Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

• David

samuel Schreef:

> > Ja,maar mensen gaan niet naar de hemel slechts

> > bestemd voor 144000.

>

> Foutje vriend! Een schare die niemand tellen kan!

>

>

> De schare, die niemand tellen kan

Dat zijn volgens het WTG degene met een aardse bestemming en die dan geen eigen mening mogen hebben maar alleen mogen geloven wat de 144.000 geinspireerd hebben gekregen van God/

Beetje vergelijkbaar met de Paus van de katholieke kerk.

Johan behoort tot de grote schare dus die zal een andere mening dan die van de gezalfde broeders in Brooklyn niet accepteren.

Volgens mij zijn de 144.000 en de grote schare één en dezelfde; groep

• David

In de leer van het WTG kan ik het op veel punten wel vinden.

Met als belangrijk verschil dat de geboden van Jezus niet worden geleerd.

Maar wat me het meeste tegenstaat is dat de leden wordt geleerd dat ze in de bijbel uitleg geen eigen mening mogen hebben.

Dat de heilige geest niet bij jou werkzaam is maar dat je loyaal moet zijn aan de mening van de gezalfde broeders.

Wel lekker als je ergens een antwoord op moet geven om de cd van het WTG maar te kopieren en te plakken.

Als je dat maar doet denk je wel gered te zijn

Een discussie op het prikbord heeft dus weinig zin om je te laten nadenken.

Het enige wat je verwacht is dat een ander de boodschap van het WTG gaat geloven.

Als jij straks voor Gods troon staat wordt jouw handelen beoordeeld en kan je je niet meer verschuilen achter een organisatie

Jij bedroeft de heilige geest steeds weer als je er niet naar luistert maar je alleen laat leiden door een organisatie.

En als jij beweert die heilige geest niet te heben dan kan je ook niet Jezus is Heer zeggen.

Kijk de bewering dat God een God van orde is is eenzelfde leer die de katholieke kerk al 1700 jaar overeind houdt en dus niet iets nieuws is van het WTG.

Het is een methode om macht uit te oefenen over hun leden met alle gevolgen van dien.

De paus is immers onfeilbaar net als de gezalfde broeders

• Johanan

David Schreef:

——————————————————-

> In de leer van het WTG kan ik het op veel punten

> wel vinden.

>

> Met als belangrijk verschil dat de geboden van

> Jezus niet worden geleerd.

Net als de rest David weet je zo goed als niets van de leer van de getuigen.

Volgen wel jezus na,want hij is het grote voorbeeld in het dienen/verheerlijken van Jehovah.

> Maar wat me het meeste tegenstaat is dat de leden

> wordt geleerd dat ze in de bijbel uitleg geen

> eigen mening mogen hebben.

Hebben wel degelijk een eigen mening,zijn het ook niet altijd eens met,maar wachten dan tot er een uitleg komt die

in overeenstemming is met de gehele bijbel.

> Dat de heilige geest niet bij jou werkzaam is maar

> dat je loyaal moet zijn aan de mening van de

> gezalfde broeders.

Weer een dwaal leer,als Gods geest niet als hulp gebruikt kan worden zijn we nergens.

Wij de grote scharen kunnen bidden om de heiligegeest,en Jehovah helpt dan.

Alleen de broeders van christus dus de 144000 die zijn met heiligegeest gezalfd.

> Wel lekker als je ergens een antwoord op moet

> geven om de cd van het WTG maar te kopieren en te

> plakken.

Ja die lul koek heb ik wel meer gehoort,maar het meesten wat de organisatie heeft uitgegeven staat niet op de CD Ron.

> Als je dat maar doet denk je wel gered te zijn

Ook dit is gezwam moeten wel degenlijk aan de bijbelse normen voldoen,dus door werken laten zien

wie of wat wij zijn.

Moeten tot het einde volharden.

Het verheerlijken van Jehovah's naam komt daar bij op de eerste plaats,en dan de prediking van zijn koninkrijk.

> Een discussie op het prikbord heeft dus weinig zin

> om je te laten nadenken.

Dan moet je gewoon niet reageren,alleen een gezond verstand onderzoekt.

> Het enige wat je verwacht is dat een ander de

> boodschap van het WTG gaat geloven.

Nee ik verwacht helemaal niets,weet namelijk dat de meeste mensen de boodschap of Gods messiaanse konjkrijk niet zullen aannemen.

Dus wat jij of wie maar ook op dit pb er mee doet is mij omteven,luisteren mensen oké heel fijn.

theo wil en kan daar bvb niet mee leven maar het zal in de nabije toekomst het zelfde zijn als in de dagen van Noach.

Een ieder van ons kan/maakt een keuze,en daar van zal afhangen of je binnenkort eeuwig zal leven of zal sterven.

Niet mijn woorden,nog van de gezalfde br maar zijn woorden die van Jehovah en Jezus.

> Als jij straks voor Gods troon staat wordt jouw

> handelen beoordeeld en kan je je niet meer

> verschuilen achter een organisatie

Wij staan al voor zijn troon,Je kent deze woorden toch;…"De hemel is mijn troon ,de aarde mijn voetbank.

> Jij bedroeft de heilige geest steeds weer als je

> er niet naar luistert maar je alleen laat leiden

> door een organisatie.

We luisteren naar Jehovah en zijn zoon,de heilige geest is Gods werkzame kracht die ons leidt

Jehovaj stuurd zijn geest om ons te helpen bij te staan..prachtig toch!

Het is de valse religie die Gods geest bedroeft,en hem dus ook niet heeft;Jeohah noemt hen de walgelijkheden der aarde.

> En als jij beweert die heilige geest niet te heben

> dan kan je ook niet Jezus is Heer zeggen.

>

> Kijk de bewering dat God een God van orde is is

> eenzelfde leer die de katholieke kerk al 1700 jaar

> overeind houdt en dus niet iets nieuws is van het

> WTG.

Die kerk is een onderdeel van de hoer babylon de grote,heeft de meeste Godonterende leerstellingen in het leven geroepen.

Die kerk,de leiders weten,niet eens wie of wat de God van orde is,Juist die kerk heeft Gods naam Jehovah uit zijn heilige woordt verwijderd

dus David bespaar me dit soort aanhalingen

> Het is een methode om macht uit te oefenen over

> hun leden met alle gevolgen van dien.

Ook dit is weer zo'n domme opmerking die nergens op slaat,als ik het er niet mee eens bent,en ik ben de makkelijkste niet

dan moet/kun je gewoon opstappen en velen hebben dat gedaan…je weet wel de vrije wil.

> De paus is immers onfeilbaar net als de gezalfde

> broeders

De paus is net zo zondig als de rest van de mensheid,en daar horen de gezalfde ook onder.

Een goede raad David,ga eens onderzoeken 'Wat leert de bijbel echt.

Johanan.

• Frederik D

David is niet gek en kent de leer en de gebruiken van het WTG. En hij heeft niets tegen JG'S persoonlijk.

• Johanan

Wie zegt dat dan?Ik niet weerleg alleen wat hij geschreven heeft,en het meeste is niet waar punt uit.

Hij is en blijft altijd menselijk,en ik tegen over hem.

Dus wat is je punt?

David is mans genoeg zelf te antwoorden.

Johanan.

• theo

De bijbel kan op tig manieren worden uitgelegd…gelukkig ook maar.

Overigen wordt het bewijs ook hier op dit prikbord dagelijks geleverd.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Reageer nooit meer op hem,weet hij.

> Zijn er trouwens nog meer.

> Johanan.

Ik geef Samuel enkel nog speldeprikken waar hij niet over wenst na te denken. Zijn denkhoofd raakt daarvan overstuur vermoed ik.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

• Sfred+

Nigerian Christians attack Muslims on Eid

• Sfred+

Als het bericht waar is.

Dat zeg jij nooit als het over Islamieten gaat die Christen aanvallen. Hoe hypocriet kan een christen zijn?

• Sfred+

De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst.

Tis net hoe je het wil lezen >:D<