Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God is É ÉN!!

• Daan

Wat maak jij je weer druk over het WTG FrederikD.

Jezus = God niet.

Zegt Jezus zelf in Johannes 17:3.

En waarom zou ik Jezus niet geloven.

Of weet de ongelovige FrederikD het soms beter ?

• theo

Het gaat bij E. en in zijn zog bij jou ALTIJD over Jezus die geen God is.

Die overeenkomst kennen we nu wel na 4898 keer dat gelezen hebbende van jullie.

• keessie

Oke das duidelijk Theo maar hoe zie jij dat?

• Frederik D

Nogmaals.

Ik zeg niet: Jezus = God.

Ik zeg: Jezus = een god.

Let op de lidwoorden (de, het, een) en op de hoofdletters (QWERTYUIOPASFGHJKLZXVBNMC).

• Johanan

Dat is jouw mening,en die heeft voor mij zeer weinig waarde.

Heb je al eens meer uitgelegd hoe de verhouding vader zoon is,maar als jij dat niet begrijpt veranderd er

toch niets aan die verhouding.

Jehovah is de almachtige God,En Jezus is zijn zoon.

En aangezien Jehovah zelf toe staat dat zijn zoon ...een…god wordt genoemd wie zijn wij dan om daar kommentaar op te leveren.

Johanan.

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik schrijf niet: Jezus = God.

>

> Ik schrijf: Jezus is een god.

>

> Let op de lidwoorden en op de hoofdletters.

>

> Je begrijpt niet eens mijn kritiek op het WTG. Dat

> komt er nou van als je wel napraat maar niet

> nadenkt.

Wat kan mij jouw kritiek schelen op het WTG ?

Ik heb het hier niet over het WTG, maar over God die Jezus niet is.

En het is net zoals geschreven staat in 1 Kor. 8 :4-6 : Wat nu het eten van offervlees betreft, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan Eén. 5 Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem.

• Frederik D

Een kleine overeenkomst die in het niets verdwijnt in vergelijking met de grote verschillen.

• theo

Dat is tekstmisbruik want ik kan als PEEKAAENNER exact dezelfde tekst tegen andersdenkenden gebruiken.

De tekst kan door IEDEREEN worden gebruikt om de ander mee om de oren te slaan en het te doen voorkomen dat de tekstensmijter natuurlijk goed zit en een ieder die anders denkt natuurlijk fout.

• theo

Juist.

• keessie

Frederik mist de Heilige Geest om dat te snappen.