Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God's genade

• Boris

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Boris Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nicole Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Je kletst en gaat af op je eigen ongeloof

> >

> > Genezezing door bidden bestaat niet. Simpel

> zat.

>

> Ben daar niet zo zeker van Boris heb ook grote

> twijfels,

> alleen heb zelf wel ervaren met de dochters erbij

> waar we versteld van stonden en verstomd waren wat

> er plaatsvond.

>

> En zo hebben er verschillende dingen plaats

> gevonden in ons gezin.

>

> Alleen we spreken er nooit over dat is geweest.

Mensen zien soms dingen die er niet zijn omdat ze het zo graag willen. En die “genezingen” duren nooit lang, het is de euforie van het moment.

• Boris

Moet je andere onderwerpen zoeken waarover je het niet met elkaar eens bent.

• Frederik D

De breuk was dus minder ernstig dan men aanvankelijk had gedacht. Kan gebeuren.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik ben totaal niet verbittert hoor.

>

> Ik probeer je de ogen te openen voor (groot) leed,

> ik probeer je na te laten denken en jij houd je

> alleen maar bezig met je eigen klein leedje en

> MISbruikt God en je GEbruikt eigen ego om iets(

> wat ???) aan te tonen.

Hoe kom je erbij dat God zich laat misbruiken, dat ik mijn ogen niet open heb voor (groot) leed en dat we ergens niet voor zouden mogen bidden?

• Boris

Inderdaad.

• Nicole

Wat Peri doet heeft niets te maken met mijn verhaal en wat Ellen ermee te maken heeft ontgaat me even, ik heb het over het zoontje van Carolyn gehad, niet meer en niet minder en die is genezen van hemofilie. Ga jij maar eens googlen wat de verschijnselen zijn van hemofilie, dat is niet alleen dat de bloedwaardes heel laag zijn maar er zijn ook uiterlijke verschijnselen en die waren ook verdwenen.

• Frederik D

Behalve dan het syndroom van Down. Daar veranderen drie chromosomen plots in twee chromosomen. En dat in al die miljarden lichaamscellen.

• Boris

Ze heeft wel gebeden om genezing.

"Toen Johan in het ziekenhuis lag, wankelde ik van hoop tot vrees. Bijna iedere dag ging ik naar het ziekenhuis in Utrecht om in zijn kamer te bidden, te huilen en Bijbel te lezen.

• Nicole

Nee maar ik weet er veel en veel meer vanaf dan jij, zoals ik al zei ik weet het uit eerste hand

• theo

Ook DAT is niet het punt.

Ik geloof in wonderen, ik geloof in de kracht van gebed, ik geloof echter niet in mensen die daar zo ontzettend gemakkelijk en egocentrisch mee omgaan omdat ze wanhopige gebeden gemakshalve aan de kant schuiven.