Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Elia

  • thomas

    Volgens mij bevestig je toch waar ik op doel? Eén worden is verzoenen..de breuk helen die ontstaan is door de val van de mensheid..

    Laat de kinderen (weer) tot Mij komen.. houdt in dat de Vader en de kinderen verenigd worden.

    Het hele Evangelie is één grote Roep om deze Verzoening..

    Ik snap dan weer niet hoe ver je nog wil gaan zoeken, om dit niet te willen zien..want het is direct aansluitend op je topic tekst; het verenigen van het hart der vaderen en dat van de kinderen..door het Woord.

    Maar jij beweerde dat Jezus de kinderen en ´ouders´ van elkaar dreef, en dat is in natuurlijke zin misschien wel te verklaren, omdat het gaan van de Weg een breuk tussen kind en ouders kán betekenen, maar het Evangelie gaat niet over de wereldse zaken wat dat betreft, maar gericht op het Koninkrijk van God en alles wat Die richting op wijst.

    Jezus heeft door het Woord te brengen en de Geest te tonen, waar ook Jesaja het over heeft, en Elia zal doen of doet volgens je topic, want het Woord IS in alle eeuwigheden, en heeft de mensen tot God gebracht…of tot God brengt..

    of ehhh…

    Verzoent…;)

    Het Woord is de Genade is Geest.

  • thomas

    Ik doel dan ook enkel op die Doodenkelen..

  • CU.

    carl schreef:

    >

    > Wie kan er dan bedoeld zijn?

    >

    > jullie broer

    > Carl

    Nou, het blijft toch gissen. Er zijn geen verbindende teksten hieromtrent te vinden.

    De vraag van je had dan ook kunnen zijn “Wat kan er dan bedoeld zijn”, omdat het “wie” je zomaar op het verkeerde poot kan zetten.

    Maar wat betreft het brengen van eenheid lijkt me dat toch echt een utopie. De zelfingenomenheid van de Joden in de tijd van Jezus, tegenover de heidenen, verleide Paulus ergens te schrijven dat het valt te vergelijken met edele en verwilderde olijfbomen. Rom. 11:9

    Die zijn volgens dit vers samen te voegen, zou ik denken. Twee verschillen en toch van dezelfde soort, die soort noemt men mensen. Maar een wilde ent op een edele boom blijft toch de eigenschappen van het wilde houden. Zeg maar het samenvoegen van het jezelf voor de gek houden ook al drinken ze uit dezelfde beker. (stam)

    De tekst die hier wel op aansluit is dat wat Jezus aan Johannes openbaarde in Op. 11:4 , waar het over twee olijfbomen gaat.

    Maar niet wanhopen , Carl. Er zijn vast hier op het bord een paar superchristenen zoals Steven, Boaz, Florin, Allen en anderen die je probleem kunnen oplossen.

    Met groet, CU.

  • thomas

    En over verzoenen in het Thomas Evangelie…is deze wel erg duidelijk:

    15

    Jezus zei:

    Als je iemand ziet die niet geboren werd uit een vrouw,

    werp je dan op je aangezicht neer en vereer hem.

    Dat is je vader.

  • Carl

    thomas schreef:

    >

    > Volgens mij bevestig je toch waar ik op doel? Eén worden is

    > verzoenen..de breuk helen die ontstaan is door de val van de

    > mensheid..

    >

    > Laat de kinderen (weer) tot Mij komen.. houdt in dat de Vader

    > en de kinderen verenigd worden.

    >

    > Het hele Evangelie is één grote Roep om deze Verzoening..

    Het hele gedachtengoed rond verzoening houdt in dat er gezondigd is, waarop straf moet volgen maar Jesus, de verzoener, zorgt ervoor dat er niet meer gestraft wordt, aldus de traditionele kijk op de zaak, die het denken over verzoening bepaalt. dat kinderen weer thuis kunnen komen is een vanzelfsprekend iets. Ik zou daar zulke begrippen als verzoening niet bij willen halen.

    Vergelijk het eens met kinderen in een gezin die buiten gaan spelen, en weer terugkomen als het daar de tijd voor is. Dan spreek je toch ook niet over verzoening?

    > Ik snap dan weer niet hoe ver je nog wil gaan zoeken, om dit

    > niet te willen zien..want het is direct aansluitend op je

    > topic tekst; het verenigen van het hart der vaderen en dat

    > van de kinderen..door het Woord.

    >

    > Maar jij beweerde dat Jezus de kinderen en ´ouders´ van

    > elkaar dreef, en dat is in natuurlijke zin misschien wel te

    > verklaren, omdat het gaan van de Weg een breuk tussen kind en

    > ouders kán betekenen, maar het Evangelie gaat niet over de

    > wereldse zaken wat dat betreft, maar gericht op het

    > Koninkrijk van God en alles wat Die richting op wijst.

    >

    Ik bracht slechts in herinnering wat Jesus hier zelf over zei.

    je broer

    Carl

  • Carl

    hmmm….ik had gehoopt dat ze zouden reageren, CU, maar helaas……

    je broer

    carl

  • thomas

    Dan hou je je toch vast aan dát gedachten goed..

    je goed recht..

  • carl

    Maar dat kun je dan toch moeilijk ophangen aan een compleet volk?

    je broer

    carl

  • thomas

    Dit volk Israel, geestelijke Volk, wordt in het antwoord naar steven misschien duidelijker voor je zoals ik het zie?

    Auteur: thomas (—.upc-g.chello.nl)

    Datum: 16-05-2009 10:08

    perihelium schreef:

    >

    > Er zijn twee waarheden die telkens weer door de satan worden

    > aangevallen en waartegen de strijd van het ongeloof zich

    > richt. Dat zijn de Godheid van Christus en de Goddelijke

    > ingeving van de Heilige Schrift. Aan de engel der gemeente te

    > Filadelfia laat de Heer schrijven: "Gij hebt mijn woord

    > bewaard en mijn Naam niet verloochend". We leven in een tijd

    > van verval en het ongeloof treedt steeds brutaler op. Laten

    > wij temidden van die verwarring toch vasthouden aan het

    > onfeilbare Woord van God. Laten we het lezen ..

    Dit onfeilbare Woord komt door de Goddelijke ingeving van de heilige Schrift…maar zijn dus niet de letters..steven, maar is de Geest die spreekt; de Goddelijke Ingeving..

    Het is de Geest van God, die IS en getoond wordt door Hen die gekend worden door God..en is dus geen interpretatie van het zelf……zoals jij nu doet om te schrijven ´het te lezen´..want het Woord ´´komt tot je.´´.

    De bijbel heeft het Woord in zich doordat Het zichtbaar kan worden uit de teksten door de Goddelijke Ingeving, maar is niet het Woord op zich, maar zijn gewoon letters..

    en onderzoeken

    > en ons buigen voor het gezag van dat Woord.

    Dat buigen is nederigheid voor de Geest Die in het hart bewaard wordt, dus…bij Hen die buigen voor het gezag van het Woord..welke Geest is..

    Van de Joden

    > wordt in Romeinen 3 gezegd dat hun de woorden van God

    > toevertrouwd waren. Ze zijn ook aan ons toevertrouwd. Niet

    > alleen maar gegeven, maar toevertrouwd! Het betekent dat de

    > ontvangers voor het gegevene verantwoordelijkheid gekregen

    > hebben. We moeten het die plaats geven in ons hart en leven

    > waarop het recht heeft.

    Exact…en zie eens wat nu een Jood voor betekenis krijgt in deze..het zijn diegenen die zich laten leiden door de Geest.

    >

    > www.bodedesheils.nl/jaargangen/j113/j113_034_De_bijbel_1.htm

    >

    > <><

  • carl

    Zo wordt het inderdaad wat duidelijker Thomas.

    je broer

    carl