Wat wil je nu eigenlijk beweren?
Alsjeblieft, Lotje, van wetenschap weet je niets. Dus bemoei je er niet mee.
Welke heilige werd er vandaag vereerd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wivina
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> Jij bewijst de Thora met de Thora.
Bs'd
Wat ik doe, is niet de Torah met de Torah bewijzen, maar laten zien, dat van alle, ongeveer 15.000 religies op deze aardkloot, de Torah de enige is die een openbaring claimt aan een volk van miljoenen mensen.
Voor de rest begint elke andere religie met één persoon, die claimt een openbaring van God te hebben gekregen, of God zelf te zijn.
Nou, als het geen probleem is om een religie te beginnen, gebaseerd op een claim dat God sprak tot miljoenen mensen, waarom zijn er dan niet meer religies die hetzelfde claimen?
Hierin is de Torah dus volstrekt uniek.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Ik heb in deze draad in het kort beargumenteerd
> waarom het AP (antropisch principe) ondeugdelijk
> is. In andere draden ben ik uitvoeriger geweest.
>
> Maar jij dramt liever dan je leest.
>
> Denk jij echt dat je lieden met enige ontwikkeling
> kunt overtuigen? Of word je gewoon door je sekte
> betaald om te spammen, te drammen en te zwammen?
>
> Lijkt mij een leuke strip: oom Fant Oom en zijn
> neefjes Spam, Dram en Zwam.
>
> http://www.reiniersonneveld.nl/Illustraties/logisc
> h-godsbewijs-godel.jpg
>
> http://www.reiniersonneveld.nl/blog-eerder.html
Bs'd
De simpele feiten zijn: Het antropisch principe is een feit. Zeer veel zeer geleerde wetenschappers onderschrijven het antropisch principe. Stephen Hawking in zijn boek “Een Korte Geschiedenis Van De Tijd” zegt daar dat je het AP kan zien als bewijs voor God.
Dientengevolge is het wel heel erg simpel als een ongeletterd persoon denkt dat hij dat even met wat “argumentatie” kan weerleggen.
Een ander feit is dat ook Fred inzake deze zich weer beroept op: “Maar dat heb ik al lang geleden weerlegd!”
Hij komt dus nu met geen enkel feit, brengt geen enkele wetenschapper die zegt dat het AP niet bestaat, en dat alle door mij geciteerde wetenschappers lijden aan zinsbegoocheling.
De fijnafstelling van het heelal tot een duizelingwekkende graad; Michael Turner, the widely quoted astrophysicist at the University of Chicago and Fermilab, describes the fine-tuning of the universe with a simile:
“The precision is as if one could throw a dart across the entire universe and hit a bulls eye one millimeter in diameter on the other side.”
Dus daar heb je het.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Pezen? Je kletst. Miniscule restjes weefsel.
>
> Niet zo jokken, Eliyahu.
>
> Als de aarde zo jong is, hoe zijn dan aardolie en
> kolen ontstaan?
Bs'd
Met het blote oog zichtbare stukken elastische pees. En bloedvaten met hemoglobine.
En aardolie en kolen zijn in het laboratorium onder hoge druk en temperatuur gefabriceerd in twee weken tijd.
Geen “vele miljoenen jaren” voor nodig.
Dat wordt ook weer onderschreven door de menselijke gereedschappen die in kolenlagen gevonden worden die geacht worden honderden miljoenen jaren oud te zijn.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Je verklaart het ene wonder met het andere. Dus je
> moet niet verbaasd zijn als men jou niet gelooft.
>
>
> Als de zonvloedgeologie gelijk heeft, dan kolkte
> het tijdens de Zondvloed van enorme hoge golven.
> De Ark werd zo'n honderd meter opgetild en stortte
> daarna in een vrije val op het water. Krak. Dag,
> Ark. En als de Ark zo'n aanval overleefde, dan
> stierf wel de helft van de bemanning en de
> diertjes.
Bs'd
Je moet natuurlijk niet uit het oog verliezen dat het “optillen van de ark tot zo'n honderd meter hoogte en dan weer in vrije val op het water kwakken”, alleen maar gebeurd is in jouw fantasie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?