Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods boodschap veroorzaakt vaak gemengde reacties

• Gonnie

Het begint echt wel op wartaal te lijken.:(

Maar ik begrijp nu waarom Lotje zo haar best doet om te geloven in God want anders wordt ze gestraft,hoe vals je ook als mens kan zijn geeft niet, doe maar of je gelooft daar vliegt Onze Lieve Heer wel in.

Toch wel makkelijk het geloof van lotje.X(

• theo

God straft wel maar niet in het hiernamaals.

God straft wel maar niet omdat je niet naar de kerk gaat, niet omdat je katholiek bent en geen JG of omdat je JG bent en geen ZDA of omdat je een ZDA bent en niet aangesloten bent bij de verg.v.gel.

God straft omdat je onrecht bedrijft, omdat je liegt en steelt en bedriegt en verkracht of tirannetje speelt ten koste van mensen.

God straft !!

God straft?

Het kwaad wat wij hier en nu doen komt vroeg of laat op ons eigen hoofd terecht of op dat van onze kinderen.

• theo

Zie elders mijn reactie: WELK geloof kan Gods goedkeuring wegdragen?

Welke van de honderden die er zijn?

• ­­¥ Lotje ­­¥

God is liefde . En maak niet uit wat geloof je heb . Als je Gods liefde waardeer of je nou RK ben of protestant of zwarte kousen……Krijg je liefde terug

• ­­¥ Lotje ­­¥

je zei net dat ik wartaal schreef?/ tja hier kan ik ook geen touwen aan vastknopen sorry .

Maar ik ga nu wat anders doen . Relaxen hier thuis samen met manlief . je kent dat wellicht wijntje , toastje kaarsje aan .;)

• theo

Je schreef dat je gelovig moet zijn want anders straft God.

WAT moeten we dan geloven?

En als we dan geloven dan maakt het (voor jou) helemaal niks uit welke kerk of geloofsgemeenschap?

• theo

Kort: Gaat het om het (juiste) geloof of om het juiste doen om niet gestraft te worden ( door God) ?

Geniet van je manlief en je wijntje.

• Erik

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Pas maar op dat God jou niet straft, want dat is

> wel heel Godlasterlijk dat jij voor God speelt, om

> een ander te veroordelen, Oi oi Lotje weet wat je

> neer zet, want dat gaat niet goed met jou aflopen

> ,want weer ben je huichelachtig bezig.

God beloond jou met een i.p. block in tienvoud.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Denk na Theo God geeft ons alles . Er is er maar een God . Als je gelovig bent . Weet je dat.

Hoe jij leeft moet je zelf weten . ik vertrouwd God ik ben gelovig maar ga niet altijd naar de kerk . en wie weet misschien straf God me daar ook wel voor . ……

• Gonnie

Ook zo iets, bij christenen is Jezus het meest belangrijk in het geloof ,want zij gaan er van uit dat niemand komt tot den Vader dan door Mij, Zo sprak Jezus toch.?

Maar hoe zat het dan met al die mensen die voor Jezus geboren was, bestond het toen niet dat zij allen naar de Vader gingen, is dat pas gekomen na dat Jezus geboren was.

En hoe zit het nu bij het Joodse volk en al die 67% procent van de mensen die geen christenen zijn.?