Zo kom jij wel over bij mij.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlScarlett 2de Schreef:
——————————————————-
> Een ieder heeft dus zijn eigen waarheid als het om
> geloof en ongeloof gaat, en alle waarheden bij
> elkaar opgeteld vormen een ongrijpbare ideële
> samenleving.
> Welke keuze dan ook van geloof of ongeloof het
> belangrijkst is dat men zich daarin geestelijk
> happy vindt op voorwaarde dat het niet ten nadele
> is van de ander.
Je slaat de spijker op zijn kop.
Als geloof alleen maar in zou houden dat je bang bent om door God in de hel geworpen zult gaan worden …… !!
Kortweg: Geloof moet heilzaam zijn voor het hier en nu, voor de mens persoonlijk EN de naaste…Is dat miet het geval dan iser iets mis met het geloof van diegene.
Dat je een snoepje bij de boodschappen krijgt..dat je door de Schepper toegelaten wordt in de hemel vanwege je juiste geloof en dat is dat….. dan heeft die gelovige er niks van begrepen.
Kijk die film maar (als je wilt natuurlijk, ik kan je niet dwingen) dan zie je precies wat ik ermee bedoel, je zal er ook zeker geen spijt van krijgen.
In deze film vertelt Jezus wat geloof is en wat religie is en dat er een heel groot verschil tussen die 2 zit.
Duidelijker dan in deze film kan het wat mij betreft niet uitgelegd worden en zo is ook hoe ik erover denk.
Ik heb je hierboven om 15.53 al gezegd hoe ik erover denk, wat voor mij het verschil tussen geloof en religie is.
Als Christen laat ik me geen kerkelijke regeltjes opleggen hoe ik moet leven, wat ik wel en niet mag doen, ik ben niet wettisch. Hieronder een paar kleine voorbeeldjes:
Als ik wil roken, wat ik doe dan doe ik dat, als ik een glaasje wijn wil drinken bij het eten dan doe ik dat.
Als ik een keer ontiegelijk kwaad ben dan kan ik wel eens (gebeurt wel heel, heel zelden) een vloek laten vliegen ondanks dat ik een bloedhekel heb aan vloeken.
Wettisch gezien mag ik niet boos worden op God want God is Liefde, dat klopt en dat geloof ik voor 100% maar ik kan best wel eens boos op Hem worden, heel menselijk.
Ik probeer te leven zoals Jezus graag wil dat ik leef maar ik hou me echt niet dag en nacht aan de 10 geboden, ik ben een mens met mijn fouten en tekortkomingen maar ik weet dat ik wel hiermee bij God kan komen, ik kan mijn fouten en zonden belijden en vergeving vragen en ik hoef geen verantwoording af te leggen aan mens of kerkinstelling, mits ik natuurlijk mensen kwets, ook dan zal ik hen om vergeving vragen maar niet voordat ik eerst hiermee naar God ben gegaan.
Het meisje in de film is het huis van haar ouders ontvlucht en wil gaan studeren ver weg van huis juist omdat haar ouders haar regeltjes oplegden, haar niet de kans gaven te geloven zoals ze zelf zou willen geloven en op deze manier had ze een hekel aan het geloof gekregen wat ze steevast religie noemt. En ja dat noem ook ik religie, regeltjes, wetten opleggen en niet de kans krijgen jezelf te kunnen ontwikkelen in je onderlinge band met God.
Dus voor mij geen regeltjes maar zelfontplooiing in mijn geloof maar wel met de Bijbel als het door God gegeven woord.
O ja dat is waar, dat was ik vergeten dat je geen geluid hebt. Jammer want het wordt ook niet ondertiteld enne het is geen filmpje hoor thomas maar een heuse speelfilm
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker voor je is
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?