Baldu Schreef:
——————————————————-
> Misschien moet ik nu wat duidelijker worden:
>
> ik vroeg:
> > Zou God geen andere wegen gebruiken om de mens
> te naderen,
> > die Hem zoekt?
>
> Hierop geef je dan het volgende antwoord:
> '
> >Jezus zegt: ‘Ik ben de weg..’. Hij zei niet dat
> Hij een van de wegen was.
>
> Ik doelde op wegen om de mens te naderen, waarbij
> ik ‘weg’ bedoel als ‘manier waarop’.
>
> Zou Jezus de enige manier zijn waarop God de mens
> benaderen zou???
> Jezus = de Weg, maar wat versta jij onder ‘Weg’
> Steven, en wat zou ik verstaan onder ‘wegen’?
>
> Kun jij het begrip ‘de Weg’ zomaar op ‘wegen’
> projecteren, dan is mij echt niet duidelijk wat
> jij met ‘de Weg’ bedoeld.
> Waar het om gaat is: 'wat Zei Jezus over ZichZelf?
>
> Het gegeven waar het om draait is tweeledig,
> namelijk het ‘IK-wezen Christi’ en het 'de Weg
> Zijn van Christus'
> Met het IK-wezen wordt het Ik-Ben geduid, en met
> de Weg, wordt de Toegang geduid, die door het
> Navolgen van de Christus voor de Volgeling
> duidelijk wordt, die hierdoor in Geest Geboren
> wordt. D.w.z. dat het oude ‘ik’ wordt afgelegd, en
> het Ik-Ben in de mens wordt GeRealiseerd.
> Zie het Ene in ‘IK BEN-de Weg’.Immers het IK-BEN
> is ook wat God in het OT over zichZelf zei, waar
> Jezus dit in het NT over ZichZelf aangaf.
Je speelt woordspelletjes en doet aan eigen interpretatie. Waarom laat je de Bijbel niet spreken die zegt dat Christus zichzef de weg noemt omdat niemand ten hemel kan komen dan door Zijn verdiensten en kracht. Hij is de waarheid, omdat al de beloften Gods en de schaduwen des Ouden Testaments, die den weg tot de zaligheid afbeelden, in Hem vervuld zijn, 2 Cor. 1:20; Joh. 1:17; en het leven, omdat Hij de oorsprong en gever des eeuwigen levens is; Joh. 11:25; Hebr. 5:9; Rom. 4:25; Rom. 10:9, etc etc. Wees in Christus, dat is, om de vrucht en kracht van alle beloften Gods te zoeken in Christus en door de gemeenschap met Christus. Christus belichaamt het ja. In hem worden alle beloften van God ingelost; en daarom is het ook door hem dat we amen zeggen, tot Gods eer. Het is God die u en ons Christus als fundament geeft, die ons allen (wedergeborenen/heiligen) heeft gezalfd, heeft gewaarmerkt als zijn eigendom en ons als voorschot de Geest gegeven heeft.
>
> vervolgens zeg je:
> >Met je bewering maak je Jezus dus uit voor
> leugenaar en dat wil je toch niet?
>
> a. ik deed geen bewering maar vroeg jou of God
> buiten Jezus ook andere manieren zou gebruiken de
> mens te naderen.
Gods luister is voor iedereen waar te nemen. Jij had het over wegen om tot God te komen en dat is in Christus, Hij is de weg.
> de Christus kan in meederen werkzaam zijn,
amen!
> en op
> deze manier de mens wekken en trekken tot God.
wekken en trekken tot God? Wekken insinueert wakker worden terwijl redding staat voor Gods genade. Dat krijg je niet door wakker te worden maar door Jezus Heer over je leven te maken.
> Het feit dat de bijbel het expliciet in het NT
> over Christus heeft, maakt misschien dat je
> gelooft dat Christus niet ook in anderen werkzaam
> is, waardoor mensen door Hem tot God komen.
Wat heeft dit te maken met het plaatsen van die buiten bijbelse onzin wat je steeds doet? Je zegt dat Christus werkzaam is in meerdere mensen, maar wat je eigenlijk zegt is dat meerdere mensen Christus zouden zijn. Dat is de leugen waarin je leeft en die je verkondigd.
>
> b. je manier van benaderen van mijn vraag, maakt
> vervolgens dat je je gevoel Jezus als leugenaar
> neer te zetten op mij projecteert, terwijl dit
> allerminst de bedoeling is.
Je vraagt naar meerdere wegen terwijl je weet dat Jezus de weg is tot God. Ook al weet je dat, je vlakt het af door de Bijbel niet de autoriteit te geven die het verdiend. De Bijbel is het Woord van God en die ontken je door ook een hogere autoriteit aan andere boeken te geven en anderen dan Christus.
>
> Het is nu verder de vraag waarom je dat wat ik
> aangeef vaak een dusdanige smaak geeft dat ik er
> verkeerde bedoelingen mee zou hebben. Je hoeft
> hier niet op te antwoorden, vraag het je gewoon
> eens af.
>
> Baldu
Je bent een spiriwiri new-ager met een flink religieus christelijk sausje en je bent niet de enige op dit prikbord. Ben benieuwd hoe vaak de ‘botte koppen brigade’ moet horen dat Jezus de weg, de waarheid en het leven is voordat ze inzien dat Jezus de weg, de waarheid en het leven is en dan dus ook echt horen dat Jezus de weg, de waarheid en het leven is. Ik prijs de Heer alleen al vanwege zijn geduld met mensen als jij en ik die in eerste instantie niet willen luisteren. Hopelijk neem jij de nieuwe kans in Zijn, Jezus, naam ook aan. Niemand komt tot de Vader dan door Hem.