Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beroemde archeoloog: bewijs voor zondvloed geleverd

• Eliyahu

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Daar hoef je niet bij te zijn geweest, het is

> gewoon natuurkunde. Zoet water meng wel met zout

> water geen enkel probleem. Al zijn er wat

> natuurkundige situaties dat het wat langer duurt

> dat het zich gaat mengen maar dat is niet zo lang

> als jij denkt en is alleen maar plaatselijk.

>

> O ja, water is hoofdzakelijk meer dan 14 jaar mijn

> werkterrein geweest waar ik meer den 4000 uur

> onderwater heb geleefd. Maar toch heb ik het

> gevoel dat jij het beter weet. ;)

Bs'd

Dan voel je het zowaar een keer goed. ;)

• Johanan

Jij schreef!

Dit is uiteraard onzin want de aarde bestaat pas 6000 jaar,

Mag het ook een paar miljard jaar zijn?

Johanan.

• Sfred+

Dat weet ik, maar bepaalde gelovige hebben daar een probleempje mee, daarom staat dit ;) er ook achter.

http://www.youtube.com/watch?v=Z6zXN4wX3Ag

• Sfred+

Jij heb gelijk, maar als ik jouw was zal toch maar eens een bezoekje aan Leiden brengen.

Nergens ter wereld worden zoveel mammoet resten op zo een kleine oppervlakte als in Nederland gevonden. Tot zo een 10000 jaar terug hobbelde zij nog rond in de Nederlandse toendra. De meeste mammoetbotten zijn afkomstig uit zuig gaten of door vissers opgevist uit de Noordzee.Uiteraard is dit ook niet waar, ik weet het…..

• Eliyahu

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Jij schreef!

> Dit is uiteraard onzin want de aarde bestaat pas

> 6000 jaar,

>

>

> Mag het ook een paar miljard jaar zijn?

Bs'd

Tijd is relatief.

• Eliyahu

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Jij heb gelijk, maar als ik jouw was zal toch maar

> eens een bezoekje aan Leiden brengen.

>

> Nergens ter wereld worden zoveel mammoet resten op

> zo een kleine oppervlakte als in Nederland

> gevonden. Tot zo een 10000 jaar terug hobbelde zij

> nog rond in de Nederlandse toendra. De meeste

> mammoetbotten zijn afkomstig uit zuig gaten of

> door vissers opgevist uit de Noordzee.Uiteraard is

> dit ook niet waar, ik weet het…..

Bs'd

Waarom zou ik problemen moeten hebben met mammoeten die in NL of op wat nu de noordzeebodem is rondwandelden?

• Sfred+

Ben jij echt wel goed in je bovenkamer? Om dit nu te zeggen in vergelijk met je commentaar in je antwoord hier boven.

Hoe kom je op het zotte idee dat jouw verhaal wel klopt??

• BJE

Sfred betoogt:

“Nederland met zij toendra klimaat en zijn droge Noordzee, Doggersbank aaneengesloten Ierse Zee was een echt Mammoet land, vooral rond de Doggersbank. De grootst verzameling mammoet overblijfselen ter wereld bezit Nederland en kan je in Leiden bekijken.”

Zeg Sfred, moet ik daar nu van onder de indruk zijn? Gaan we een beetje stoer doen?

Het is wat overdreven om de grote hoeveelheid mammoetbotten in Naturalis toe te schrijven aan de grote populaties Nederlandse mammoeten. De meesten komen uit de Noordzee, door vissers opgevist:

Citaat:

“Vissers die hun sleepnetten boven, of in de buurt van, de Doggersbank uitgooien, halen regelmatig botten naar boven. Een groot deel daarvan is voor onderzoek aan Naturalis afgedragen. Het feit dat soms grote concentraties van botten worden aangetroffen kan verklaard worden uit het samenspoelen van grof materiaal in (relatieve) laagtes door de golfwerking van de zee. De omgeving van de Doggersbank heeft lang binnen het bereik van de normale golfwerking van de zee gelegen en ligt mogelijk nu nog binnen het bereik van stormgolven. Doordat andere delen van de Noordzee lager waren, kwamen deze gebieden sneller buiten het bereik van de golfwerking waardoor deze concentratie niet kon optreden. Het feit dat van de Doggersbank (en andere banken) veel fossiele botten worden opgevist, betekent dus niet automatisch dat hier meer dieren geleefd zullen hebben (maar het is niet uit te sluiten).”

bron: Wikipedia

• Sfred+

Ga jij ook beweren dat de Noord zee, etc nooit geen land is geweest met een Toendra klimaat? Doe maar een beetje meer onderzoek naar de Noord zee, Doggersbank en de Ierse zee.

• Frederik D

Als men echt zo slecht was, dan had men elkaar uitgemoord en dan was de Zondvloed overbodig geweest.