Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbels

• Stefan

Hahaha..tja..ik ben opgegroeid in een heel gelovige familie, zo gelovig als steven is; geloof of ik schiet.

Ik kon het niet plaatsen en bad regelmatig om iets wat mij duidelijk zou maken wat hen toch bezighield wat mij niet raken kon. Ik kreeg het gevoel niet te pakken zeg maar.

De doop leek mij een oplossing, omdat ik toen dacht dat de heilige Geest mij kracht zou geven door de doop om wél te begrijpen kunnen.

Nou ja, dat duurde dus nog 33 jaar voordat er iets ging dagen..:D

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Steven als jij met iemand in gesprek bent over God

> en die persoon zegt tegen jou God

> bestaat niet, ga jij dan op de vuist.??

Nee. Vroeger vocht ik met regelmaat en kon ik vrij agressief zijn, maar sinds mijn bekering bijna drie jaar geleden heb ik niet meer gevochten. Misschien door dat verleden geeft God mij de wat ‘moeilijker hanteerbare gevallen’ en vanmorgen stond ik al heel vroeg voor de deur van de kerk en er kwam een verslaafde uit een bootje. Die was erg agressief en praatte onsamenhangend en liep te vloeken en wilde knokken. Maar God geeft mij de kracht om zonder angst voor onberekenbare mensen te staan en ze over Hem te vertellen en Zijn plan voor hen. Helaas had ik haast om de Bijbel te lezen en nam ik niet de tijd om een van de twee gangbare reacties mee te maken. Of ze lopen snel weg of ze gaan in discussie en komen soms nader tot God.

Als geboren Amsterdammer ben ik misschien wat vlot gebekt en recht voor zijn raap en daar hebben sommigen moeite mee. Sommigen omdat ze de waarheid niet als recht zien en sommigen omdat dat cultuur bepaald is. Amerikanen hebben daar bijvoorbeeld wel wat moeite mee, maar de meeste waarderen dat uiteindelijk toch omdat je dan wel meteen weet wat je aan iemand hebt en weet waar die staat. Ook in mijn directheid word ik (soms) wat zachter en ik hoef ook niet meer alles tegen iedereen te zeggen maar breng zaken liever in gebed voor God.

Naar wie ga jij toe als je niet verder kan of wilt ,of als je niet weet wat te doen of hoe iets voor elkaar te krijgen?

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> Waarom haal je Emiel er nu bij?

> Je citeert nu een uitlating van een self-made

> guru, moet je niet doen joh.

Wat klets je nu? Dat zijn de woorden van Paulus in zijn brief aan de Galaten.

• baldu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Hahaha..tja..ik ben opgegroeid in een heel

> gelovige familie, zo gelovig als steven is; geloof

> of ik schiet.

Ach, het is goed gewoon onze weerstanden te onderzoeken, te herkennen, en

af te leiden. Dit vereist wel een consequente houding. Zelfs hier is dat vaak best lastig :)

> Ik kon het niet plaatsen en bad regelmatig om iets

> wat mij duidelijk zou maken wat hen toch

> bezighield wat mij niet raken kon. Ik kreeg het

> gevoel niet te pakken zeg maar.

Dan was je er eigenlijk al los van. Maar nochtans is het goed anderen

te willen begrijpen. Het willen begrijpen vereist wel een open houding, en volharding.

Dit is wat anders dan goedpraten natuurlijk.

> De doop leek mij een oplossing, omdat ik toen

> dacht dat de heilige Geest mij kracht zou geven

> door de doop om wél te begrijpen kunnen.

Werkt niet he?

Je motief was de reden.

> Nou ja, dat duurde dus nog 33 jaar voordat er iets

> ging dagen..:D

Het daagt nu dus? :)

Baldu

• baldu

Een goed verstaander……………..

Ik heb het over je slotzinnetje met dat rode mannetje

Herken je het nu?

Baldu

• Stefan

Nu daagt Het in het oosten..

maar het Licht schijnt nog niet overal..;)

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Toch wel grappig; jaren loop je te zeiken of ik

> wel of niet gedoopt ben.

>

> Nu zeg ik het…en kan ik mijn braaksel nuttigen

> van je.

Als je in Jezus naam bent gedoopt en je daarna een andere leer bent gaan volgen zijn dat de woorden die daar in de Bijbel over gaan. Als je al een new-ager was met dezelfde valse ideeën die je nu verspreid toen je werd gedoopt is het ook niet best volgens de Bijbel. Geen wonder dat jij ook wilt schrappen uit de Bijbel.

>

> Leest jouw kerk mee met je schrijfsels?

kan een kerk lezen?

> Of zal ik

> wat kopietjes afgeven aan je pastors?

>

> Ik woon toch vlak in de buurt.

Als je toch in de buurt woont…. kom een keer mee naar een dienst! Of heb je daar de guts niet voor?

• Stefan

Ik buig alleen voor de Waarheid steven. En de Waarheid is wat ik horen wil.

Als ik je woorden lees, heb ik al gegeten en gedronken.

• baldu

Ik heb wel een prima boekentip voor je, als je meer wilt weten over het voorbereidend werk

om de dingen te zien als ze zijn.

Ik heb onlangs een boek gekocht wat opmerkelijk veel zegt over e.e.a.

Ik vind persoonlijk dat het meer diepgang heeft dan menig gnostiek boek, met name doordat

het handelt over zuiverheid, motieven, voorbereidend werk, bepaalde oefeningen mbt het oog op inzicht in de hogere werelden.

Ik plaats de naam van de schrijver en het boek niet hier om jou zeker niet onbekende redenen.

Indien je interesse hebt kun je me mailen : baldu1@telfort.nl

Het is mogelijk dat je het al hebt natuurlijk.

Ben er morgen weer, dan lees ik je bericht wel in de mailbox

groet

Baldu

• Stefan

Nee bedankt Baldu.

Ik heb genoeg lectuur waarin ik mij verdiepen kan, welke de Waarheid in zich hebben.

En daarbij dit prikbord door de bijbelteksten die er opgezocht worden.