Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Een belangrijke ontdekking en een fundamentele vraag

• Sfred+

Inderdaad Bonnie, ik ben dat gezeik van dat type gelovige ook meer dan zat, met hun moralistische gepraat. Dat is ook de reden dat ik mij meer en meer ga afzetten tegen deze fundi's. Ik kan ze geen andere naam me geven.

• Sfred+

Nee wij weten niets, wat een gezwam.

• Sfred+

Ik zal zeggen ga je gang. Maak jij nu maar uit wat goed en niet goed is voor je eigen gelovige doen de ongelovige dat wel voor hun zelf. Ik heb echt geen gelovige nodig die verteld wat goed doen en niet goed doen is.

• Frans

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Het resultaat van totaal ongeloof zie je in de krant

> Nou vertel op. Jij doet net of alle ongelovige voor alle rottig zorgen in de wereld nog even en jij gaat gelovige en ongelovige ga jij de indeling maken in superieuren en inferieuren mensen.

Ook tegen jou kan ik alleen maar zeggen dat je er niks van snapt, neem ik je zelfs niet kwalijk want dat kan niet zonder geloof.

De rottigheid in de wereld gebeurt, deels natuurlijk, deels door schuld van mensen. zoals steeds is het punt : Wat is geloven ? de hoofdfactor.

Wie gelooft gaat geen mensen bekijken of ze wel goed gekleed zijn, te communie gaan of geld in het bakje stoppen, wie geloofd oordeelt niemand, wie geloofd erkend zijn/haar eigen zwakheden, wil goed doen en faalt, voed op naar normen die deels aangeleerd zijn of deels ondervonden onjuist te zijn en dus anders. Een gelovige houdt zijn/haar gelijk niet vol maar leert en evolueert naar begrip en mogelijkheden.

Wie geloofd kijkt niet neer op zondaars want die weet het zelf ook te zijn. Hij/zij laat het er echter niet bij en zal nooit zeggen dan we met de tijden moeten meegaan. Anderen moeten dat zelf maar kiezen uiteindelijk.

• Scarlett 2de

Ik zou daarbij willen toevoegen dat gelovigen onderling met bijbel teksten in de hand elkaar het leven in naam van God onmogelijk maken : kijk maar naar alle schismas en afscheidingsbewegingen in het christendom tot onderlinge oorlogen aan toe.

Waarom kunnen christenen het niet eerst met elkaar eens worden voordat ze hun gelijk met de hand op de bijbel bij ongelovigen willen halen?

(Hetzelfde geldt voor de Islamieten).

• Frans

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Nee wij weten niets, wat een gezwam.

Vertel eens, wat is volgens jou geloven ?

• Frans

Zeg ik ergens dat jij moet doen wat ik doe ? Je gaat gewoon maar uit van je eigen vervormde beeld.

• Ellen-Josee

Je bent fel vanaaf Frans!

:)

• Sfred+

Kan ik je niet uitleggen want ik geloof niet en dat wil ik graag zo houden.

• Sfred+

Nogmaals wat staat er in de krant voor rottigheid door ongeloof in jouw ogen, etc. Vertel op, ik wil dat echt wel weten.

Verkrachting?

Moord?

Oorlog?

Honger?

Pedofilie?

Ongelukken?