Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gesneuveld

• Douce.

Apart typetje ben jij, komt hier uit het niets binnendenderen en begint direct iedereen de les te lezen.

Deze toonzetting werkt hier niet.

Douce

• David

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk - als je het rotsvaste

> fundamentalistische geloof hebt, dat sommigen hier

> hebben, dan is het antwoord zeker ja. Maar dan nog

> vraag ik me af (mezelf ook een beetje kennende uit

> mijn eigen fundamentalistische periode,) is dat nu

> wel het echte “2+2=4”-zeker-weten, of is het

> eigenlijk niets anders dan een diep en sterk

> vermoeden ván een hiernamaals?

>

Ik zie je dan ook steeds verder afdwalen en vraag me af wanneer je het contact met God gaat kwijtraken door alles weg te redeneren of al kwijtgeraakt bent

Zo is het ook eens met Frederik en vele anderen begonnen.

Keer terug naar het pad waar je vandaan komt LeSage

En ja ik geloof en ervaar God in mij leven en ja ik heb de zekerheid dat Hij mij geen zinloos leven gegeven heeft en dus een zinvol leven voor heeft voorbereid.

David ;)

• David

Leo Schreef:

——————————————————-

> Nee wel het gevolg ervan.

Het wegredeneren van je Godservaring leidt inderdaad tot een verwijdering met God

• Frederik D

Dus verboden zelf na te denken?

• Frederik D

Wij allen schutten het stof van onze voeten.

• ¥ Lotje ­­¥

(tu)

• ¥ Lotje ­­¥

ja er is een hiernamaals . Dat moet je voelen . …. mee maken . en inzien .

Jezus zegt aan het kruis tegen de goede moordenaar: ‘Vandaag nog zult gij met Mij zijn in het paradijs’ (Luc. 23,43) en zegt tegen zijn leerlingen dat ze niet verontrust moeten worden want: ‘In het huis van mijn Vader is ruimte voor velen’ (Joh. 14,2). Tegelijkertijd spreekt hij in gelijkenissen zoals die over ‘de komst van de Mensenzoon’ (vgl. Mat. 25,31), van het scheiden van de schapen en de bokken en over ‘de eeuwige straf en het eeuwig leven’. Dit is een van de gelijkenissen over het laatste oordeel. Andere termen zijn: eeuwig leven, eeuwige zaligheid, God zien van aangezicht tot aangezicht.

• theo

dat doen we bij jou.:)

• theo

(tu)

• theo

:)o