ik even snel al gelezen in je reply hier op een recente postings, en een van de dingen die ik er reeds
even heb uitgehaald om nu al even op te reageren is dit.
Bart;
om de
> eeuwige waarheid te mogen ontvangen.
Had je die dan nog niet? Dus zo zie je maar praatjesmakerij Bart.
Bart;
neen, ik denk dat er uit woorden een beeld is gecreerd bij je dat niet juist is gezien je reaktie.
Slechts bewustzijns groei doorgemaakt.
Als ik een praatjesmaker ben, zijn zou ik bovenstaand stukje ook niet geschreven hebben overigens.
Mensen beschouwen woorden snel als praatjesmakerij, als bewustszijnsgroei verder gaat.
Zolang een mens niet verlicht is, zit er nog veel onzuiverheid in zijn boodschappen.
Maar dat is nu eenmaal een feit waar ieder mens mee kampt, of heb jij daar geen last van?
Ik zeg ook zeer beslist niet dus, dat alles wat ik schrijf waar is,
Wel kan ik zeggen dat ik kan bijdrage aan een zinvolle discussie, al ben je het niet eens met me.
Dat laatste hoeft ook niet overigens, maar je eigen bewustzijnsgroei zou merkbaar moeten zijn als resultaat
van werkelijke spirituele groei. Het is aan anderen, en niet aan mij om daarover te oordelen.
Hoe dan ook zijn er duidelijke verschil van inzicht..laat ik het zo stellen.
Moge deze verschillen van inzicht en bewustzijn, ons allen verder helpen op ons pad.
Het is niet omdat er geen Jezus rondloopt dat het Levende Woord op een gegeven moment niet steeds helderder zal gaan klinken.
Maar het zal opnieuw afgewezen worden door velen, omdat hun hart nog potdicht zit.
Een hart dat potdicht zit, kan simpelweg het Levende woord niet herkennen.
Zou Jezus nu in de straat lopen, hij zou opnieuw worden weggehoond door zeer velen waarvan het hart nog potdicht zit.
Eens het hart geopend is, als je de “waterdoop echt hebt begrepen”… en het ook hebt ervaren(?) dan gebeurd er wat in de mens, dat nooit zonder gevolg blijft. Van het een gaat het naar de volgende fase. Ik ben benieuw hoe jij door Jezus gedoopt wil worden………overigens.
Bestudeer en mediteer dat stuk eens in de bijbel over dat de doop die Jezus deed, en vraag om helderheid aan Hem als je het niet begrijpt . Er zijn ook mensen hier die dat absoluut wel goed begrepen hebben. Vreemd dat die nu uitgerekend niet begrepen worden….
Dat gaat wachten zijn voor je vrees ik, als je een Nicodemusje wil blijven.
Daarom de vele opmerkingen van me in de richting van het prikbord.
Verkeerdelijk stelde je dan vermoedelijk dat die “praatjesmaker” pretendeerde alles volledig te hebben wat hij schrijft
maar dat was eigen invulling die je daaraan gaf. Neem mijn opmerking voor waar aan, dat je woorden van een gerealiseerde praatjesmaker ook niet zal herkennen als waarheid, om reden die ik je uitgelegd hebt.
Jezus sprak niet zalvend, hij sprak de bikkelharde waarheid, en de meesten keerde zich ook in Zijn tijd daarom Hem de rug toe.
slechts in toenadering tot Hem, zal die doop die je begrijpt zich kunnen voltrekken.
Moge deze discussie je motiveren op je pad om het te vinden, en om gevonden te worden…..
Zet een stap richting Hem, en hij komt tien stappen naar jou was het men ik. Het gaat niet om de letter hier maar om de Waarheid daarvan. Dat het ervaren wordt. Dat is overigens met al die stappen die tussen de regels door verscholen in de bijbel te vinden zijn.
Een bijbel op zich is geen verlossing, zelf een kruiwagen vol niet. Het kan je spirituele ontwikkeling wel helpen, dat is natuurlijk wat anders, maar dan moet er vanuit je ziel wel een bereidheid bestaan om iets te vinden. Niet vanuit de sensatie, maar vanuit de wil om Hem te vinden in je leven.
rest komt morgen van de antwoorden.