Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods boodschap veroorzaakt vaak gemengde reacties

• Daan

Theo schreef : Ik ben van mening dat je volstrekt ongenuanceerd en niet correct over geloof en God spreekt

Dit laten we gaarne aan de ongelovige Theo over, die zijn poet binnen schooit door onbijbelse onwaarheden te verkondigen in een kerk waar goedgelovigen denken met iemand te maken te hebben die het wel zal weten, daar hij er tenslotte voor heeft gestudeerd !

Laat Lotje eens met rust klojo.

Lotje is beter op de hoogte dan jij.

• theo

367 keer,

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> 367 keer,

Kan niet vaak genoeg gezegd worden.

• Stefan

Wat mij de ogen opende, of mij als schok overkwam, was dat opeens doordrong dat ‘het Bloed van Christus’ iets is wat werkelijk IN de mens aan het werk gaat; als bemiddeling.

Opeens werd al dat ‘buitenpraats’ over iemand van toen en dan, zus en zo, een innerlijk gegeven wat je dus zelf kan ondergaan.

Dat schokte mij, en vanaf dat moment lees en herken ik dat proces in de bijbelteksten. Alles betrekking hebbende op Hem, is het mogelijk en verwachtingsvolle gebeuren in de mens zelf. Hij, is de Geest (het Bloed) van Hem, die zichZelf zoekt in de mens.

Vandaar ook mijn vragen aan Boaz, Peri en Ellen over waar nu dat proces plaats heeft van; het geloof van Hem, het ontwaken van Hem en de uiteindelijke Al-verzoening van Hem

• theo

Oeps.

Niet vaak genoeg, hoe vaak is dat?

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Oeps.

>

> Niet vaak genoeg, hoe vaak is dat?

Dat aantal “verdien” jij niet in eurootjes .

• theo

Potverdrie, verdien ik TOCH nog te weinig dus !!

• Daan

Verdien ?

Jij verdient een schop onder je luie achterwerk.

Zoek een eerlijk betaalde baan, dan verdien jij iets.

Een schandaal dat iemand die geen geloof heeft in de Bijbel ………..ook nog eens poet vangt voor zijn ongeloof en er bovendien ook andere mensen in mee trekt.

Die mensen geloven in jouw fabeltjes omdat ze denken met een “ man Gods ” te maken te hebben.

Hetzelfde verhaal met die kerel die drinkt uit een gouden beker, die Benedictus, heel Rome hangt aan zijn lelijke ouwe kromme kalknageltenen.

• theo

Zie titel

• theo

Trouwens, heb je met de paus in bed gelegen of hem in bad gedaan dat je weet wat voor nagels hij heeft?