liefde komt uit je hart en dat is merkbaar.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlcarl schreef:
>
> Dat is zo. Ofschoon er maar weinig is wat niet vanuit liefde
> ontstaat.
In den Beginne:in die optiek JA
Maar hier is immens veel uit voortgevloeid, omgebogen, afgeleid, en ook misvormd.
In feite kun je stellen dat zo ook het woord liefde een heel vervormde lading heeft gekregen, maar de primaire Oorzaak van alles ligt in God, en zo is ook hetgeen wij met kwaad betitelen primair uit God, hoewel haar secundaire bron een heel andere impuls is dan schepping, namelijk vernietiging
> Liefde is datgene wat ten grondslag ligt aan verlangen.
In den Beginne: Ja
Hoewel verlangen een uiting is van ‘gemis’, wat wil zeggen dat ervaren wordt dat iets ontbeekt, zoals bij de mens Overgave ontbreekt, God werkelijk te Dienen.
> het
> verlangen om te leven, te zijn, onszelf te manifesteren,
> onszelf te tonen.
Ja, allemaal verlangens, alsof we niet reeds leven, ons manifesteren, en ons tonen. Wat ten grondslag ligt aan dat verlangen echter is het gemis aan ervaren van Volmaaktheid en de wens Volmaakt te zijn. En helaas is de uitdrukking ervan wel eens hoogmoed, als vervormde reactie op die impuls.
> het christendom heeft ons geleerd liefde slechts af te
> grenzen op morele en ethische regels. Zo mag je bij liefde
> beslist niet aan jezelf denken, het moet altijd op de ander
> gericht zijn.
Ik vind daar niets mis mee
> Sterker nog: liefde die iets goeds in jezelf
> creeert………daar ligt het ego al snel op de loer volgens
> sommigen.
Klopt, daar het goede onmiddellijk het slechte oproept. Dat is wetenschap Carl, niet iets ‘volgens sommigen’.
> Ik ben ervan overtuigd dat Christus' stem op veel meer
> plaatsen klinkt dan menigeen hier zou verwachten.
Zeker
Baldu
theo schreef:
>
> Beleef jij wel vreugde en vrede aan jouw geloof ? zoals Jezus
> dat heeft gezegd als je in Zijn liefde blijft.
Ja hoor.
Maar wat heeft het te maken met het feit dat jij altijd in het kamp van de leugenaars zit?
>
> Johannes 14.
Persoonlijk vind ik deze verzen erg aansprekend uit Johannes 14:23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft.
>
> Een poosje geleden heb ik daar nog een balletje over op
> geworpen.
Je gooit zoveel balletjes op zonder antwoord te geven.
Zelfs jouw eigen topics maak je niet af.
Boaz.
>
> theo
Baldu schreef:
>
> Ruud
>
> Stel, je hebt geen bijbel
> en als je er wel een hebt, kun je deze niet lezen
> en ook zijn er geen anderen, die je kunnen vertellen wat er
> staat……..
>
> Hoe herken je dan Zijn Stem?
> Of zal dat niet lukken?
>
> Baldu
Als je geen Bijbel hebt en geen mensen die over het evangelie vertellen dan heb je het over een fictieve wereld en niet deze. In deze wereld is God nodig en heeft Hij Zijn Woord gegeven. Zalig zijn zij die luisteren naar de stem van Hem die Hij gezonden heeft.
<><
Het klinkt heel werelds Baldu:) maar is niet als zodanig bedoeld, denk ik dat als Christus zijn volgelingen roept (uiteraard in overdrachtelijke zin) hij ziet wie het zijn omdat ze hun hoofd omdraaien…en elkaar herkennen als geliefden dat doen.
Ik kan me voorstellen dat er gezegd wordt: we horen bij elkaar, we kijken naar hetzelfde…in liefde.
Douce
Johannes 15:14:16
Jullie zijn mijn vrienden wanneer je doet wat ik zeg. Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie
<><
Douce schreef:
>
> Het klinkt heel werelds Baldu:) maar is niet als zodanig
> bedoeld, denk ik dat als Christus zijn volgelingen roept
> (uiteraard in overdrachtelijke zin) hij ziet wie het zijn
> omdat ze hun hoofd omdraaien…en elkaar herkennen als
> geliefden dat doen.
> Ik kan me voorstellen dat er gezegd wordt: we horen bij
> elkaar, we kijken naar hetzelfde…in liefde.
>
> Douce
Douce, wil je vertellen wat je met roepen in overdrachtelijke zin wilt zeggen? En is dat zien van Christus dan ook overdrachtelijk volgens jou?
<><
baldu schreef:
>
> Hoi Theo
>
> Het antwoord ken je beslist al
>
> Maar nu nog de vraag: waaraan herkent Christus jou als Zijn
> volgeling als je dit allemaal niet doet of hebt?
>
> Baldu
>
A) Naar ik hoop kan mijn omgeving merken en zien dat ik oprecht en betrouwbaar ben en B) ik schaam mij niet voor mijn geloofsovertuiging ondanks de haat die dat opwekt bij sommige prikkers.
Over dat eerste: Dat klinkt nogal hoogdravend en eigenwijs maar ik probeer wel eerlijk te leven en zal b.v. in de supermarkt evengoed te weinig teruggeven geld vragen dan teveel gegeven geld teruggeven.
Nou heb ik tot mijn 50ste in het bedrijfsleven gezeten en heb helaas vaak mee moeten maken dat mensen die bijbelteksten voor in de mond hadden onbetrouwbaar bleken in het zaken doen en mensen die niks hadden met god(sdienst) zeer betrouwbaar waren.
Een jaar of tien geleden ben ik nogal behoorlijk opgelicht door iemand die ik vertrouwde maar ik durf heel arrogant te zeggen: Ik durf iedereen recht in de ogen te kijken.
Nou zal diegen dat ook wel zeggen misschien maar dan heeftie daar wel een betonnen muur tussen.
theo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?