Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kerstboom

• Frederik D

Heb jij vrede in je hart, Peri? Waaruit blijkt die vrede? Ik proef bij jou nogal wat oorlogszucht tegenover andersdenkenden.

• Nada

Het zijn gewoon vreselijk veel voorschriften en sommigen houdt Eliyahu zich zelf niet aan als je zijn berichten na gaat lezen. Daarom schreef ik dit, hoe kan je naar een ander wijzen die in jouw ogen iets verkeerds doet wat het geloof betreft als je niet eens de wetten van je eigen geloof honderd procent volgt.

• Frederik D

Zolang je als gelovige in de kerstman gelooft, zit je wel goed.

http://www.evertkwok.nl/data/images/299kerstboom.gif

• Nada

De koran en de bijbel hebben vele overeenkomsten. De moslims erkennen Jezus als een profeet de christenen erkennen Mohammed niet. Verder weet ik van verhalen dat de bijbel er eerder was misschien en dat de koran er van afgeleid is. Maar daar heb ik me nooit in verdiept en daar gaat het nu eigenlijk ook niet over.

Feit is wel dat de verhalen uit beide boeken heel veel overeenkomsten hebben en ik gelovig opgevoed ben, dus dat is blijven hangen, die verhalen dan vooral.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Heb jij vrede in je hart, Peri?

Ja, onder alle omstandigheden.

> Waaruit blijkt die

> vrede?

De wetenschap dat je in Christus geborgen bent in God.

> Ik proef bij jou nogal wat oorlogszucht

> tegenover andersdenkenden.

Dat heeft te maken met de smaak van de wereld en mijn vuur voor de reddende waarheid.

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> De koran en de bijbel hebben vele overeenkomsten.

> De islamieten erkennen Jezus als een profeet de

> christenen erkennen Mohammed niet. Verder weet ik

> van verhalen dat de bijbel er eerder was misschien

> en dat de koran er van afgeleid is. Maar daar heb

> ik me nooit in verdiept en daar gaat het nu

> eigenlijk ook niet over.

>

> Feit is wel dat de verhalen uit beide boeken heel

> veel overeenkomsten hebben en ik gelovig opgevoed

> ben, dus dat is blijven hangen, die verhalen dan

> vooral.

Lijkt me interessant daar eens een topic aan te wijden en dan zal ik wel wat uit dat artikel citeren.

• Johanan

Maar hoever zit je er naast.

Johanan

• keessie

Is Jerusalem ook op 7 heuvels gebouwd?

• Nada

Durf ik niet goed want ik weet dat er best veel mensen zijn die niet zo leuk over moslims denken doordat ze zo negatief in het nieuws komen. Nou ja de moslims niet maar de Marokkanen waar ik dan ook ineens bij hoor, terwijl ik hier geboren ben. Maar bij de meesten is moslim en Marokkaan gewoon hetzelfde woordje.

Dus voor mij hoef je het niet te doen, al genoeg shit over me heen gekregen. Ik denk dat het topic van jou dan weer een reden is om af te geven in plaats van echt inhoudelijk een discussie aangaan.

• Frans

Je bent een verademing voor de algemene opinies, ik weet wel hoe het echt is door mijn buren en dorpsgenoten. Maar het is goed dat velen hier kunnen lezen dat het klakkeloos nieuwsgaring overnemen een totaal verkeerd beeld geeft van mensen of groeperingen.

Geef de moed niet op hoor.