¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> is de Bijbel compleet????????
Bs'd
Voor christenen is hij overcompleet.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Werden niet verborgen gehouden. Maar ze moesten
> eerst worden geordend en bestudeerd. Maar alle
> geleerden hadden gewoon toegang tot die
> documenten.
>
> Je moet niet alles geloven wat op internet staat,oké doe ik ook niet . Maar tja dat kan je dan van de Bijbel ook zeggen . is ook geschreven door verschillende auteurs …..toch??
ik las dit:
U kunt ze in sommige bijbelvertalingen aantreffen. Het zijn:
'Tobias', ‘Judith’, ‘Wijsheid’, ‘Ecclesiasticus’, ‘Baruch’ en 1 en 2 ‘Makkabeeën’. Behalve deze zeven boeken zijn er nog 107 verzen aan het eind van het boek Esther toegevoegd. In het midden van het derde hoofdstuk van het boek Daniël is ingelast ‘het gezang van de drie mannen in het vuur’ en aan het eind van het boek Daniël is een 13e hoofdstuk ‘Susanna en de ouderlingen’ en het 14e hoofdstuk ‘Bel en de draak’ toegevoegd!
In oudere uitgaven van sommige Bijbels verschenen zelfs nog andere apocriefe boeken.
Is de Bijbel zonder deze toevoegingen onvolledig? Of zijn het menselijke toevoegingen die niet gerechtvaardigd zijn; erin gezet door mensen die geen goddelijk gezag bezaten?Toen had ik even van:: Heb niet zo,n vertrouwen in de auteurs die het schreven
Lotje,
Natuurlijk moet je kritisch zijn op wat er in de wereldgeschiedenis is geschreven.
Er zijn tenslotte meerdere religies en ieder mens heeft uiteindelijk zijn eigen opvattingen.
Wat mij in de Bijbel zo verbaast, is dat er dwars door de vele eeuwen heen dat de verschillende boeken zijn geschreven, zoveel rode draden zijn geweven die telkens terugkeren en elkaar aanvullen en ondersteunen.
Voor mij kan dat geen mensenwerk zijn, hoewel het wel door mensen is geschreven.
Ook gaat het van het begin (schepping) tot het einde (openbaringen) over de bedoeling van/voor de mens.
De zuiverheid en wijsheid is ongekend. Het biedt houvast en troost.
Uiteindelijk spreekt het Gods liefde voor de mens uit, ondanks onze slechte neigingen.
Wanneer er andere boeken/geschriften zouden bestaan die dit ook in zich hebben, dan zouden die toch door de gelovigen in de loop van de eeuwen zijn omarmd en meegenomen? Mijn stelling is, dat deze óf niets toevoegen - behalve misschien een stukje aanvullende geschiedenis - óf (en?) niet door God zijn ingegeven.
Tot zover mijn leken mening.
Groet,
Erik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?