Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraagje

• Sietse 45

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Sietse 45 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Frederik D Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > In paniek gooit men het water mis.

> >

> > Nee daar hadden we in het noorden

> misdienaartjes

> > voor.

>

> Vroeger doofde men het vuur door er misdienaartjes

> in te gooien?

> Wat een wreed volk zijn jullie ;)

Ja daar voor zijn het Noorderlingen,

en Friezen al helemaal die hadden het echt niet op die Katholieken staan.

Neem Bonifatius maar als voorbeeld;)

• M*j*r**

Sfred. Schreef:

——————————————————-

> Hoort nu wel of niet de Os en de Ezel in de

> kerststal?

Ik zou het niet weten. Ik heb geen kerststalletje en als ik er ergens al een zie dan let ik daar niet op.

Ik zie wel eens een ezeltje staan bij een levende kerststal. En die mensen maar blauwbekken van de kou.

Het rare van zo'n levende kerststal is dan wel weer dat er in de kribbe en pop ligt. Leg er dan ook een echte baby in :D (Aahh, dat zou wel heel erg zielig zijn :) )

• Sfred+

Het toont namelijk wat aan, wat Lotje en jij ontgaat. ;)

• Sfred+

He he, raar he? In 1999 kregen jullie voor het eerst licht en een watercloset.

• ¥ Lotje ­­¥

zo kan in alle geloven ook afgevraagd worden of het Jezuskindje op 25 december is geboren , blijkbaar weet niemand dit . Waarom vieren we dan toch Katholiek, Protestant ,etc….. Kerst op 25 december . ???En waarom viert jij ook KERST ??

Bijbels bewijs dat Jezus niet op 25 december is geboren

Jezus werd zelfs niet in het winterseizoen geboren! Toen Christus werd geboren, waren er herders in diezelfde landstreek, die zich ophielden in het veld en des nachts de wacht hielden over hun kudde (Lukas 2:8). Dit kan in Judea nooit het geval zijn geweest in de maand december. De herders brachten hun kudden meestal niet later dan half oktober in de stal, om ze te beschermen voor het koude, regenachtige seizoen dat daarop volgde. De Bijbel zelf bewijst, in Hooglied 2:11, Mattheus 24:20 en Ezra 10:9 en 13, dat de winter een regenseizoen is, waardoor de herders 's nachts niet in de open lucht konden blijven:

Ezra 10:9 En alle mannen van Juda en Benjamin verzamelden zich binnen drie dagen te Jeruzalem, en wel in de negende maand, op de twintigste der maand . Het gehele volk zat neer op het plein van het huis Gods, rillend zowel om de zaak als door de regenbuien. Vers 13 Maar het volk is talrijk en het is regentijd, zodat het niet mogelijk is buiten te blijven staan …

“Het was een oude gewoonte onder de Joden van die dagen om hun schapen omstreeks het Pascha (in de vroege lente) naar het veld en de wildernis te brengen, en ze zodra de eerste regen begon te vallen weer binnen te brengen” (Adam Clarke Commentary, vol. 5, p. 370, New York ed.).

“Gedurende de tijd dat zij buiten waren”, vervolgt dit gezaghebbende werk, "hielden de schaapherders dag en nacht de wacht. Daar… vroeg in de maand Marchesvan de eerste regen kwam, concluderen we dat de schapen gedurende de hele zomer buiten in het veld bleven. En aangezien deze herders hun schapen nog niet binnen hadden gebracht, is de redenering gewettigd dat oktober nog niet was begonnen, en dat derhalve onze Heer niet is geboren op 25 december, wanneer er geen kudden buiten waren; …"

Iedere goede encyclopedie en alle deskundigen geven te kennen dat Christus niet op 25 december is geboren. Ook rooms-katholieke bronnen stellen dit feit openlijk vast.

De precieze datum van Jezus' geboorte is volkomen onbekend, zoals algemeen wordt erkend.

Als God had gewild dat wij Christus' geboortedag zouden gedenken en vieren, zou Hij de exacte datum niet zo hebben verborgen.

http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/hetwarekerstverhaal.html

• Sietse 45

Sfred. Schreef:

——————————————————-

> He he, raar he? In 1999 kregen jullie voor het

> eerst licht en een watercloset.

En daar in Thailand rijden ze nog op varkens.

en worden de mensen verder vervoert nog door een hondekar.

Hemelschreiend dieren mishandeling daar:P

• Ellen-Josee

Er staat zelfs niet in de Bijbel dat Maria op een ezel zat toen ze naar Betlehem gingen.

Best kans dat ze het hele eind gelopen hebben.

Het enige dat in de Bijbel staat is dat ze het kind na de geboorte in een doek wikkelde en in een voederbak legde.

Lucas 2

1 In die tijd kondigde keizer Augustus een decreet af dat alle inwoners van het rijk zich moesten laten inschrijven. 2 Deze eerste volkstelling vond plaats tijdens het bewind van Quirinius over Syrië. 3 Iedereen ging op weg om zich te laten inschrijven, ieder naar de plaats waar hij vandaan kwam. 4 Jozef ging van de stad Nazaret in Galilea naar Judea, naar de stad van David die Betlehem heet, aangezien hij van David afstamde, 5 om zich te laten inschrijven samen met Maria, zijn aanstaande vrouw, die zwanger was. 6 Terwijl ze daar waren, brak de dag van haar bevalling aan, 7 en ze bracht een zoon ter wereld, haar eerstgeborene. Ze wikkelde hem in een doek en legde hem in een voederbak, omdat er voor hen geen plaats was in het nachtverblijf van de stad.

De andere evangeliën omschrijven de geboorte van Jezus de Messias niet (zo nauwkeurig).

Ellen

Ellen

• Ellen-Josee

Hoezo heeft God de datum onbekend gehouden?

In de Bijbel staat als volgt, Lucas 1: 26 In de zesde maand zond God de engel Gabriël naar de stad Nazaret in Galilea, 27 naar een meisje dat was uitgehuwelijkt aan een man die Jozef heette, een afstammeling van David. Het meisje heette Maria. 28 Gabriël ging haar huis binnen en zei: ‘Gegroet Maria, je bent begenadigd, de Heer is met je.’ 29 Ze schrok hevig bij het horen van zijn woorden en vroeg zich af wat die begroeting te betekenen had. 30 Maar de engel zei tegen haar: ‘Wees niet bang, Maria, God heeft je zijn gunst geschonken. 31 Luister, je zult zwanger worden en een zoon baren, en je moet hem Jezus noemen.

Misschien moeten sommige mensen eens beter de Bijbel lezen voordat ze roepen.

Bovendien scheelden Johannes de Doper en Jezus precies een half jaar, te lezen in het zelfde hoofdstuk vers 36 Luister, ook je familielid Elisabet is zwanger van een zoon, ondanks haar hoge leeftijd. Ze is nu, ook al hield men haar voor onvruchtbaar, in de zesde maand van haar zwangerschap,

Dus gezien de Joodse tijdrekening moet de één in juni en de ander in december geboren zijn.

24 juni is het St Jan, de naamdag van Johannes, dan lijkt mij voor de hand liggend dat 24 december kerstnacht is.

Overigens valt de temperatuur in Israel momenteel nogal mee (20 graden) en het regent ook niet. In de zomer is het juist (ook in de nacht) bloedheet in Israel, dus dat verhaal over die herders zijn veronderstellingen. Ik zie in de Bijbel niks van die traditie terug. Volgens mij gingen de herders snachts heerlijk onder en op een stel schapenvachten liggen te pitten. Dat hield de vocht en de kou wel tegen.

Ellen

• Ellen-Josee

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Sfred. Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoort nu wel of niet de Os en de Ezel in de

> > kerststal?

>

> Ik zou het niet weten. Ik heb geen kerststalletje

> en als ik er ergens al een zie dan let ik daar

> niet op.

> Ik zie wel eens een ezeltje staan bij een levende

> kerststal. En die mensen maar blauwbekken van de

> kou.

Hahaha!

> Het rare van zo'n levende kerststal is dan wel

> weer dat er in de kribbe en pop ligt. Leg er dan

> ook een echte baby in :D (Aahh, dat zou wel heel

> erg zielig zijn :) )

Ik had vanmorgen een stel blauwbekkende Jehovah Getuigen aan de deur.

Ook zielig!

Ellen ;)

• Otis

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> M*j*r** Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Sfred. Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Hoort nu wel of niet de Os en de Ezel in de

> > > kerststal?

> >

> > Ik zou het niet weten. Ik heb geen

> kerststalletje

> > en als ik er ergens al een zie dan let ik daar

> > niet op.

> > Ik zie wel eens een ezeltje staan bij een

> levende

> > kerststal. En die mensen maar blauwbekken van

> de

> > kou.

>

> Hahaha!

>

> > Het rare van zo'n levende kerststal is dan wel

> > weer dat er in de kribbe en pop ligt. Leg er

> dan

> > ook een echte baby in :D (Aahh, dat zou wel

> heel

> > erg zielig zijn :) )

>

> Ik had vanmorgen een stel blauwbekkende Jehovah

> Getuigen aan de deur.

> Ook zielig!

>

> Ellen ;)

Nee hoor, zij kiezen er zelf voor om eruit te gaan.