Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genezen van downsyndroom

• Frederik D

Aan één Peri hebben we meer dan genoeg.

Broeder, waar is uw linkerwang?

• samuel

Dat maak jij er van, ik laat me niet voor jouw karretje spannen. Dan kan je bokkig doen, maar dat is ook het enigste.

• samuel

Aan de linkerkant vriend!

Maar geloof je wat er in de Bijbel staat?

Dat is de vraag vriend.

• Frederik D

Je beroept je op een bijbeltekst en als ik je erop wijst dat ook jij er niet naar leeft, kom je met mistgordijnen aan.

• samuel

Nee hoor, er staat indien zoals, als men onverhoeds, niks rookgordijnachtigs aan. Ik ga natuurlijk niet expres vergif op drinken om te zeggen zie je wel, of om jou een plezier te doen, het heeft geen nut! Niet voor mij, en geloof me ik drink wel eens water hier en dan bid ik echt dat ik niet ziekjes wordt, en ook niet voor jou, want je geloofd niet.

• theo

Wat is het verschil : een kind gaat bidden , hartstochtelijk bidden dat zijn moeder genezen mag en moeder komt toch te overlijden- De Zijlstras bidden om genezing voor iemand met vage klachten en die wordt genezen0 Ellen bidt voor iemand met het syndroom van Down en die wordt genezen- Samuel bidt voor genezing van bv nekklachten en die wordt genezen.

Het verschil zit in het voortreffelijk gebed van een voortreffelijk christen tov het stamelend gebed van een doodsbang kind !! ??

• samuel

Nee, het gaat om geloof!

Jezus leert ons dat toch?

22 En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen. Matt.21

Vandaar dat Jakobus en van Jezus uitverkoren disipelen om een apostel te worden ook die tekst heeft geschreven.

13 Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. 14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden. 16 Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt. Jak.5

• theo

Het biddende kind en/of de zieke ouder/dierbare is niet gelovig genoeg dus.

• samuel

Nee dat zeg ik niet, gewoon lezen wat er staat.

Ik weet ook niet waarom niet alle gebeden worden verhoord, maar ik weet wel dat ik moet bidden in geloof.

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee dat zeg ik niet, gewoon lezen wat er staat.

>

> Ik weet ook niet waarom niet alle gebeden worden

> verhoord, maar ik weet wel dat ik moet bidden in

> geloof.

Juist DAAROM schreef ik dat het onderwerp zo kwetsbaar is en dat het gemak waarmee sommige christenen …………vroom geneuzel is.