Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gaza

• Sfred+

Ja hoor, ik blijf leker ingedommeld .

• Eliyahu

Marith Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Elke staat mag zichzelf beschermen, zo ook

> > Israël. De bewoners van Gaza hebben zelf

> gekozen

> > voor de fascistische Hamas, die alles verbiedt

> > zoals muziek. Ze vallen Israël aan. En nu

> jankie

> > jankie doen als Israël terug slaat.

> >

> > Hamas is puur fascisme. Het onderdrukt de

> vrijheid

> > van meningsuiting en cultuur en het koestert

> een

> > ideologie van geweld. Hamas is terrorisme.

>

>

> …ze vallen Israël aan zeg je: 5 dode

> Israëli's zijn het resultaat tot nu toe

> en aan Palestijnse zijde : 130 doden waaronder 31

> kinderen (vandaag in de krant)

> Weet je wel waar je het over hebt?

Bs'd

En dat is toch echt de schuld van degenen die deze oorlog weer begonnen zijn, en die burgers en kinderen gebruiken als levend schild.

• Eliyahu

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Was het maar zo simpel. Hama is begonnen en

> > Israël slaat terug.

>

> Dat klopt is begrijpelijk dat Israël terug slaat,

>

> maar toch gaat het vaak buiten alle proporties.

Bs'd

Zolang als er raketten blijven vliegen richting Israel is het nog niet proportioneel genoeg.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2012/11/Hamas-offert-opnieuw-kinderen-op-om-wereld-te-misleiden

Het is weer zover: foto's van in puin geschoten huizen en gewonde of omgekomen Palestijnse kinderen prijken op de voorpagina's van de Westerse media (3). Erg? Absoluut. Maar wat er opnieuw niet bij wordt verteld is dat Hamas zijn raketinstallaties doelbewust naast en op scholen, ziekenhuizen, speeltuinen en gewone huizen opstelt en de bewoners dwingt om thuis te blijven, in de hoop dat zij omkomen bij een Israëlische tegenaanval (1).

Vervolgens worden de foto- en video opnames van dode Palestijnse kindertjes om Israël zo wreed mogelijk af te schilderen. Dit is niets anders dan een moderne maar even barbaarse variant van de heidense volken die in Bijbelse tijden hun kinderen offerden aan de afgod Moloch.

Tevens valt opnieuw de wel erg selectieve verontwaardiging van buitenlandse politici en media op. Schrijnend, om niet te zeggen ronduit schandalig voorbeeld is de Turkse premier Erdogan, die verklaarde dat Israël niet zo'n drukte moet maken om de 3 doden die enkele dagen geleden in Kiryat Malachi vielen als gevolg van een Palestijnse raketaanval, maar vervolgens wel de Joodse staat verketterde toen deze zich verdedigde door voor de verandering eens met scherp terug te schieten.

'Bespaar ons jullie medelijden met Gaza'

'Bespaar ons jullie medelijden met Gaza,' schreef auteur Jack Engelhard gisteren in een column aan iedereen die nu moord en brand schreeuwt over de zogenaamde ‘agressie’ en ‘wreedheid’ van Israël. ‘Ik heb liever skinheads en andere beesten die openlijk antisemitisch zijn. Dan weten we wie de vijand is.’

'Maar bespaar me het medelijden en de rechtschapen verontwaardiging van al die ‘goede’ mensen in Europa die protesteren tegen Israëls defensieve operatie in Gaza. Het is waar dat over heel de wereld duizenden Israël en de Joden hun steun betuigen, maar tegelijkertijd is men in Europa -en zelfs soms in Amerika- in oproer. Dit zijn de ‘humanitairen’, de goede, nobele, verfijnde mensen die in koor om ‘vrede’ roepen.'

Zwijgen bij moorden op Joden

'Nu wel? Nu doen jullie je mond open? Waar waren jullie al die jaren toen duizenden jihadistische bommen op Israël vielen? De straten van Europa bleven leeg. Geen foto's in de kranten van rouwende Joodse moeders en vaders, van doodsbange oude mensen en kinderen. Jullie noemden het ‘vrede’ zolang de Arabieren het moordwerk deden en het Joden waren die daardoor stierven. Dan ging alles prima.'

'Plotseling, nu Israël iets terugdoet, maken jullie er een punt van. Hoe zelfingenomen zijn jullie! De besten en slimsten van Europa, gevend om de vogeltjes, de bijtjes en de boompjes. Jullie zijn voor de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie. Vreemd dus dat juist de enige plek in het Midden Oosten die dezelfde waarden deelt, Israël, door jullie verketterd wordt.'

In tranen om terroristen

'Israël is een Joodse staat - is dát jullie probleem? Bij het eerste de beste teken dat Joden zichzelf verdedigen laten jullie heel snel jullie ware aard zien. Jullie branden kaarsjes en zijn in tranen om al die terroristen die jullie ‘broeders’ noemen. Het klopt, jullie hebben een band met Hamas (en Fatah), net als de vorige generatie een band had met Hitlers stormtroepen. Jullie engelachtige gezichtjes zijn aandoenlijk - en walgelijk. Jullie hypocrisie is doorzichtig en misselijkmakend.'

'Disproportioneel'?

'Jullie gebruiken het woord ‘disproportioneel’. O, jullie willen ‘proportioneel’? Geef Israël een bevolking van 300 miljoen in 22 landen, vergelijkbaar met de Arabische moslims die Israël omsingelen en in de val lokken, in plaats van 6 miljoen Joden in één klein landje. Er komt meer dan genoeg ‘proportioneels’ van jullie BBC (/et cetera), die het heerlijk vinden één kant van het verhaal te presenteren en beginnen waar Der Sturmer stopte. Door dit soort ‘nieuws’ weten we hoe Europa werd geconditioneerd voor de Holocaust.'

'Vrede' veroorzaakte deze oorlog

'En jullie durven Israël te veroordelen? Met jullie deportaties, verdrijvingen, gedwongen bekeringen, inquisities en pogroms hebben jullie geen enkele morele autoriteit over Israël en zelfs niet binnen jullie eigen grenzen. Dat recht hebben jullie tussen 1492 en 1942 verspeeld.'

'Degenen van ‘links’ die vrede wilden - wel, beste vredeliefhebbers, vrede heeft dit alles veroorzaakt. ‘Land voor Vrede’ werd namelijk het ‘Land voor Jihad’. ‘Pijnlijke Concessies’ veroorzaakten deze oorlog. ‘Gebaren van Goede Wil’ kwamen keihard terug. Jullie willen meer vrede? Geef de Golanhoogte op, de hele ‘West Bank’, Jeruzalem, en stel je voor wat voor ‘vrede’ we dan krijgen.'

'Wat betreft die ‘onschuldige burgers’ in Gaza: ze kregen de keus en ze kozen Hamas. Ze hebben zelfs voor deze plaag gekozen.'

Wereld droomt van Auschwitz

'En die ‘vluchtelingenkampen’? Hoezo zijn er nog ‘vluchtelingenkampen’ in gebieden die Israël allang heeft opgegeven in ruil voor ‘vrede’ en ‘veiligheid’? Waarom zijn alle Palestijnen automatisch vluchtelingen, zelfs nadat ze een huis hebben gekregen? De enige ware vluchtelingen zijn de duizenden Israëliërs die gedwongen Gaza moest verlaten en nog steeds in caravans wonen. Maar voor hen geen tranen in een wereld die nog steeds droomt van Auschwitz.'

'Vakantiepark'

'Ik kreeg ooit als reactie op een column over Theresienstadt dat dit geen voorbode van Auschwitz was, maar een ‘vakantiepark’. Ik schreef hem terug dat ik hem een levenslange vakantie toewenste in dit soort ‘vakantieparken’. Nu wens ik dezelfde levenslange vakantieparken toe aan al degenen die nu met spandoeken getiteld ‘Dood aan Israël’ demonstreren in de straten van Europa en New York.'

'God zegene de IDF! Zet hem op, Israël!' (2)

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> Met het weer oplaaien van dit geweld, hoeveel

> Joden zijn er gedood tegenover hoeveel Palestijnen

> ?

>

> Maak deze som en zie wie ook de agressor is.

Bs'd

Je bent wel een beetje simpel hé, met je rekensommetjes.

Laten we eens een rekensommetje doen: In WO II gingen er 8 miljoen duitsers dood, en maar 0,3 miljoen amerikanen.

Waren de amerikanen nou de agressor??

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> Hamas zijn nazistisch, dat staat vast. Het gaat

> mij om het volk, de gewone mensen als jij en ik,

> de onschuldigen. Jood of Palestijnse islamiet zijn

> maakt niet uit.

Bs'd

Dat “gewone volk” heeft door met een grote meerderheid op hamas te stemmen, en daarmee voor oorlog, voor de vernietiging van Israel, voor het uitmoorden van de joden te stemmen, hamas aan de macht geholpen.

Nou krijgt het “gewone volk” waar ze om gevraagd hebben. Moet ik nu medelijden met ze gaan hebben?

• Frans

Oorspronkelijk waren de Japanners en de Sovietunie het eens met Hitler en Amerika deed niks tot ze er zelf last van kregen, er zijn echt wel meer mensen de dood in gestuurd door die dubbelzinnige houding, de joden zijn erg zwaar getroffen en onterecht, maar zeker niet alleen door de Duitsers.

• Frans

In Nederland stemden ze op Wilders zonder te weten tot wat hij in staat zou kunnen zijn, het kwam niet zo ver, in België op De Winter, gelukkig kwam het niet zo ver (en die ken ik van dichtbij) Het zou net als bij Hitler democratisch gebeurt zijn met alle gevolgen vandien, zou dan elke Nederlander of Belg een moordenaar zijn? Was elke Duitser een moordenaar?

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> In Nederland stemden ze op Wilders zonder te weten

> tot wat hij in staat zou kunnen zijn, het kwam

> niet zo ver, in België op De Winter, gelukkig

> kwam het niet zo ver (en die ken ik van dichtbij)

> Het zou net als bij Hitler democratisch gebeurt

> zijn met alle gevolgen vandien, zou dan elke

> Nederlander of Belg een moordenaar zijn? Was elke

> Duitser een moordenaar?

Bs'd

De duitsers zijn gevaarlijke gekken die al twee wereldoorlogen zijn begonnen. Ze zijn misschien niet allemaal moordenaars, maar wel bijna allemaal.

Wilders heeft niet in zijn partijprogramma staan dat hij alle buitenlanders wil vergassen.

Hamas heeft wel duidelijk in hun handvest staan dat ze Israel willen vernietigen.

Dat ze de ook even alle joden willen vermoorden schreeuwen ze ook van de daken.

Dus mensen die daarop stemmen en ze aan de macht helpen, daar heb ik echt geen medelijden mee. Die oogsten wat ze gezaaid hebben.

• Eliyahu

Frans Schreef:

——————————————————-

> Oorspronkelijk waren de Japanners en de Sovietunie

> het eens met Hitler en Amerika deed niks tot ze er

> zelf last van kregen, er zijn echt wel meer mensen

> de dood in gestuurd door die dubbelzinnige

> houding, de joden zijn erg zwaar getroffen en

> onterecht, maar zeker niet alleen door de

> Duitsers.

Bs'd

Je geeft geen antwoord op mijn hele simpele vraag.

Daarmee is dus bewezen dat een optelsommetje van het aantal slachtoffers niet de agressor aanwijst.

En door wie werden de joden nog meer getroffen dan behalve de duitsers? Ook door de Amerikanen?

• Frans

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> En door wie werden de joden nog meer getroffen dan behalve de duitsers? Ook door de Amerikanen?

Er zijn nu eenmaal heel veel joodse Amerikanen, het gevolg daarvan is dan ook logisch, als Israel niet zo sterk was en Amerika niet zoveel verlangde van de olieproducerende landen rondom dan lieten ze jullie afmaken, net als met de Hutu's en de Toetsie's.

Ik denk nu eenmaal niet in politieke agenda's alleen, het is opportunisme ten top wat er gebeurt. Net als vroeger.