Ben jij van de zwartekousenkerk Allen, is het de bedoeling angst te verkondigen.?Dus geloven in een boze God in plaatst van een God in liefde.
Dan is een aardse vader over het algemeen liefdevoller voor zijn kinderen welke weg zij ook bewandelen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDat is zo. Ofschoon er maar weinig is wat niet vanuit liefde ontstaat.
Liefde is datgene wat ten grondslag ligt aan verlangen. het verlangen om te leven, te zijn, onszelf te manifesteren, onszelf te tonen.
het christendom heeft ons geleerd liefde slechts af te grenzen op morele en ethische regels. Zo mag je bij liefde beslist niet aan jezelf denken, het moet altijd op de ander gericht zijn. Sterker nog: liefde die iets goeds in jezelf creeert………daar ligt het ego al snel op de loer volgens sommigen.
Ik ben ervan overtuigd dat Christus' stem op veel meer plaatsen klinkt dan menigeen hier zou verwachten.
je broer
Carl
Nu ja…
Stel, ik loop op straat.
Als ik wil weten wie mij volgen kijk ik even om.
En dan loop ik een stuk verder en kijk ik weer even om.
En nog een stuk verder, bochtje om. En dan kijk ik nog een keer om.
De mensen die ik alle drie de keren zag volgen mij.
En als ik naar een heel afgelegen gebied ga waar geen andere mensen wonen is het onmiddellijk duidelijk wie mij volgen.
Daarbij, Jezus vergeleek zichzelf meerdere malen met een schaapherder en zijn volgelingen als schapen.
Schapen zijn simpele dieren, die klitten samen en bewegen vooral als groep.
In vergelijking tot een geitenhoeder heeft een schaapherder een simpel beroep.
En daarmee zitten we direkt met het volgende.
Schapen volgen de herder niet, die worden gedreven. Oftewel, de herder loopt achter de groep aan en de volgelingen zijn dus helemaal geen volgelingen.
Dus Jezus weet wie zijn schapen zijn.
Tenzij hij een andere kudde kruist. Maar waarschijnlijk heeft hij daar ook een trucje voor, net als de boeren die gewoon wat verf op de schapen spuiten….
Het is vaak onwetendheid omtrent het ontkennen.
Het is opdracht, Allen, om het Woord te verkondigen in de wereld.
En dat doorgeven, kan door hen die het Woord kunnen ontvangen.
Wie kan het Woord dus brengen, anders dan hen die wél de verzoening ervaren in Christus?
Vertel dus wat je ervaring is in deze, opdat er mensen van de buitenste duisternis gered zullen worden.
Tja. Zulke verdoemden hanteren nogal eens bijbelteksten als psalm 139
5 U omsluit mij, van achter en van voren,
u legt uw hand op mij.
6 Wonderlijk zoals u mij kent,
het gaat mijn begrip te boven.
7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen,
hoe aan uw blikken ontkomen?
8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan,
lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.
(….)
11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken,
het licht om mij heen veranderen in nacht,’
12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn –
de nacht zou oplichten als de dag,
het duister helder zijn als het licht.
Zij menen dat deze tekst ook zomaar op hen slaat en zien niet in dat dit pas mogelijk is na interventie door Christus. De héidenen! De kétters!
met een ingebeelde hemel gaan zij de hél in!!
Toch?
je broer
Carl
Jos begint over de herder en zijn kudde. En dat wilde ik opzoeken of er daadwerkelijk iets te vinden is waar Jezus ´liep´ tov zijn volgelingen.
Maar toen kwam ik deze tekst tegen, en lees daarin een mooi antwoord op de topicvraag;
De verwanten van Jezus
En toen Hij nog tot de scharen sprak, ziet, Zijn moeder en broeders stonden buiten, zoekende Hem te spreken.
En iemand zeide tot Hem: Zie, Uw moeder en Uw broeders staan daar buiten, zoekende U te spreken.
Maar Hij, antwoordende, zeide tot hem, die Hem dat zeide: Wie is Mijn moeder, en wie zijn Mijn broeders?
En Zijn hand uitstrekkende over Zijn discipelen, zeide Hij: Ziet, Mijn moeder en Mijn broeders.
Want zo wie de wil van Mijn Vader doet, Die in de hemelen is, die is Mijn broeder, en zuster, en moeder.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?