Er zijn nog wel meer boeken dan in dit rijtje die de ronde doen en niet in de bijbel zijn opgenomen…
Zoek maar op..
Maar wat beoog je eigenlijk met je vragen ?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nldag Lotje,
Hier haal je toch gewoon het verschil aan tussen de Katholieke bijbel en de protestantse bijbel, volgens de Katholieken wordt gewoon een aantal boeken meer als canoniek beschouwd.
Trouwens er zijn tientallen boeken die niet in de bijbel zijn opgenomen terwijl ze soortgelijke content hebben, de pseudopigrafen genoemd. Vaak omdat men hen aanneemt als vervalst, of van latere datum. Toch vind ik het persoonlijk boeiend om ze te bestuderen… Zou wordt in één pseudopigraaf (ik weet niet meer welke, dit is uit herinnering dat ik schrijf) dat een verboden vrucht een vijg zou zijn geweest
Zelf ben ik het met Theo's eerder bericht eens. Maar ik denk dat er zelden iets volledig zou zijn; getuige daarvan de verschillende denominaties die allemaal beweren het bij het rechte eind te hebben… De schrijvers zijn er natuurlijk niet meer om het hen te vragen.
Bedankt voor je bericht . tja en dat weet Theo al wel . Dat ik Twijfel aan het Boek niet aan Gods woord . Dat gevoel moet je hebben en meegemaakt hebben . Maar De bijbel…….. Tja een boek door jan en alleman in elkaar gezet……Haal daar de waarheid maar dan uit Zie je ….. je moet niet alleen afgaan op de Bijbel. ik gaf dat van de week ook al aan bij Peri….
Er is meer……
¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> Bedankt voor je bericht . tja en dat weet Theo al
> wel . Dat ik Twijfel aan het Boek niet aan Gods
> woord .
Twijfel aan het boek en niet Gods woord…we hebben weinig meer dan dan de bijbel endaarzullen we het mee moeten doen.
Eigen ervaribgen zijn vaak hoopvol en troostvol maar zelden objectief/
.
Dat gevoel moet je hebben en meegemaakt
> hebben . Maar De bijbel…….. Tja een boek door
> jan en alleman in elkaar gezet……
Hoe kom je DAAR nou weer bij ??
>Haal daar de
> waarheid maar dan uit Zie je ….. je moet niet
> alleen afgaan op de Bijbel. ik gaf dat van de week
> ook al aan bij Peri….
> Er is meer……
En ik volg je niet meer.
theo Schreef:
——————————————————-
> ¥ Lotje ¥ Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Bedankt voor je bericht . tja en dat weet Theo
> al
> > wel . Dat ik Twijfel aan het Boek niet aan Gods
> > woord .
>
> Twijfel aan het boek en niet Gods woord…we
> hebben weinig meer dan dan de bijbel endaarzullen
> we het mee moeten doen.Daar heb je gelijk in
>
> Eigen ervaribgen zijn vaak hoopvol en troostvol
> maar zelden objectief/
> .
>
>
> Dat gevoel moet je hebben en meegemaakt
>
>
> > hebben . Maar De bijbel…….. Tja een boek
> door
> > jan en alleman in elkaar gezet……
>
> Hoe kom je DAAR nou weer bij ??das een raadsel voor jou dan
>
> >Haal daar de
> > waarheid maar dan uit Zie je ….. je moet
> niet
> > alleen afgaan op de Bijbel. ik gaf dat van de
> week
> > ook al aan bij Peri….
> > Er is meer……
>
> En ik volg je niet meer.dat was toen ook niet tegen jou was toen tegen Peri dus dat klopt dat je het dan niet volgt.
Dat kan haast niet want… zeg anderen heeft het geschreven en toen waren wij er niet bij, dus je weet niet… of het nu echt is of iemand maar iets schreef omdat hij dat voelde.. Er kunnen best dingen achtergehouden zijn wil ik zeggen dat de Bijbel dan niet comlpeet is want je weet niet of iedereen eerlijk was En als je dat dan zei dat je dood ging en dat dus die stukken niet in de Bijbel staan.. ze waren doodgeslagen en nooit terug gevonden of wel terug gevonden maar niet zeker of het zo was. Het is door mensen geschreven en kijk, zelf denk je ook wel eens iets en dan is het toch anders!! en een ander denkt dan weer niet zo en dan krijg je dat de Bijbel niet compleet is.. maar God's woord wel, die woorden wel want kijk naar de natuur er is zoveel te zien,,,,, dat kunnen wij niet snappen dan hoe zo'n dier denkt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?