Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

blijft me raken

• Kwint

Dat maak ik zelf wel uit juffrouw Dorine

Ik vraag toch ook niet of je een keer wilt kappen met dat fokking irritante vrede en alle goeds ?

• Boris

Dat is geen antwoord.

• Karel

Dorine jij leest ook niet goed en das jammer want wie twijfelde er aan wie, Reve twijfelde aan God toch………………

• Boris

Verstandig mens die Reve.

• Karel

Ik heb niets met die gasten Boris.

• Boris

Karel schreef:

>

> Ik heb niets met die gasten Boris.

Welke gasten? Ik had het over Reve.

• Martin

Controversieëel denk ik, tegenstrijdig tegen zich (hem) zelf. Hij zelf tegenstrijdig, mangelen, bootzen, vergelijken, afwegen.

Gerard was een mengelaar, nix meer, nix minder,

• Karel

Ja weet ik ben niet blont.

• Dorine

Hieruit op dat je mijn verzoek wilt negeren.

Natuurlijk staat je dat vrij.

Het is alleen jammer dat hierdoor niet op het citaat van Reve wordt ingegaan, louter en alleen vanwege het feit dat hij homoseksueel is.

Ik vind het bijna net zo genant als mensen niet serieus nemen, omdat ze in een rolstoel zitten.

Overigens is “vrede en alle goeds” een wens die verbonden is met het franciscaanse gedachtegoed. Wat jij daar van vindt, mag je zelf weten. Voor mij is het een deel van mijn levensvisie. Als jij zowel vrede als alle goeds irritant vindt, staat het je vrij om een leven te kiezen zonder vrede, zonder goeds. Het is mij echter niet mogelijk om je een dergelijk leven toe te wensen. In een geloofsgesprek met mij zul je het moeten doen met wat ik je vanuit mijn geloof toewens.

Kom ik je tegen in mijn werk, dan zal ik je niet belasten met mijn geloofsovertuiging en volstaan met: “Wel thuis”.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• Boris

Zo kom je anders wel over. En jij hebt niets met “die gasten” zoals jij ze noemt. Dat zegt veel over je karakter.