Nada, je verleidt mij om toch weer te reageren op dit prikbord , terwijl ik had besloten om dat in het nieuwe jaar niet meer te doen. Goed voornemen, weet je wel.
Reden voor dat wegblijven is vooral het dogmatisme vanuit diverse invalshoeken, waardoor een normale discussie niet mogelijk is, en slechts verzandt in ‘mijn zienswijze is de juiste’. Overigens niet alleen uit christelijke hoek, sommige aanhangers van het joodse geloof kunnen er ook wat van. Om maar niet te spreken over sommigen die zo ongelooflijk ongelovig zijn dat ze er bijna een dagtaak aan hebben om dat te verkondigen.
Deze draad was weer een fraai staaltje van dogmatisme,hoewel het altijd nog erger kan. Dat is in het verleden wel gebleken. Ik heb mij ingehouden en reageer dus nu alleen op jouw bericht
Mijn zusje, van wie ik zielsveel hield, was verstandelijk beperkt. Niet ‘normaal’ dus. Mijn zusje haar beperking was helaas beperkt. Wat inhield dat zij al dat gedoe van God,bijbel,zonde etc. wel ingeprent kreeg maar er verder niets mee kon.
Ik zie haar nog in het brandwondencentrum te Beverwijk liggen, nadat haar kleren door onoplettendheid van de begeleiding in brand waren gevlogen: “Ik wil niet dood.Ik wil niet naar Jezus.”
Ja,ze was inderdaad soms totaal verloren.
Nou,ik ben benieuwd in welke bochten de christenen zich gaan wringen om mijn zusje toch door de hemelpoort te laten gaan!