theo Schreef:
——————————————————-
> Jij ziet een leuke meid en wilt met haar trouwen.
>
> Je zet een pistool op haar hoofd en zegt: “”Trouw
> met mij of ik schiet je dood“”.
>
> Jullie trouwen en jij zegt: Zo,, nu moet je
> precies doen wat ik zeg, stofzuigen en ramenlappen
> en mijn pantoffels aangeven en voor me koken want
> anders schiet ik je alsnog dood.
>
> Je hebt hart voor je vrouw. ???
>
>
> Je hebt hart voor God..??? Je volgt Gods
> ge/verboden niet op uit liefde maar uit angst.
Bs'd
Mensen hoeven niet per se Gods geboden na te leven. Ze hebben daar vrije wil in.
Er zijn mensen, die absoluut totaal geen God boven zich willen hebben. Die krijgen hun zin, ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben, en hun straf is: Geen hiernamaals.
Die mensen krijgen de zwaarste straf die er is, namelijk: Voor eeuwig afgesneden zijn van God.
En verder worden die mensen niet gestraft.
Maar, die mensen doen ook wel eens een goede daad. Ook Al Capone nam wel eens een bloemetje mee voor zijn moeder, daarmee het gebod: “Eert uw vader en uw moeder” vervullend.
En omdat die mensen geen hiernamaals hebben, worden die in dit leven beloond voor elke goede daad die ze doen.
Daarom zien we soms figuren als Al Capone het goede leven leven, rijdend in een Rolls Royce, met een dikke cigaar in zijn hoofd, en een paar blonde babes achterin.
Maar de meerderheid van de mensen die willen wel voor eeuwig in het paradijs leven, maar maken er toch soms een zooitje van in hun leven. En dan worden ze dus wel krachtig gecorrigeerd door de Almachtige.
En ja, dat kan een zeer pijnlijke bedoening wezen.
Wil je dat niet, gedraag je dan.
En over je opmerking dat ik Gods geboden zou vervullen uit angst:
Wat is van al het gehoorde het slotwoord?
"Van al het gehoorde is het slotwoord: VREES GOD en onderhoud zijn geboden, want dit geldt voor alle mensen. Want God zal elke daad doen komen in het gericht over al het verborgene, hetzij goed, hetzij kwaad."
Pred 12:13
“De VREZE voor J-H-W-H is het begin der wijsheid” Psalm 111:10
“De VREZE voor J-H-W-H is het begin der kennis” Spreuken 1:7
“De VREZE voor J-H-W-H is het begin der wijsheid ” Spreuken 9:10
”Zie, de VREZE voor J-H-W-H – dat is wijsheid” Job 28:28
“J-H-W-H, uw G.d, zult gij VREZEN, Hem zult gij dienen en bij zijn naam zweren.” Deut 6:13
“Opdat gij J-H-W-H, uw G.d, VREEST door al zijn inzettingen en geboden te onderhouden” Deut. 6:2
“Nu dan, Israel, wat vraagt J-H-W-H, uw G.d, van u dan J-H-W-H, uw G.d, te VREZEN door in al zijn wegen te wandelen; Hem lief te hebben; J-H-W-H, uw G.d, te dienen met uw ganse hart en met uw ganse ziel” Deut. 10:12