Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbels

• Stefan

En?

Waaraan merk ik iets bij jou?

Wanneer herken ik iets van het Woord van God; de Geest van God, de Waarheid in jou?

Ik lees alleen maar steven, steven, steven wat de klok slaat.

De Waarheid maakt Vrij steven, en door de Vrijheid te tonen Welke de Liefde is, verkondig je het Woord.

Jij maakt niet vrij..niemand niet. Ik vroeg aan Boaz wie er arbeid….wie o wie is degene die arbeid; Jezus zei dat hijzelf niet arbeidde, Paulus zei van hemzelf dat niet hij het was die arbeidde voor de Heer..

Wie steven doet de arbeid voor God, opdat de mens de Waarheid leert kennen?

• baldu

Steven Schreef:

——————————————————-

> Jezus is Heer!

Jij eert Hem slechts met de lippen, je hart is duister.

bekeer je!

Baldu

• Gonnie

Hoe zou jij iemand noemen die de waarheid kent maar er lak aan heeft? Jezus noemde hen honden die hun eigen kots opeten.

Staat dat in de bijbel??? Nou dan lees ik hem liever niet.

Waarom mensen uitschelden voor honden. :S

• baldu

Steven Schreef:

——————————————————-

> lees je eigen woorden eens terug.

Ja, heb ik gedaan

> Jij maakt niet

> de keuze voor het geloof

correctie: niet voor jouw geloof, dat zich zo uit in venijnige woorden, die op je tong liggen

je woorden zijn als schallende bekkens, die veel lawaai maken, doch de liefde ontbreekt

> (inzien dat je zelf niks

> in te brengen hebt behalve je leven voor de Heer)

> maar wilt een speciale behandeling.

Je gaat maar door, en door en door

zoveel geef je om mijn bekering en zoveel span je je in om Jezus te tonen dat je Hem navolgen wil

Verzaak jezelf Steven, vergeet jezelf, want je ego is gekrenkt, eist genoegdoening en eerwraak.

Op dit moment dien je 2 heren, de vraag is welke je liefhebt en welke je haat

Baldu

• perihelium

baldu Schreef:

——————————————————-

> Steven Schreef:

> >

> > Hoe zou jij iemand noemen die de waarheid kent

> > maar er lak aan heeft? Jezus noemde hen honden

> die

> > hun eigen kots opeten.

>

> Je gebruikt de Naam van Jezus ijdel Steven.

> Imiteer niet zijn woorden, maar handel als hem.

Ik gebruik Godsnaam niet als een vloek. Maar, als jij de woorden van Jezus niet overneemt, van wie dan wel? Jezus geeft het voorbeeld om dwaalleraren als jij een standje te geven (of het nu helpt of niet) en zo handel ik, met liefde.

>

> Verschuil je er niet achter, erken liever je

> zondige gedachte die mij wilde vernederen, foei!

Het is niet zondig om iemand te wijzen op zijn valse leer en daarbij, ik ben een zondaar die is vergeven van al zijn zonden.

>

> Waar Jezus dit deed, was dit volkomen

> gerechtbaardigd, jij echter doet zo puur uit

> eigenbelang, en omdat je je beledigd voelt en

> zelfs betrapt op een vuil spuwende tong.

Wat weet jij van iemands oprechtheid? Ik dacht dat alleen God het hart kon zien maar jij denkt hem te zijn blijkbaar. En kan je bij je beschuldiging ook argumenten geven of is dat alleen maar een afleiding om het niet over je valse leer te hebben of om daarvan te moeten bekeren?

• Carl

Een mooie gedachte.

Ik ben benieuwd hoe jesus hierop gereageerd zou hebben. Hij was een jood, opgegroeid met, en deel uitmakend van het oude verbond.

Neem bv die kwestie met die prostituee die door Jesus werd beschermd. Het OT zegt van prostituees dat je ze moet stenigen, en als ik me goed herinner, haar klant ook. Jesus voorkwam dat.

Jesus prioriseerde de liefde, dat is waar. Maar je kunt je afvragen of de farizeeers dan geen gelijk hadden met hun mening: alles goed en wel, maar door dit te doen hoor je dus niet meer in ons geloof thuis. Doordat jesus vergeving en liefde voorop stelde, brak hij met het hele idee van de rechtvaardigheid. Je hoort hem daar dan ook zelden ober, behalve dan in indirecte formuleringen als wie de liefde doet, vervult in feite de wet. Hij moet immers ook geweten hebben van de strafwetten, die behoorlijk rigide waren.

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Hoe zou jij iemand noemen die de waarheid kent

> maar er lak aan heeft? Jezus noemde hen honden die

> hun eigen kots opeten.

>

>

> Staat dat in de bijbel??? Nou dan lees ik hem

> liever niet.

> Waarom mensen uitschelden voor honden. :S

Gonnie, jij gelooft blijkbaar in de oprechtheid van ieder mens, maar daar moet je toch echt in teleurgesteld worden. Wij kunnen niet in het hart van mensen kijken, maar wel naar hun woorden en daden. Iemand die de Heer belijdt maar een andere leer/heer dient is niet oprecht en iemand die het geloof de rug toekeert en andere wegen gaat is gelijk een hond die zijn eigen braaksel eet of een gewassen zeug die weer in de modder rolt. (2 Pet 2)

• baldu

“Laten wij dan niet langer elkaar oordelen, maar komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven” (Romeinen 14, 13).

• baldu

Galaten 5: ‘Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.’

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> En?

>

> Waaraan merk ik iets bij jou?

>

> Wanneer herken ik iets van het Woord van God; de

> Geest van God, de Waarheid in jou?

>

> Ik lees alleen maar steven, steven, steven wat de

> klok slaat.

>

> De Waarheid maakt Vrij steven, en door de Vrijheid

> te tonen Welke de Liefde is, verkondig je het

> Woord.

>

> Jij maakt niet vrij..niemand niet. Ik vroeg aan

> Boaz wie er arbeid….wie o wie is degene die

> arbeid; Jezus zei dat hijzelf niet arbeidde,

> Paulus zei van hemzelf dat niet hij het was die

> arbeidde voor de Heer..

>

> Wie steven doet de arbeid voor God, opdat de mens

> de Waarheid leert kennen?

Dit is wat de Bijbel tot mij zegt en daar zal je je ongetwijfeld niet in herkennen, wat niet wil zeggen dat het niet waar is.

1 Johannes 4:1-4

Wie de Zoon heeft, heeft het leven (dus niet wie een Zoon met hoofdletter denkt te zijn)

4

1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,

(4:3) Iedere geest die dit niet belijdt – Andere handschriften lezen: ‘Iedere geest die niet belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is’.

komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.

1 Johannes 2:18-23

Kinderen van God en kinderen van de duivel

18 Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is. 19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde. 20 U echter bent gezalfd door de heilige, u allen weet dat.

(2:20) u allen weet dat – Ook mogelijk is de vertaling: ‘u allen bezit kennis’.

21 Ik schrijf u niet omdat u de waarheid niet zou kennen, maar juist omdat u die kent en omdat uit de waarheid nooit een leugen voortkomt. 22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus

(2:22) de christus – Griekse titel, elders weergegeven als ‘de messias’ (zie de noot bij Matteüs 2:4), hier als ‘de christus’ vanwege het verband met ‘de antichrist’.

is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.

waarom ben je ineens zo stil over die gnostiek waar je zo vol van was? Je gaat er niet meer op in en zegt niet ervan bekeerd te zijn. Beetje hypocriet vind je ook niet?