Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

What is in a name?

• theo

Ik heb geschreven wat ik he bgeschreven en als jouw kleinerende/neerbuigende toontje jou vreugde en voldoening geeft moet je gewoon op deze onvroulijke wijze doorgaan..

Mij heb je er niet mee,je zet alleen jezelf te kijk .

Daarbij.. het dwingetje toontje dat ik verplicht antwoorden moet geven …dat doe je maar bij je onderdanen elders die mischien wel van beneden HOOG naar je opkijken maar ik tuin daar niet in.

Dat jij alle schrijstijlen in de bijbel doorelkaar wilt husselen..je doet maar… ik houd je niet tegen .

Ik wijs en wees je slechts op iets en wat je ermee doet is aan jou.

Hier laat ik het maar weer bij hoezeer je ook DIT verhaal wel weer naar jezelf toe zult trekken met je onnavolgbare EN doorzichtige manier van debatteren en hoezeer je ook mag zuigen.

Dag Samuel.

• Frederik D

Maar je schreef hopelijk ook voor mij?

• samuel

Nee het geen parallel met Egypte in die zin in Egypte werden de kinderen vermoord om dat het volk te groot werd om te onder drukken, de kinderen in Betlehem om een koning te doden. Klein verschilletje.

Jezus is niet de nieuwe Mozes, Jezus is Jezus Christus, de Heer van Mozes, de profetie door Mozes bevestigd.

Wat wel weer een parallel is dat de profetie: 14 Hij stond op en hij nam in de nacht het kind en zijn moeder en week uit naar Egypte, 15 en daar bleef hij tot de dood van Herodes, opdat vervuld zou worden hetgeen de Here door de profeet gesproken heeft, toen hij zeide: Uit Egypte heb Ik mijn Zoon geroepen. Matt. 2

En Natuurlijk halen wij christenen vele parallellen uit de Pentateuch, het is immers de vooraf schaduwing voor de komst van Christus.

• samuel

Welke koning uit het OT dan?

• Frederik D

Geen enkele. Het is lyriek.

• theo

Wie mijn en ieder anders berichten wel of nie twillen lezen staat een ieder toch vrij?

Wat de schrijfstijlen aangaat , waar ik over schreef ben jij het wel met me eens.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik heb geschreven wat ik he bgeschreven en als

> jouw kleinerende/neerbuigende toontje jou vreugde

> en voldoening geeft moet je gewoon op deze

> onvroulijke wijze doorgaan..

> Mij heb je er niet mee,je zet alleen jezelf te

> kijk .

Quatsch dus!

En daar heb jezelf al behoorlijk meet e kijk gezet theo.

>

> Daarbij.. het dwingetje toontje dat ik verplicht

> antwoorden moet geven …dat doe je maar bij je

> onderdanen elders die mischien wel van beneden

> HOOG naar je opkijken maar ik tuin daar niet in.

Slap excuus om geen antwoord te geven, dat heb je waarschijnlijk ook niet, vandaar die grote komedie van je.

>

> Dat jij alle schrijstijlen in de bijbel

> doorelkaar wilt husselen..je doet maar… ik houd

> je niet tegen .

Dat jij iets ontkent wat zeer duidelijk is, maakt je verhaal erg onbetrouwbaar, ik heb je gevraagd over welke koning het dan gaat in het OT, de Psalm is aan David toegeschreven

als auteur zijnde. Kon David niet profeteren? Was de Geest van God niet op David? Zomaar wat vraagjes die jij als theoloog toch makkelijk moet kunnen beantwoorden theo.

>

> Ik wijs en wees je slechts op iets en wat je ermee

> doet is aan jou.

Dat zie je wat ik er mee doe, ik leg het weer voor je hanenpoten neer.

>

> Hier laat ik het maar weer bij hoezeer je ook DIT

> verhaal wel weer naar jezelf toe zult trekken met

> je onnavolgbare EN doorzichtige manier van

> debatteren en hoezeer je ook mag zuigen.

Wat een komedie van je zeg theo, geen antwoord geven is jou devies, draaien en sneren is het motto.

Je doet maar, geloofwaardiger word je er echter niet door.

>

> Dag Samuel.

Dag theo.

• samuel

Geef gewoon antwoord, lees ook eens het lied van Mozes, over profetische lyriek gesproken!

• samuel

Tuurlijk het sneren en beledigen en antwoorden ontwijken daar is hij het wel mee eens!

• Anna Lieze

samuel Schreef:

——————————————————-

> Tuurlijk het sneren en beledigen en antwoorden

> ontwijken daar is samuel het wel mee eens!