Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kan de wet nageleefd worden?

  • Johanan

    Dat schreef ik ook,hoef je niet te herhalen.

    Vraag je zelf alleen af,wat wordt er bedoeld met dat Jezus kwam om de wet te vervullen.

    Als je dat door hebt,en begrijpt wat er mee wordt bedoeld merk ik het wel.

    Johanan.

  • theo

    Natuurlijk wel.

  • Ans39

    Johanan Schreef:

    ——————————————————-

    > Dat schreef ik ook,hoef je niet te herhalen.

    > Vraag je zelf alleen af,wat wordt er bedoeld met

    > dat Jezus kwam om de wet te vervullen.

    > Als je dat door hebt,en begrijpt wat er mee wordt

    > bedoeld merk ik het wel.

    >

    >

    > Johanan.

    Geloof jij in Hem?

  • Anna Lieze

    Geheugensteuntje : http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16291245/16291391/re-de-kinderen-van-amalek#msg-16291391

  • Johanan

    Nee !"In Jehovah.

    Maar hij is de rotste niet.

    Johanan.

  • Anna Lieze

    Ik schreef toch al dat ik met jou niet meer in discussie ga.

    De toon die jij nu aanslaat lijkt een beetje op die van je vriend Samuel , jullie hebben wel wat overeenkomsten wat dat aangaat

  • Johanan

    Dan ben jij volmaakt,dus hoef je …je geen zorgen te maken want volmaakte

    mense sterven niet.

    Johanan.

  • Johanan

    Mij best.

  • theo

    Ik zeg niet dat iik het doe..ik schreef dat het kan.

  • Frederik D

    Die verwensingen met tering en pest gelden het Joodse volk? Er zijn nu in Israël vele Joden die Gods 666 geboden niet naleven. Lijden zij allen aan pest en tering? Komen pest en tering in Israël vaker voor dan in Nederland? Overigens kun je je tegen tering, TBC, inenten. Maar Jahweh kan natuurlijk die inentingen ongedaan maken. Ook de pest kan trouwens goed bestreden worden. Men leze:

    ——————-

    Na de verdringing van de zwarte rat door de bruine rat kwam er in West-Europa rond 1670 een einde aan deze ziekte. In andere delen van de wereld komt de pest nog wel voor. In India is rond de millenniumwisseling (2000) nog een kleinschalige epidemie geconstateerd. De ziekte is - bij tijdige diagnose - met antibiotica tegenwoordig wel goed te behandelen.

    ——————

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pest_%28ziekte%29

    Maar via een wonder kan God natuurlijk die antibiotica tegen de pest in het niets oplossen.

    Zolang ongelovige Joden in Israël niet massaal aan de pest en de tering lijden, hou ik het erop dat Jahweh grootspraak pleegde.

    Ik begrijp niet dat een volwassen man nog in de Leviticus-god gelooft als duidelijk blijkt dat die god zijn woorden niet nakomt.