Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods boodschap veroorzaakt vaak gemengde reacties

• theo

Nee Lotje, God geeft ons niet alles.

Mijn buurvrouw van 45 met drie puberkinderen is een paar maanden gelden weduwe geworden.

Dat meisje van 12 jaar wat is doodgereden door een stompzinnig ongeluk.

De jongen van 15 die naast zijn moeder in de auto zat en aangereden door een dronken chauffeur, jongen mankeert niks, moeder dood.

Dat meisje wat misbruikt wordt door haar vader.

Die twee puberkinderen die op zichzelf moeten passen omdat moeder psychotisch is en vader aan de drank en de drugs.

Zomaar wat “”kleine“” voorbeeldjes uit mijn eigen omgeving.

Moet ik doorgaan??

Ik ben van mening dat je volstrekt ongenuanceerd en niet correct over geloof en God spreekt.

• Richard II

­­> :)ik ook wel hoor . ben zo nieuwsgierig als ik

> weet niet wat . En ow ik heb best vragen aan God ;)

Zoals?

(ik ben dol op vragen, zoals je weet)

• theo

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ook zo iets, bij christenen is Jezus het meest

> belangrijk in het geloof ,want zij gaan er van uit

> dat niemand komt tot den Vader dan door Mij, Zo

> sprak Jezus toch.?

Klopt!

>

> Maar hoe zat het dan met al die mensen die voor

> Jezus geboren was, bestond het toen niet dat zij

> allen naar de Vader gingen, is dat pas gekomen na

> dat Jezus geboren was.

> En hoe zit het nu bij het Joodse volk en al die

> 67% procent van de mensen die geen christenen

> zijn.?

Dat heb ik hier meermalen geschreven en volgens mij jij ook wel; Die christenen die van mening zijn dat je alleen in de hemel wordt toegelaten door God als je christen bent veroordelen alle joodse gelovigen ook tot de hel.

Zelfs die joden die een hel meemaakten in de concentratiekampen.

Le twel, joodse gelovigen, het geloof waaruit wij christenen zijn voortgekomen.

• Richard II

Gewoon met z'n allen naar de hel.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Wilde net pc uit zetten je heb even geluk

Ja dat weet ik ook dat dat gebeurd . En dat is nou wat ik tegen Richard schreef . ik zal best vragen hebben . .

Maar zie door het negatieven van dit . ook het positieve van God wat hij ons ook geeft.

• ­­¥ Lotje ­­¥

:D Alleen vrouwen mogen nieuwsgierig zijn is het gezegde

Nou ik zeg het lekker niet . ::o

• Gonnie

Krankzinnig van kwaadheid wordt ik door dat stomme uitlatingen van die gek. Als ik alleen al aan mijn ouders met opgroeiende kinderen waar ik de jongste van was die beiden als jonge mensen stierven, en mijn broers en ik uit elkaar gerukt werden en moesten het zelf uit zoeken hoe wij verder moesten.Eer ik op een vast adres terecht kwam heeft wat voeten in aarde gebracht. Mijn broers moesten het zelf maar uitzoeken , en dan hadden wij het nog zo goed getroffen om dat wij geen joden waren.Die waren al ten dode opgeschreven.

• theo

En dan?

God kwijtraken?

Niet (meer) kunnen geloven?

Juist wel (gaan)geloven?

• Richard II

In de bijbel staat ook dat vrouwen geloofsvragen niet in de kerk (synagoge), maar daarbuiten aan mannen moeten stellen.

• Frederik D

Ik heb onlangs een Maria van mij met goudverf gespoten. Ze kijkt nu zeer verguld. Dus ik zal nu van de gelegenheid gebruik maken en haar vragen of ze jou niet naar de hel stuurt. Want jij bent nu wel heel erg Sinte Hypocrita aan het spelen.

Nou, ik heb het gevraagd. Maar ze schudde haar hoofdje en weende. Er hingen druppels onder haar ogen. Of waren het druppels van de verf?