Heb je dat letterlijk uit de Bijbel thomas?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> Wat de bijbel letterlijk leert is dat de letter
> doodt.
Bs'd
Jij kan dan de bijbel wel overboord gooien, want je gelooft er toch niet in.
Als er A staat, dan zeg jij: “Ja maar dat moet je niet letterlijk nemen, en ik maak er maar B van.”
En de volgende maakt er C van.
Dus gooi je bijbel maar bij het oud papier.
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Als wij Gods Tempel zijn, en de Geest woont in
> > ons, zijn wij Boodschappers van God.
> >
> > Is de Boodschap de letterknechterij, of het
> > brengen van het verlossende Woord.
>
>
> Bs'd
>
> Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met
> “letterknechterij”?
>
> Bedoel je daar soms mee dat je de bijbel niet al
> te letterlijk moet nemen?
De Jehova's hebben een benadering die valt onder letterknechtenrij, zonder hierdoor iets “tegen die mensen te hebben”.
Er ontbreken fundamentele speerpunten in hun leer, in de benadering door het systeem dat schuil gaat binnen deze organisatie.
Waarheid is zeer essentieel voor de mens die werkelijk verder wil komen. Moge deze waarschuwing, slechts bedoeld om een keer “te schudden”, aanleiding zijn om open te kijken naar waar het schoentje wringt in die doctrine.
Er is veel in vakjes gestopt, en alles buiten de bijbel is taboe. Alles is voorgekauwd op een wijze die geen eigen aanvoeling meer toelaat.
Nogthans is er ook buiten de bijbel door mensen die de leer van Jezus goed begrepen, veel heldere wijsheid geschreven, die de mens heel behulpzaam kan zijn.
Maar ook in de bijbelse leer , kom je er achter bij de Jehova's deze op de een of andere wijze niet begrepen is, en binnen dat “gesloten systeem” ook niet bedoeld is om uit te dragen. Wat bij me opkwam destijds is de term Nicodemusjes, toen ik met grote regelmaat enkele weken met ze sprak.
Ik maakte mijn huiswerk en maakte punten bespreekbaar… en “zag” hoe het systeem in elkaar zat en reageerde, al was het nog maar ten dele ontmaskerd.
Maar goed, daarin zijn andere religies ,en afsplitsingen van door mensen opgerichte belief systems binnen een stroming, niet anders hoor!
Het is dus niet bedoeld om de Jehova's tekort te doen, slechts om zelfonderzoek aan te moedigen, voor alle gelovigen in welk systeem ook.
God vraagt geen “systeem” maar toenadering vanuit het hart, en de wil om Zijn wil te leren kennen, die goed voor ons is wie of wat we ook zijn en of binnen welk systeem we ook zitten.
Onderzoek dus ALLES en richt je tot de Vader zelf. Gebruik gewoon het woord Vader, (dat deed Jezus ook) en zoek, en vind de stukjes die in de puzzel van de Jehova's (bewust) ontbreken. Ieder is daar vrij in natuurlijk.
Dat zeer krampachtige naam accent dat ze willen leggen voelt ook niet lekker. Je kan de Vader gewoon aanspreken met Vader. PUNT
Dat deed Jezus ook
Eliyahu Schreef:
——————————————————-
> thomas Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Wat de bijbel letterlijk leert is dat de letter
> > doodt.
>
> Bs'd
>
> Maar dat neem jij toch niet letterlijk?
Thomas raakt daarmee vermoedelijk een gevoelig punt bij de Jehova's, maar hij heeft volkomen gelijk.
Ze hebben (letterlijk gezien) een grote bijbel kennis doorgaans, maar als je doorprikt.. dan zie je de leegte.
Hun doctrine is als een gevangenis.
Iedere inhoudelijke discussie is welkom hoor, die ga ik niet uit de weg.
bart.klinton Schreef:
——————————————————-
> God vraagt geen “systeem” maar toenadering vanuit
> het hart, en de wil om Zijn wil te leren kennen,
Bs'd
Hoe kom je daarbij? Heeft God je dat verteld?
> Dat zeer krampachtige naam accent dat ze willen
> leggen voelt ook niet lekker. Je kan de Vader
> gewoon aanspreken met Vader. PUNT
> Dat deed Jezus ook
"Voorts zeide God tot Mozes: Aldus zult gij tot de Israëlieten zeggen: J-H-W-H, de God uwer vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob, heeft mij tot u gezonden; dit is mijn naam voor eeuwig en zo wil Ik aangeroepen worden van geslacht tot geslacht." Ex 3:15
Of is dit weer “letterknechterij”?
Zou God een grapje gemaakt hebben toen Hij dit zei?
Of zou Hij dit gewoon helemaal niet gezegd hebben, en is de bijbel niet van goddelijke oorsprong?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?