Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is É ÉN!!

• Frederik D

Het begint jou te dagen.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja, In feite is Satan, mits een bestaand en apart

> personage, ook een god.

>

> Het WTG heeft dus een pantheon aan goden. Niets

> monotheïsme maar puur polytheïsme.

1 Kor. 8 :4-6 : Wat nu het eten van offervlees betreft, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan Eén. 5 Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

• theo

Dat weet jij natuurlijk best want ej weet dat ik bij de PKN zit.

EN…moet ik iemand antwoorden die zelf nooit antwoorden geeft??

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nog eens: als er maar één god is, dan heeft die

> god geen zoon want als hij wel een zoon had, dan

> waren er twee goden. Een zoon van een god is zelf

> ook een god, vooral als hij ook nog eens

> goddelijke gaves heeft.

>

> Of was Jezus net als ik slechts een mens zoals

> andere mensen?

1 Kor. 8 :4-6 : Wat nu het eten van offervlees betreft, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan Eén. 5 Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

• keessie

ik twijfel wel eens aan jou Theo je gelooft wel maar ook veel weer niet.

• Daan

keessie Schreef:

——————————————————-

> Frederik mist de Heilige Geest om dat te snappen.

FrederikD is een aardige kerel, maar van geloofszaken weet hij erg weinig ;)

• Frederik D

Dus jullie erkennen twee goden: Jehova en Jezus. En dus zijn jullie puur polytheïstisch. En dat is keihard in strijd met de Bijbel.

Gij zult geen andere god(en) voor mijn aangezicht hebben. Hebben, erop na houden, erkennen, aanvaarden …

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nogmaals.

>

> Ik zeg niet: Jezus = God.

>

> Ik zeg: Jezus = een god.

En DIT is wat de Bijbel zegt over goden.

>

> Let op de lidwoorden (de, het, een) en op de

> hoofdletters (QWERTYUIOPASFGHJKLZXVBNMC).

• keessie

Dat geloof ik ook best, zo zou Theo ook best aardig kunnen zijn.

• Frederik D

Ook afgoden zijn vaak goden.