Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kan de wet nageleefd worden?

• theo

Welnee.

Persoonlijk maak ik vaak heel ontspannende tijden mee.

Niet bij de tandarts maar wel bij een kerkdienst en als ik mij ter ruste begeef en als ik achter/voor mijn computer zit te werken en zo nu en een blik op dit prikbord werp.

En nu serieus: Ik heb altijd zeer sterk de indruk dat keessie en alle eindtijdangstpredikers/volgelingen de regionale en wereldwijde geschiedenis niet kennen.

Dat heb ik ook wel meermalen geschreven hier als het over eindtijd ging maar dat wordt achteloos aan de kant geschoven.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Welnee.

>

> Persoonlijk maak ik vaak heel ontspannende tijden

> mee.

> Niet bij de tandarts maar wel bij een kerkdienst

> en als ik mij ter ruste begeef en als ik

> achter/voor mijn computer zit te werken en zo nu

> en een blik op dit prikbord werp.

>

> En nu serieus: Ik heb altijd zeer sterk de indruk

> dat keessie en alle

> eindtijdangstpredikers/volgelingen de regionale en

> wereldwijde geschiedenis niet kennen.

> Dat heb ik ook wel meermalen geschreven hier als

> het over eindtijd ging maar dat wordt achteloos

> aan de kant geschoven.

Vind ik een beetje kortzichtige opmerking over Keessie en over eintijdpredikers. Toen Jezus over de tekenen des tijds predikte, wisten de discipelen en volgelingen niet wat er in de wereld omging of wat er overal gebeurde, dus voor hun was het zeker regionaal en tijdsgebonden, nu leven wij in een tijd van razendsnelle communicatie, we weten binnen seconden, wat er op de andere kant van de wereld gebeurt. Dus zijn de tekenen waar Jezus over sprak ook wereldwijd.

• Frederik D

Wat dat betreft is cultuurgeschiedenis een verplichte liefhebberij voor iedereen die hier berichten schrijft.

Noem mij een jaar waarin nergens ter wereld oorlog voorkwam.

• Frederik D

Maar waarom heeft de Bijbel het nergens over verre volkeren zoals de Chinezen, Azteken en Vuureilanders (die er bloot bij liepen)?

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar waarom heeft de Bijbel het nergens over verre

> volkeren zoals de Chinezen, Azteken en

> Vuureilanders (die er bloot bij liepen)?

Er wordt wel over volken gesproken. Chinezen als zij toentertijd ook al zo heten, worden de oosterse volken genoemd.

Alle volken zijn ontstaan uit Noach en zijn zonen, dat kan je lezen in de Bijbel, uit hun kinderen zijn weer nieuwe volken ontstaan.

Toen bij de toren van Babel de volken zijn verspreid zijn daar ook weer nieuwe volken uit ontstaan, in de tijd van Jezus op de de aarde, was men zich nog niet bewust van velen delen van de wereld, men kon de wereld naar de Griekse kaarten.

Jezus daarintegen profeteerde dat het evangelie over de gehele wereld gepredikt zal worden, en daar zijn we nog steeds mee bezig.

• samuel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wat dat betreft is cultuurgeschiedenis een

> verplichte liefhebberij voor iedereen die hier

> berichten schrijft.

>

> Noem mij een jaar waarin nergens ter wereld oorlog

> voorkwam.

Het jaar van de zondvloed!

• theo

En armoede, bittere armoede en honger en natuurrampen.

Vervolgingen vanwege geloof .Racisme/etnische moordpartijen.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> En armoede, bittere armoede en honger en

> natuurrampen.

> Vervolgingen vanwege geloof .Racisme/etnische

> moordpartijen.

4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide! 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden. 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. 8 Doch dat alles is het begin der weeën. 9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil. 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten. 11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. 12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen. 13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden. 14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn. Matteüs 24

• LiaDonkers

Misschien houden ze het geheim?

• Anna Lieze

samuel Schreef:

——————————————————-

. 14 En dit

> evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele

> wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor

> alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.

> Matteüs 24

Hier is iemand keihard aan het liegen, wie zal het zijn ? Paulus of Jezus

Volgens Jezus komt het einde pas als aan alle volken is gepredikt maar volgens Pauls is dat al gebeurd

Romeinen 18

18 Maar ik zeg: Hebben zij het niet gehoord? Ja toch, hun geluid is over de gehele aarde uitgegaan, en hun woorden tot de einden der wereld.

Waar is nu het einde ?