Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

• Frederik D

Mijn punt is dat David een punt heeft dat er binnen het WTG niet zelf nagedacht mag worden.

• Sfred+

de loop van zijn geweer wapen tegen Adamu’s wang. Hij zei: „Dit is je loon omdat je weigert moslim te worden!”, en haalde de trekker over. De kogel ging dwars door Adamu’s gezicht en kwam er aan de andere kant weer uit. Adamu viel op de grond, bloed stroomde uit zijn gezicht.

Dit is ook gelul, je bent je halve kersepit kwijt met zo een schot een uit geweer van zo dichtbij.

• keessie

Dat klopt althans zo ik het gelezen heb, ff googlen daarop leert wel het een en ander ze werken ook met oudsten en dergelijke is op zich niets mis mee maar hun wil is wel wet.

Zoals ik het lees als je hun club verlaat is het ook meteen over en uit je hoeft niet meer op hun hulp te rekenen want je bent dan min of meer uitgesloten de liefde is dan ver te zoeken.

Tevens wordt hun bijbel zo ook nogal eens aangepast.

Dan heb ik eigenlijk toch een vraag aan Johanan, hoe komt het dat ik mij niet aangetrokken voel tot die club van jullie terwijl jullie altijd zo aardig overkomen aan de deur, dat moet bijna wel aan mij liggen toch?

• Ellen-Josee

Youcef Nadarkhani

Youcef Nadarkhani (1977) is een Iraanse voorganger in de Protestant Evangelical Church of Iran, een huiskerk. Youcef Nadarkhani werd in 2009 opgepakt vanwege vermeende evangelisatie-activiteiten en een jaar later ter dood veroordeeld wegens afvalligheid van de islam.

Het Hooggerechtshof van Iran heeft hem gevraagd zijn geloof te herroepen, wanneer hij dit niet doet volgt de doodstraf. Nadarkhani weigert echter zijn geloof te verwerpen. Vanuit verschillende landen, waaronder Nederland is druk op Iran uitgeoefend om de voorganger vrij te laten.

Op initiatief van SGP-Kamerlid Kees van der Staaij stuurde de vaste Kamercommissie voor buitenlandse zaken in maart 2011 een brief aan het Iraanse parlement over de vrijheid van godsdienst. In de brief spreekt de Kamer grote zorgen uit over de schendingen in Iran van de godsdienstvrijheid. De fracties riepen het Iraanse parlement ertoe op om de vrijlating te bewerkstelligen van Nadarkhani en andere christenen die zijn beschuldigd van afvalligheid van de islam. Prominente Britse, Duitse en Amerikaanse politici riepen Iran al eerder op het vonnis te herroepen. Een lokale rechtbank verwees de zaak in oktober 2011 door naar de hoogste geestelijke leider van het land, Ali Khamenei. Kort daarvoor meldden staatsmedia dat Nadarkhani niet de doodstraf zou krijgen voor geloofsafval, maar voor verkrachting en afpersing.

Op 21 februari 2012 wordt gemeld door de mensenrechtenorganisatie Christian Solidarity Worldwide dat het doodvonnis van Nadarkhani is bekrachtigd. De vrees bestaat dat de doodstraf elk moment uitgevoerd kan worden, zonder voorafgaande aankondiging en dat de autoriteiten zijn dood pas achteraf zullen melden. Op 5 maart meldt ND-journalist Daniël Gillissen via Twitter dat er bij hem via ‘Blue Star Chronicles’ onbevestigde berichten zijn binnengekomen dat de executie inmiddels zou hebben plaatsgevonden. Later volgt van hem via hetzelfde medium dat dit bericht hoogstwaarschijnlijk een hoax is. Op 7 maart heeft de Iraanse ambassadeur aan CU-kamerlid Joël Voordewind bevestigd dat Nadarkhani nog in leven is.

Op 8 september 2012 wordt bekend dat Yousef Nadarkhani op borgtocht is vrijgelaten. Hij zou vrijgesproken zijn van afvalligheid, maar nog steeds schuldig zijn aan evangelisatie onder moslims. Hiervoor kreeg hij drie jaar gevangenisstraf, maar werd vrijgelaten omdat hij al een aantal jaar vast zit. Op 25 december 2012 wordt Nadarkhani opnieuw gearresteerd. Er werd gezegd dat Nadarkhani het na zijn vrijlating in september verzuimd zou hebben verschillende documenten goed in te vullen. Bovendien zou hij te vroeg uit de gevangenis ontslagen zijn en zou nog eens 40 dagen, die als proeftijd golden, de gevangenis in moeten.

Bron Wikipedia

En zo gaat dat maar door…

Ellen

• Johanan

Toch eens goed lezen.

Dus je hebt geen punt.

Johanan.

• perihelium

Ja Iran is ook geen pretje.. Bedankt voor het plaatsen en laten we hem en andere christenen die worden vervolgd in onze gebeden houden. Dit is hem:

http://shariaunveiled.files.wordpress.com/2012/12/pastor-youcef-2.jpg?w=627&h=426

• Anna Lieze

Eigen schuld dikke bult

• perihelium

Chris Schreef:

——————————————————-

> Eigen schuld dikke bult

Wat is eigen schuld?

• samuel

Ja dat wist ik, maar er staat niet te tellen, en geen 144000 vandaar dat ik hem er vriendelijk op wijs.

• Anna Lieze

Dat hij dood is