Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods boodschap veroorzaakt vaak gemengde reacties

• ­­¥ Lotje ­­¥

Ben jij van het geloof af CArl??? kijk om je heen je merk dat God aanwezig is . ik heb er vertrouwen in .

Ik heb juist schijt aan dominee,s . leraren ect. waarom? hebben ze wat meer geleerd dat jij , ik of wie ook??. een mens geloven die het verkondigd ?? Zoek zelf Carl . ontdekt God Zelf en zie wat Hij voor je doet .

• ­­¥ Lotje ­­¥

theo Schreef:

——————————————————-

> Hoe kom je op het idee dat God alle grootst

> mogelijke moeite doet?omdat de mensen moeilijk doen . God heb geduld ,Hij doet er moeite voor,voor die stommelingen die het niet snappen.

>

> Is het een TE grote moeite voor God om ieder mens

> gewoon een geloofsantenne te geven zodat iedereen

> gewoon ( op de juiste wijze natuurlijk) gelovig

> is??God doe zo veel voor ons . me dunkt dat je wat terug mag doen

• Gonnie

Hoe meer jij je best doet om te laten blijken hoe groot jouw geloof is, hoe groter mijn wantrouwen in jouw oprechtheid.

Als jij zo graag geloofwaardig over wilt komen, dan moet jij je toon wat lager instellen.

• Erik

.

• theo

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoe kom je op het idee dat God alle grootst

> > mogelijke moeite doet?

>omdat de mensen moeilijk

> doen . God heb geduld ,Hij doet er moeite

> voor,voor die stommelingen die het niet snappen.

God heeft geduld zo schrijf je maar God doet NIET de grootste moeite want ander zou God toch wel alle mensen gewoon het juistgeloofsgevoel hebben gegeven of kunnen geven?

> >

> > Is het een TE grote moeite voor God om ieder

> mens

> > gewoon een geloofsantenne te geven zodat

> iedereen

> > gewoon ( op de juiste wijze natuurlijk) gelovig

> > is??

God doe zo veel voor ons . me dunkt dat je

> wat terug mag doen

Wat doet God zoal voor ons?

Wat moeten we als tegenprestatie dan doen?

• Gonnie

Nou God zorgt er voor dat iedereen gezond blijft van lijf en leden,en dat nooit ergens honger wordt geleden, en kinderen sterven niet en wreedheden veroorzaakt door macht wellustelingen daar behoedt God ons voor,dat geen mens dat zal gebeuren, zou lotje dat bedoelen.?

• Erik

Dat is een prima instelling Lotje, zo hou je het het langste vol in dit prachtige leven

• theo

Dat weet ik niet maar ik ben wel van mening dat Lotje AL te gemakkelijk een paar zinnen over Gods beeld plaatst.

Maar misschien wordt er door Lotje nog nader licht op geworpen.

• Douce.

Kijk, zo ken ik je weer;), goede vragen!

Ik wacht de antwoorden af.

Douce

• Richard II

> God doet alle mogelijke moeite om ervoor te zorgen

> dat geïnteresseerde mannen en vrouwen Zijn

> boodschap horen en begrijpen,

Zo heeft hij de mensheid de bijbel gegeven, een boek vol tegenstrijdigheden, onwaarschijnlijkheden, ongeloofwaardigheden, wreedheden, onrecht en pertinente onzin. Geen mens die er wat van begrijpt, want nog niet twee christenen zijn het over de inhoud van de bijbel eens, met als gevolg een immens palet van stromingen, kerken, genootschappen en sekten die het allemaal ontzettend met elkaar oneens zijn.

> zouden we nooit verrast moeten zijn door de

> methodes die Hij uiteindelijk kiest.

Dat ben ik dus wel.