Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kerstboom

• Frederik D

Dus toch geen vrede.

Stop je zwaard terug in zijn schede, Petrus (, en naai een ander een oor aan, :) ).

• Frederik D

Dat is een maskerade. Maar ingewijden toentertijd wisten dat het om Jeruzalem ging. Die zeven heuvels zijn natuurlijk symboliek. Want nu geldt de regel van het WTG: wat je niet letterlijk kunt nemen, dien je symbolisch of zelfs zeer symbolisch te zien.

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Durf ik niet goed want ik weet dat er best veel

> mensen zijn die niet zo leuk over moslims denken

> doordat ze zo negatief in het nieuws komen. Nou ja

> de moslims niet maar de Marokkanen waar ik dan ook

> ineens bij hoor, terwijl ik hier geboren ben. Maar

> bij de meesten is moslim en Marokkaan gewoon

> hetzelfde woordje.

>

> Dus voor mij hoef je het niet te doen, al genoeg

> shit over me heen gekregen. Ik denk dat het topic

> van jou dan weer een reden is om af te geven in

> plaats van echt inhoudelijk een discussie aangaan.

Beste Nada, je hoeft je niet voor je afkomst te schamen en de meeste moslims en Marokkanen die ik ken zijn erg vriendelijk.

• Frederik D

De heuvels van Jeruzalem is een ander gebied dat wedijvert om de benaming Israëlische Toscane. Maar anders dan het origineel bevatten de heuvels van Jeruzalem enige geheimen uit een verder verleden, alsook interessante natuurgebieden en ongelofelijke schoonheid, het hele jaar door.

Zoals de naam al aangeeft, zijn de heuvels van Jeruzalem een heuvelachtige streek in de bergen van Judea, met in het midden Jeruzalem. Zeven lange uitlopers van deze heuvels strekken zich in het westen uit richting kustvlakte en in het oosten richting de Jordaanvallei.

———————–

http://www.goisrael.nl/tourism_dnl/Destinations/Geographic%20Regions/Paginas/The%20Jerusalem%20hills.aspx

• Nada

Ik schaam me niet voor mijn afkomst ik ben er trots op. :)

• Nada

Zo erg is het ook niet dat ik de moed opgeef hoor. Soms gewoon geen zin in weer zo'n internet discussie waar jouw woord er niet meer toe doet doordat je ondergesneeuwd bent door negatieve antwoorden op dat topic. Ik ben nog steeds ambulanceverpleegkundige in opleiding en mij maakt een afkomst niet uit, zelfs de reden of schuldig zijn van iemand die hulp nodig heeft niet. Een mens is een mens.

• keessie

ik hou het toch op Rome

• Frans

(tu)

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ik schaam me niet voor mijn afkomst ik ben er

> trots op. :)

Goed dat je je daar niet voor schaamt maar we moeten natuurlijk ook oppassen te denken dat we een beter mens zijn door onze afkomst.

• Eliyahu

Nada Schreef:

——————————————————-

> Het zijn gewoon vreselijk veel voorschriften en

> sommigen houdt Eliyahu zich zelf niet aan als je

> zijn berichten na gaat lezen. Daarom schreef ik

> dit, hoe kan je naar een ander wijzen die in jouw

> ogen iets verkeerds doet wat het geloof betreft

> als je niet eens de wetten van je eigen geloof

> honderd procent volgt.

Bs'd

Het is nogal wat, maar die hele lading dat is voor de joden, want: “Nu dan, indien gij aandachtig naar Mij luistert en mijn verbond bewaart, dan zult gij uit alle volken Mij ten eigendom zijn, want de ganse aarde behoort Mij. 6 En gij zult Mij een koninkrijk van priesters zijn en een heilig volk. Dit zijn de woorden die gij tot de Israëlieten spreken zult.” Ex 19

Voor de niet-joden ligt het iets simpeler, die hebben de zeven Noachidische geboden:

1) Stel rechters aan.

2) Niet moorden.

3) Geen afgodendienst.

4) Niet vloeken.

5) Niet stelen.

6) Geen overspel.

7) Geen vlees eten dat van een nog levend dier is afgesneden.

Deze zeven zijn het minimum die een noachiet moet vervullen. Alles bij elkaar zijn er zo'n 30 geboden waar een noachiet zich aan dient houden. Hij is verplicht om te handelen naar zijn geweten, maar als hij dat niet doet zal hij niet door een menselijk gerechtshof worden veroordeeld. Als u zich verder wil verdiepen in deze wetten worden de volgende boeken aangeraden:

The Seven Laws of Noah, door Jacob Joseph, School Press. 1981 New York.

The Path of the Righteous Gentile, Targum Press, Southfield 1987.

De International Lubavitch Organization, gevestigd in Brooklyn, New York, is ook actief in het informeren van niet-joden over de door God gegeven wetten. Er bestaat ook een kans dat er in uw omgeving een B'nai No'ach (Zonen van Noach) beweging is.

In de tijden van de Tempel was het niet-joden die in Israel leefden en deze zeven universele wetten in acht namen, toegestaan om offers te brengen in de Tempel. Vanwege de constante vervolging van de joden sinds de verwoesting van de Tempel, was het niet mogelijk om de wereld deze wetten te leren. Maar nu brengt God het joodse volk thuis, en het joodse volk kan nu opnieuw alle natien van de wereld bereiken om het God's wetten te leren.

"Want uit Sion zal de wet uitgaan en van J-H-W-H woord uit Jeruzalem." Jesaja 2:3, Micha 4:2.

In de Midrasj-literatuur verklaart een Rabbijn: (Tana De Bei Elijahu Rabba) “Ik roep hemel en aarde als getuigen: Ieder individu, ongeacht jood of niet-jood, man of vrouw, knecht of dienstmaagd, kan de goddelijke aanwezigheid op hem brengen, in overeenkomst met zijn daden.”