Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbels

• baldu

Want wie het leven wil liefhebben en goede dagen zien, weerhoude zijn tong van het kwade en zijn lippen van bedrog te spreken; hij wijke af van het kwade en doe het goede, hij zoeke de vrede en jage die na, want de ogen des Heren zijn op de rechtvaardigen en zijn oren tot hun smeking , maar het aangezicht des Heren is tegen hen, die het kwade doen (Ps.34, 13-17)".

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> "Laten wij dan niet langer elkaar oordelen, maar

> komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen

> aanstoot of ergernis te geven" (Romeinen 14, 13).

Jij bent meer een zogenaamde allemans broeder zonder duurzame betekenis ala Carl dan dat je geestelijk verwant bent met hen die geloven in het Woord van God dat je wilt schrappen.

• baldu

2 Petrus 1 vers 5 :

‘Span daarom al uw krachten in om uw geloof te verrijken met deugdzaamheid, uw deugdzaamheid met kennis, uw kennis met zelfbeheersing, uw zelfbeheersing met volharding, uw volharding met vroomheid, uw vroomheid met liefde voor uw broeders en zusters’

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> Galaten 5: ‘Maar de vrucht van de Geest is

> liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid

> en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en

> zelfbeheersing.’

Ook uit de Galatenbrief (die geschreven is aan volgelingen van de Heer en niet aan new-agers met een andere leer), hoofdstuk 5:

U was zo goed op weg, wie heeft u verhinderd de waarheid te blijven volgen? Niet hij die u geroepen heeft. Bedenk goed: Al een beetje desem maakt het hele deeg zuur. Degenen die u in verwarring brengen zullen worden gestraft, wie ze ook zijn. En wat mijzelf betreft, broeders en zusters, als ik nog altijd de besnijdenis zou verkondigen, waarom word ik dan vervolgd? Dan zou het kruis toch zijn kracht verliezen en niet langer een struikelblok zijn? Ze moesten zich laten castreren, die onruststokers!

bekeer of tjakka >:D<

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> 2 Petrus 1 vers 5 :

> ‘Span daarom al uw krachten in om uw geloof te

> verrijken met deugdzaamheid, uw deugdzaamheid met

> kennis, uw kennis met zelfbeheersing, uw

> zelfbeheersing met volharding, uw volharding met

> vroomheid, uw vroomheid met liefde voor uw

> broeders en zusters’

Ik ga je woorden niet terug zoeken maar eerst verwijt je anderen dat alleen Bijbelteksten plaatsen geen betekenis heeft en vervolgens is dat wat je doet. Wel tof dat je een broeder in Christus wilt zijn! Ik kom wel naar je doopdienst en hoor je getuigenis wel.

• baldu

Carl Schreef:

——————————————————-

> Een mooie gedachte.

> Ik ben benieuwd hoe jesus hierop gereageerd zou

> hebben. Hij was een jood, opgegroeid met, en deel

> uitmakend van het oude verbond.

We kunnen het Hem vragen :)

> Neem bv die kwestie met die prostituee die door

> Jesus werd beschermd. Het OT zegt van prostituees

> dat je ze moet stenigen, en als ik me goed

> herinner, haar klant ook. Jesus voorkwam dat.

Inderdaad, maar zou het Hem werkelijk om de wet van Liefde gegaan zijn?

> Jesus prioriseerde de liefde, dat is waar. Maar je

> kunt je afvragen of de farizeeers dan geen gelijk

> hadden met hun mening: alles goed en wel, maar

> door dit te doen hoor je dus niet meer in ons

> geloof thuis.

Jezus sprak hen indirect aan op hun huichelarij, en wilde duidelijk maken dat oordelen voor zonden alleen

kan door diegenen die niet zondigen. Daar geen eraan voldeed haakten zij af.

Hij zei niet dat de vrouw niet gestenigd mocht worden, hij vroeg anderen verantwoording af te leggen voor zichzelf.

Op dat moment dat de mens zich ervan bewust is zelf regelmatig te zondigen

> Doordat jesus vergeving en liefde

> voorop stelde, brak hij met het hele idee van de

> rechtvaardigheid.

Ja, en nee, want het duiden op zondaars die andere zondaars oordelen is een heftiger confrontatie dan die met de wet van Liefde

die eerst nog door Hem Volbracht moest worden.

> Je hoort hem daar dan ook zelden

> over, behalve dan in indirecte formuleringen als

> wie de liefde doet, vervult in feite de wet.

En dat vertelde Hij pas op het laatst nietwaar?

> Hij moet immers ook geweten hebben van de strafwetten,

> die behoorlijk rigide waren.

Ongetwijfeld, maar hij wees er ook op dat deze zijn ingesteld vanwegde de verharding van het mensenhart

zo sprak hij namelijk ook over de scheidsbrief met: in den Beginne was het niet zo, maar……….

Hij wilde eigenlijk dat de mens weer terugkeek naar de periode dat wetten als die van Mozes niet nodig waren, omdat

de mens vanuit God handelde, en niet vanuit begeerte, hebzucht, ijdelheid etcetera

Maar hoe dan ook, die wetten moesten vervuld worden. Ook heden nog zijn ze strikt noodzakelijk voor het gros van de mensen

Baldu

• Gonnie

Steven als jij met iemand in gesprek bent over God en die persoon zegt tegen jou God

bestaat niet, ga jij dan op de vuist.??

• baldu

Steven Schreef:

——————————————————-

>

> Ik ga je woorden niet terug zoeken maar eerst

> verwijt je anderen dat alleen Bijbelteksten

> plaatsen geen betekenis heeft

Klopt, heeft het ook niet. Ik gebruik ze nu dan ook omdat ik merk dat we niet echt in gesprek komen buiten gekissebis, en die teksten lees je tenminste nog

> en vervolgens is dat

> wat je doet.

Goeie opmerkingsgave :)

> Wel tof dat je een broeder in

> Christus wilt zijn! Ik kom wel naar je doopdienst

> en hoor je getuigenis wel.

Wel een beetje laat Steven, ik heb me al eerder laten dopen, en ook mijn getuigenis gegeven.

Wel fijn dat je toonzetting nu anders is, hoewel er wel iets doorheen schijnt wat dubbel overkomt.

Nog een mooie tekst:

Petrus 3, 8-12: "Tenslotte weest allen eensgezind, medelijdend, hebt de broeders lief, weest barmhartig en ootmoedig, en vergeldt geen kwaad met kwaad of laster met laster, maar zegent integendeel, wijl gij hiertoe geroepen zijt, dat gij zegen zoudt beërven

Baldu

• baldu

Waarom haal je Emiel er nu bij?

Je citeert nu een uitlating van een self-made guru, moet je niet doen joh.

Hier is er nog een cadeau:

“Verdraagt elkaar en vergeeft elkaar, indien de een tegen de ander een grief heeft, gelijk de Here u ook vergeven heeft, doet gij evenzo!”(Kol.3,13)

Baldu

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> Want wie het leven wil liefhebben en goede dagen

> zien, weerhoude zijn tong van het kwade en zijn

> lippen van bedrog te spreken; hij wijke af van het

> kwade en doe het goede, hij zoeke de vrede en jage

> die na, want de ogen des Heren zijn op de

> rechtvaardigen en zijn oren tot hun smeking , maar

> het aangezicht des Heren is tegen hen, die het

> kwade doen (Ps.34, 13-17)".

Rechtvaardiging komt door vertrouwen in God: oa Rom 4:11

Rechtvaardiging komt door geloof en het prijsgeven van Christus: oa Rom 4:24-25

De Bijbel willen schrappen zoals je voorstelt getuigt van niks hiervan.