Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genezen van downsyndroom

• Frederik D

Een voorproefje uit een boekje dat ik over Egypte schrijf:

Een unieke ervaring had ik toen na een protestantse kerkdienst in Shoebra, een volkrijke wijk in Cairo, een arme weduwe met haar zoontje met Down Syndroom bij een van de ouderlingen kwam. Ik bestudeerde geïnteresseerd wat daar gebeurde; na even praten, moest de moeder met haar zoon gaan zitten. Broeder Louis, zoals de corpulente ouderling heette, pakte de jongen stevig bij de oren, en begon tegen hem te schreeuwen. ‘Hoe heet je! Hoe heet je!’ Die vraag hoefde de ouderling niet aan Boetros te stellen, die naam had zijn moeder al genoemd. Het ging broeder Louis om de naam van de jinni, de demon, die de jongen in de greep hielp.

Toen de demon van Down Syndroom niet snel genoeg antwoordde, ging broeder Louis hem wat helpen. ‘Hoe heet je? Ben je Ahmad of Mohammad? Ben je Ahmad of Mohammad?’ Dat de boze geest wel een islamitische naam moest hebben, was natuurlijk een uitgangspunt. Toen de boze geest ook op deze hints niet antwoordde, gaf de ouderling het maar op. Moeder en zoontje dropen af en keerden onverrichter zake naar huis terug. Het leek of ze de routine gewend waren. ‘Volgende week nog maar eens proberen, of misschien moeten we het eens bij een andere kerk proberen’, moet de moeder gedacht hebben.

——————–

Jos Strengholt

Anglicaans priester in Egypte

http://strengholt.blogspot.nl/2010/04/hoe-je-down-syndroom-kan-genezen.html

Ellen, heb je misschien zo'n verhaal gehoord en van de mislukking een succes gemaakt?

Ik citeer nu een andere site:

————————

Het syndroom van Down is een ongeneeslijke, chromosomale afwijking, die bij de bevruchting ontstaat. In de meeste gevallen is er sprake van een extra chromosoom 21 in alle lichaamscellen. Het leidt tot een aandoening waarbij er sprake is van een vertraagde geestelijke ontwikkeling. Ook zijn er lichamelijke kenmerken en afwijkingen.

Het syndroom van down wordt ook wel trisomie-21 of mongolisme genoemd.

———————–

http://www.fysiotherapie-enschede.nl/content/ziektenbeelden3upo/Syndroom%20van%20down.htm

• Nada

Daar kan je niet van genezen hoor.

• Daan

Dit weet Ellen niet :D

• Boris

Volgens deze prikster wel.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,16073280,16075679#msg-16075679

• Frederik D

Genezen van downsyndroom?

Publicatie 01 september 2010

Jaargang 2010

Rubriek Praktijkperikel

Deze brief heb ik zojuist verstuurd aan de orthopedagoog:

‘Afgelopen week vernam ik dat mij werd verzocht om voor een herindicatie een “verklaring downsyndroom” af te geven. Enigszins ontsteld dacht ik eerst dat het een misplaatste grap was. Dit bleek echter niet het geval. Ik kan daarom slechts een administratieve verdwazing vermoeden.

Bekend mag worden verondersteld dat het downsyndroom een genetische afwijking is waar iemand mee wordt geboren. De kans dat iemand daar in de loop van zijn leven van herstelt, mag verwaarloosbaar klein worden geacht. Ik kan u dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verzekeren dat betrokkene de afgelopen (bijna) 17 jaar het downsyndroom heeft gehad en ten tijde van alle eventueel volgende herindicaties dit downsyndroom nog steeds zal hebben.

Ik verzoek u dan ook vriendelijk deze verklaring zorgvuldig te bewaren en in voorkomende gevallen opnieuw in te zetten, mocht dit om dringende bureaucratische redenen noodzakelijk zijn.’

——————————

http://medischcontact.artsennet.nl/Nieuws-26/archief-6/Tijdschriftartikel/83637/Genezen-van-downsyndroom.htm

• Daan

Boris Schreef:

——————————————————-

> Volgens deze prikster wel.

>

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335

> ,16073280,16075679#msg-16075679

ONZIN !

• Frederik D

Jij werkt in een ziekenhuis. Nooit iets gehoord over een gelukkige die plots van het downsyndroom genas? Wellicht weet jij in dat geval of zijn chromosomen zijn onderzocht en wat met chromosoom 21 is gebeurd.

Kijk, onze Ellen zegt niet zomaar iets. O nee. Haar verhalen zijn op harde feiten gebaseerd. Maar in dit geval wil het harde feit maar niet boven water komen. Dus ik wil haar een handje helpen om haar hard feit op te sporen.

• Boris

Probeer daar Ellen maar eens van te overtuigen.

• Nada

Nee er is nooit een wonder gebeurd. Als je een ziekte hebt die niet verenigbaar is met het leven ga je dood. We zijn nu wel zo ver dat we de dood kunnen uitstellen en verzachten. Als je een aangeboren afwijking hebt is dat ook niet te genezen, hooguit dragelijker te maken.

Dus er is geen genezing in jouw verhaal, dat is een fabel.

• Frederik D

Nou ja, straks komt Ellen met hard bewijs dat er iemand in Nederland, ja, niet in Nigeria (waarmensen uit de oo opstaan), van het downsyndroom is genezen. Ze is nu druk aan het bellen naar vrienden die bellen naar nichten die bellen naar collega's … enzovoort.