Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat sprak Jezus?

• Frederik D

En hoe reageer jij als het over Wilders gaat?

TE confronterende opmerkingen…vluchtgedrag…geen discussie…blind….niet willen weten….

Natuurlijk, je volste recht.

• Frederik D

Dus jouw visie is een visie van een zeer kleine minderheid?

• Frederik D

Omdat die Friese meneer diep had nagedacht en meende dat het Fries een volslagen decadente gekkigheid was die niet thuis hoorde in een kerkdienst.

• Frederik D

Dus al het kwaad is ook van Jezus afkomstig.

• Frederik D

Niet boos worden. Schrijf maar gewoon Latijn in plaats van Latijns. Zeker als het over taal gaat.

• Frederik D

Namen als Gabbata en Golgotha worden in de Bijbel zelf als Hebreeuws gedefinieerd, maar ze zijn beide onmiskenbaar Aramees.

Er bestaat best de mogelijkheid dat waar ‘Hebreeuws’ staat, eigenlijk Palestijns Aramees bedoeld wordt.

————————

Dus de Bijbel is niet onfeilbaar? Of men meende dat Aramees ook Hebreeuws was. Tenslotte zijn beide talen verwant.

• samuel

Dus we kunnen aannemen dat Nederlands de taal van de PKN is en geen Fries.

• samuel

En wat nu als je zegt: dat is een Latijnse uitspraak bv. Of zou je volgens jou moeten zeggen: dat is een uitspraak uit het Latijn afkomstig?

Carpe Diem,.

• theo

Geen vluchtgedrag hoor.

Wilders is een, ik bedoel ik vind Wilders een praatjesmaker die zegt en schrijft wat sommigen graag willen horen.

Ik heb dat wel vaker geschreven hier.

Onderbuikgevoelens aanwakkeren.

Omdat dit een bijbelprikbord is ga ik zelden in op dit soort politieke onderwerpen.

• samuel

Dat ben ik helemaal met je eens, er is een politiek prikbord voor politiek.