Nee, dat weet ik
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMij is altijd geleerd dat Jezus helemaal niet geboren is op 25 december en dat kerst een feest van de heidenen is. De ware kerstgedachte is er wel en die is voor mij persoonlijk om te proberen om een beter mens te zijn.
Ik vind het altijd zo raar dat met kerst soms een staakt het vuren is tussen verschillende landen en na de kerst gaan ze vrolijk verder met elkaar uitroeien. Dan is die kerstgedachte toch nep? Het is een kerstgedachte die met terugwerkende kracht alsnog teniet wordt gedaan.
Maar ik snap wat je bedoelt en waar jij in gelooft.
Nada Schreef:
——————————————————-
> Mij is altijd geleerd dat Jezus helemaal niet
> geboren is op 25 december en dat kerst een feest
> van de heidenen is.
Met kerst kunnen we ons volvreten of proberen een beter mens te zijn, de ware kerstgedachte is dat Jezus, de Zoon van God, is geboren en God vrede heeft gebracht. Niet in de wereld, ook al is er met kerst vaak een staakt het vuren, maar vrede in het hart voor hen die geloven. Dat mag je uitdragen.
> De ware kerstgedachte is er
> wel en die is voor mij persoonlijk om te proberen
> om een beter mens te zijn.
>
> Ik vind het altijd zo raar dat met kerst soms een
> staakt het vuren is tussen verschillende landen en
> na de kerst gaan ze vrolijk verder met elkaar
> uitroeien. Dan is die kerstgedachte toch nep? Het
> is een kerstgedachte die met terugwerkende kracht
> alsnog teniet wordt gedaan.
>
> Maar ik snap wat je bedoelt en waar jij in
> gelooft.
Ik heb pas een goed artikel gelezen van een zendeling in een moslimland, kunnen we best wat dieper op ingaan als je wilt, en het verbaasd me hoe goed moslims verhalen uit de Bijbel kennen. Ze geven er wel net een andere draai aan maar velen staan open voor het evangelie en om Jezus aan te nemen als Heer en Verlosser.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?