Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beroemde archeoloog: bewijs voor zondvloed geleverd

• BJE

Sfred, Schreef:

——————————————————-

> Ga jij ook beweren dat de Noord zee, etc nooit

> geen land is geweest met een Toendra klimaat? Doe

> maar een beetje meer onderzoek naar de Noord zee,

> Doggersbank en de Ierse zee.

Ik had me er inderdaad nooit zo in verdiept, maar nu je het zegt, toch eens wat over lezen.

BJE

• BJE

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Met zulk natuurgeweld zou de Ark in vele stukken

> zijn gebroken.

Zoland die veilig op het water dreef, was alles OK.

BJE

• keessie

Heel goed verteld (tu)

• BJE

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Als men echt zo slecht was, dan had men elkaar

> uitgemoord en dan was de Zondvloed overbodig

> geweest.

Nee, het doel van de vloed was niet de uitroeiing van de mens (of van de meeste mensen), maar het doel was het terugbrengen van de menselijke leeftijden naar rond de 100 jaar. “Zijn dagen zullen 120 jaar zijn.” (Genesis 6:3)

De verkorte leeftijd van de mens, maakten hem veel kwetsbaarder dan in de eerste wereld (waarin velen honderden jaren leefden). Die verkorte leeftijd zou zijn moreel gevoel (geweten, verantwoordelijkheid) vergroten, als hij eerder stierf en als hij veel korter (ca. 25 jaar) in de kracht van zijn leven was (tussen ca. zijn 30ste en zijn 55ste).

Door het verdwijnen van de waterdampkring verviel ook een extra afweer tegen kosmische straling, waardoor de mens ongetwijfeld korter is gaan leven.

BJE

• BJE

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> > Daar ga je weer Lia. God is volgens jou het

> morele

> > monster.

> > Maar kijk eens om je heen. Vrijwel alle ellende

> in

> > de wereld wordt veroorzaakt door mensen. Laten

> we

> > zeggen 80%.

>

> Ziekte, natuurgeweld, allemaal bedacht door God.

> En veel van wat mensen doen wordt veroorzaakt door

> karaktertrekjes die door God in de mens geschapen

> zijn.

> En daar geeft hij vervolgens ons de schuld van.

>

> Je veegt als een slaaf in Egypte zijn straatje

> schoon, BJE.

Nee Lia, dat zie je verkeerd.

Er zijn voor een bijbels christen vier ijkpunten in zijn denken:

1. De schepping door een goede God.

2. De zondeval veroorzaakt door een kwade duivel. In deze staat verkeert de wereld nu en wij dus ook.

3. De verlossing door de kruisdood van Jezus Christus.

4. De uiteindelijke voltooiing van alle dingen aan het einde van de geschiedenis.

Ziekte en natuurgeweld zijn verankerd in de zondeval, een erfenis van de duivel en niet van God. Dat leert de Bijbel uitdrukkelijk.

Wat je zal interesseren: de onderdrukking van de vrouw door de man wordt door God als één van de eerste dingen aangekondigd na de zondeval “… en hij (man) zal over u (vrouw) heersen …” (Genesis 3:16). Dat doet de duivel de mens aan. God kondigt het slechts aan.

Daarvoor had God aan beide de wereldheerschappij gegeven “… vervult de aarde en onderwerpt haar” (Genesis 1:28), daaruit blijkt Gods oorspronkelijke bedoeling voor man en vrouw. Voor man en vouw beide een heersersrol. Dat kan alleen bij een besef van onderlinge gelijkheid.

En dat ik zijn straatje schoonveeg, dat vind ik alleen maar prima.

BJE

• Frederik D

Het water kolkte erger dan in de zwaarste storm. De Ark verging met man, muis en mammoet.

Als iets een sprookje is, dan wel de Zondvloed. Het hele verhaal hangt van onmogelijkheden aan elkaar. Dat volwassen mensen in dat sprookje geloven, vind ik verbijsterend.

• Frederik D

Uit welke duim heb je dat gezogen? Uit je linker- of uit je rechter-?

Maar je kunt me vast wel een menselijk fossiel overleggen dat duizend jaar oud werd?

• Anna Lieze

Inderdaad, onthutsend

• Frederik D

Dus er zijn twee goden? God de Vader en de Duivel?

En God kan de Duivel maar niet overwinnen?

• Boris

Het is volkomen verstands verbijsterend.