thomas Schreef:
——————————————————-
> En?
>
> Waaraan merk ik iets bij jou?
>
> Wanneer herken ik iets van het Woord van God; de
> Geest van God, de Waarheid in jou?
>
> Ik lees alleen maar steven, steven, steven wat de
> klok slaat.
>
> De Waarheid maakt Vrij steven, en door de Vrijheid
> te tonen Welke de Liefde is, verkondig je het
> Woord.
>
> Jij maakt niet vrij..niemand niet. Ik vroeg aan
> Boaz wie er arbeid….wie o wie is degene die
> arbeid; Jezus zei dat hijzelf niet arbeidde,
> Paulus zei van hemzelf dat niet hij het was die
> arbeidde voor de Heer..
>
> Wie steven doet de arbeid voor God, opdat de mens
> de Waarheid leert kennen?
Dit is wat de Bijbel tot mij zegt en daar zal je je ongetwijfeld niet in herkennen, wat niet wil zeggen dat het niet waar is.
1 Johannes 4:1-4
Wie de Zoon heeft, heeft het leven (dus niet wie een Zoon met hoofdletter denkt te zijn)
4
1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,
(4:3) Iedere geest die dit niet belijdt – Andere handschriften lezen: ‘Iedere geest die niet belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is’.
komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.
1 Johannes 2:18-23
Kinderen van God en kinderen van de duivel
18 Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is. 19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde. 20 U echter bent gezalfd door de heilige, u allen weet dat.
(2:20) u allen weet dat – Ook mogelijk is de vertaling: ‘u allen bezit kennis’.
21 Ik schrijf u niet omdat u de waarheid niet zou kennen, maar juist omdat u die kent en omdat uit de waarheid nooit een leugen voortkomt. 22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus
(2:22) de christus – Griekse titel, elders weergegeven als ‘de messias’ (zie de noot bij Matteüs 2:4), hier als ‘de christus’ vanwege het verband met ‘de antichrist’.
is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.
waarom ben je ineens zo stil over die gnostiek waar je zo vol van was? Je gaat er niet meer op in en zegt niet ervan bekeerd te zijn. Beetje hypocriet vind je ook niet?