Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

• samuel

En dat komt van een zg schriftgeleerde! :D

Nee beste vriend, je brengt een andere doctrine, en dat doe je nog slecht ook, evenzo zijn je gedachten!

Leer en vermaan in deze zin. 3 Indien iemand een andere leer verkondigt en zich niet voegt naar de gezonde woorden van onze Here Jezus Christus en de leer der godsvrucht, 4 dan is hij opgeblazen, hoewel hij niets weet, en heeft hij een zwak voor geschillen en haarkloverijen, een bron van nijd, twist, lasteringen, kwade vermoedens, 5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 1 Tim.6

1 Toch zijn er ook valse profeten onder het volk geweest, zoals ook onder u valse leraars zullen komen, die verderfelijke ketterijen zullen doen binnensluipen, zelfs de Heerser, die hen gekocht heeft, verloochenende en een schielijk verderf over zichzelf brengend. 2 Pet. 2

Denk daar maar eens over na zg schriftgeleerde, in liefde vermaand zijnde.

• Malakh

Ze hebben geen eigen bijbel verzonnen, maar een eigen vertaling gemaakt, die op sommige punten afwijkt van de mainstream vertalingen. Ik vind hem niet slecht al zijn er stukken waar je natuurlijk dan weer vraagtekens bij kan zetten, de belangrijkste hiervan is b.v. het invullen van de Jehovah-naam in het nieuwe testament, waarvan er op het ogenblik geen bronnen zijn die dat rechtvaardigen, ik kan er nog in meegaan in de mate waar het OT wordt geciteerd, maar opnieuwhet invullen van de Jehovah-naam is interpretatie en geen vertaling… Aan de andere kant kan natuurlijk net hetzelfde gezegd worden van bijbels die in het OT het tetragrammaton niet noemen. Ook het vertalen van de vomen van pas met “alle soorten” doen mijn haren overeind komen.

Wat ze dan weer wel doen is in hun eigen lectuur interpretatie verschaffen van bepaalde schriftplaatsen die algemeen moet aanvaard worden en die vaak afwijkt van andere religieuze stromingen in het Christendom.

• theo

Niet dat ik het met de visie van Johananan eens ben, in tegendeel zelfs maar je misbruikt de bijbel.

De tekst die je plaatste kan iedereen plaatsen en er een ander mee om de oren slaan om “”aan te tonen“” dat de tekstsmijter het natuurlijk bij het rechte end heeft en de andersdenkende natuurlijk vreselijk fout is.

Troost je maar met de gedachte dat je niet de enige bent die zich aan dit soort tamelijk gemene maar evenzeer doorzichtige methode gebruikt schuldig maakt.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Niet dat ik het met de visie van Johananan eens

> ben, in tegendeel zelfs maar je misbruikt de

> bijbel.

>

> De tekst die je plaatste kan iedereen plaatsen en

> er een ander mee om de oren slaan om “”aan te

> tonen“” dat de tekstsmijter het natuurlijk bij het

> rechte end heeft en de andersdenkende natuurlijk

> vreselijk fout is.

>

> Troost je maar met de gedachte dat je niet de

> enige bent die zich aan dit soort tamelijk gemene

> maar evenzeer doorzichtige methode gebruikt

> schuldig maakt.

Dat iedereen een tekst kan gebruiken wil niet zeggen dat als iemand die tekst gebruikt het misbruik is.

• samuel

Wie zegt dat ik de teksten misbruik?

Jij?

En waarom reageer je op mij, als je niet wil dat ik op jou reageer?

De teksten zijn zeer zeker van toepassing, en daar doet jouw persoonlijke mening niets aan af of toe.

• Ellen-Josee

Misschien kan je er je voordeel mee doen :)

• Johanan

Jouw onderwijs maakt mensen vijanden van God,om dat het van Satan afkomstig is.

Die heeft al de Godonterende leerstellingen in het leven geroepen om de mensheid te verblinden.

Denk daar maar eens over na.

Johanan.

• samuel

Ja dat zeiden de schriftgeleerden ook al van Jezus Christus, de zg schriftgeleerden van nu zijn dus niet anders.

Heb je weer iets om over na te denken!

• Nada

Ik vond toen dat ik grappig was en dat ze het verdiend had, maar achteraf heb ik spijt van mijn gedrag omdat het heel neerbuigend was. Vandaar mijn excuses. En voor de rest heb ik me ook voorgenomen om me niet meer zo uit de tent te laten lokken, alhoewel ik nog steeds niet tegen onrecht kan of tegen blijven liegen. Maar goed, dat is mijn probleem en irritatie en moet ik bij mezelf houden en niet bij Lotje neerleggen. ;)

• Sietse 45

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ik vond toen dat ik grappig was en dat ze het

> verdiend had, maar achteraf heb ik spijt van mijn

> gedrag omdat het heel neerbuigend was. Vandaar

> mijn excuses. En voor de rest heb ik me ook

> voorgenomen om me niet meer zo uit de tent te

> laten lokken, alhoewel ik nog steeds niet tegen

> onrecht kan of tegen blijven liegen. Maar goed,

> dat is mijn probleem en irritatie en moet ik bij

> mezelf houden en niet bij Lotje neerleggen. ;)

Kom zeg je had gelijk.:D