Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De menslievendheid van de atheïstische regimes

• Sietse 45

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ja , wat je nu aan neemt heb je ook maar van zien/

> horen zeggen . . Komt niet van je zelf je pluist

> het niet zelf uit . je neemt aan van andere hoe

> het jou uitkomt . Maar blijf daarin maar geloven .

> ik vind het best hoor . hahah:DB)-

>

> Zo en nu ga ik wat anders doen. Moet jij niet eten

> of zo??:Dtis daar toch 5 a6 uur later . of eet je

> aan de pc ;)

>

> Maar ik ben weggies en moet weggies dus daagg:P

Eet jij aan je pc?

smakelijk.

• ¥ Lotje ­­¥

ow pc stond nog aan . Nee zeker niet ik eet met gezin , nu met 2 want de kinderen zijn de deur uit wonen op zich zelf altijd aan tafel , Altijd gedaan ook niks met bordje op schoot of zo . Aan tafel . en nu ben ik echt weggies .

• Sietse 45

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ow pc stond nog aan . Nee zeker niet ik eet met

> gezin , nu met 2 want de kinderen zijn de deur uit

> wonen op zich zelf altijd aan tafel

(tu) , Altijd

> gedaan ook niks met bordje op schoot of zo . Aan

> tafel . en nu ben ik echt weggies .

• Douce.

Ik schrijf iets over pijpenkrullen en dat durf ik ja, viel dat verkeerd bij je?

Heb ik iets gezegd om het joodse geloof aan te vallen, zeker niet. Dat laat ik aan Eli ja hoor over om christenen afgodendienaars te noemen in alle kleuren van de regenboog.

En…van wat er zoal in de wereld gebeurt ben ik aardig op de hoogte. Dat is het voordeel als je de 30 bent gepasseerd en gewoon de vrijheid hebt genomen om niet als kuddedier achter iedereen aan te sjokken.

Trouwens, als je hierover struikelt (en dan bedoel ik niet die pijpenkrul…..), moet je nog maar eens goed bij een aantal prikkers te rade gaan……..

Douce

• Marjorie

Jij zou geen ambulance voor me bellen als ik zwaargewond op straat zou liggen. Dat heb je beweerd. Levensgevaarlijk dus en een houding om van te kotsen. Toonbeeld van naastenliefde (maar niet heus)

• Marjorie

Lotje schreef o.a.: “als ik ongelovig was kwam ik nog niet eens op een bijbelbord . heb dat nooit begrepen waarom , net als jij er wel op komt waarom eigenlijk ???? ”

Zo heb ik nooit begrepen wat jij op het taal- en scepticismeprikbord te zoeken had.

• theo

Je duwt jezelf/ het joodse volk graag in de slachtofferrol zoals blijkt uit talloze bijdragen vab jou hier op het prikbord maar je bent er dus achtergekomen dat het niet alleen het joodse volk is wat door de eeuwen slachtoffer was/is.

Dan ben je misschien de indianen en de Aboriginels en de negersen de Koerden en de Roma en de homosexuelen nog even vergeten.

En de gehandicapten en de JG tijdens WO 2 .

• Gonnie

(tu) Ik dacht het, jij schrijft het.

Omdat het sceptisch prikbord gesloten werd, is zij zoals meerdere prikkers naar hier gekomen, en op sceptisch prikbord heeft zij nooit laten weten dat zij gelovig was.

• Gonnie

Hierin vind ik dat jij groot gelijk hebt, moet er niet aan denken dat welk geloof ook overmacht krijgt, dan wordt het een hele enge wereld. Om niet buiten te vallen in die grote massa van gelovigen, zal er veel om wille voor hun eigen veiligheid met die grote massa mee lopen, en doen alsof.

• LiaDonkers

Het blijkt dat vooral overheersers en systemen die geen andere waarheden behalve de eigen waarheid tolereren, nogal bloeddorstig zijn.

Christendom, nazisme, communisme.

In de bijbel vloeit ook vanwege de joodse op de borst klopperij dat er maar een God zou zijn, rijkelijk het bloed van andersdenkenden, denk maar aan de vereerders van Baäl en Asjéra.